יבול שיא
הרפת והחלב
מנכליות התנועה הקיבוצית

בית הספר למנכ"ליות – התנועה הקיבוצית

3 דק' קריאה

שיתוף:

כמה פעמים חשבתן שהגיע הזמן לשינוי, לצאת ממקום הנוחות של המוכר והידוע ולצעוד קדימה לאתגר הבא? כמה פעמים רציתן למנף את עצמכן למקומות חדשים ומרתקים? אם אתן בשלות לבצע צעד משמעותי בחייכן – הצטרפו גם אתן לבית ספר למנכ"ליות העתיד. המחזור השני בתוכנית ייפתח בחודש נובמבר.

בית ספר למנכ"ליות העתיד הוקם עבור נשים שאפתניות המעוניינות להתפתח בעולם העסקי לתפקידי ניהול בכירים ובמטרה להעלות את מספר הנשים הלוקחות חלק בניהול כלכלי ועסקי בקיבוצים ובתעשייה הקיבוצית. זוהי תוכנית פורצת דרך המאפשרת להתעדכן בכלים חדשניים ומועברת ע"י מרצות מומחיות בתחומן ומנוסות בעבודה עם הנהלות בכירות. התוכנית מורכבת מ-8 מפגשים שיערכו אחת לשבועיים, במשך 4 שעות, במהלכם יחזקו המשתתפות את תחושת המסוגלות האישית שלהן לצד רכישת כלים ניהוליים ייחודים ויצירת קהילת עמיתות שיאפשרו להן לצלוח את הדרך מעלה באופן מיטבי. תכנית הלימודים כוללת הכשרה מקצועית לצד הכשרה מנטלית ו SOFT SKILLS-במגוון נושאים כפי שיפורט בהמשך המסמך.

את התוכנית מובילות שש נשים: מרים דרוק, מנכ"לית איגוד התעשייה הקיבוצית, לאה קוטלר, מנהלת פיתוח הון אנושי באיגוד התעשיה הקיבוצית, הדס דניאלי ילין, מנכ"לית התנועה הקיבוצית, הילית בן צבי, מנהלת היחידה לקידום שוויון מגדרי בתנועה הקיבוצית, תנועת המושבים ומרכז המועצות האזוריות וחנה רדו, מייסדת ויו"ר סופרסונס כשלצידה ליאת שקד, מנכ"לית הארגון. כששאלנו את הדס דניאלי ילין מה הוביל להקמת המיזם, ענתה כי "כמנהלת מצאתי את עצמי  לא פעם אישה יחידה בחדר ישיבות שכולו גברי, שלא לדבר על כנסים כלכליים שגם שם ניתן לספור את מספר הנשים על יד אחת ובמקרה הכי טוב על שתיים. אומנם אנו ערים וערות לשינוי לטובה בגזרה הקיבוצית כאשר כיום יש הרבה יותר מנהלות בתחומי  הקהילה, אך יחד עם זאת עדיין חסרות נשים בתחומי הניהול העסקי ובתעשייה".

מרים דרוק מוסיפה: "איגוד התעשייה הקיבוצית רואה לנכון לקדם את השוויון המגדרי בתעשייה. בית ספר למנכ"ליות העתיד יסייע לנשים לעשות את הצעד קדימה לתפקידי מנכ"לות בתעשייה ובהנהלות המוסדות הקיבוציים". "אחת המטרות המרכזיות שהצבנו לעצמנו היא לקדם נשים במרחב הציבורי והעסקי", אומרת הילית בן צבי. "צירוף המילים "נשים" ו"עסקים" עדיין אינו רווח דיו בקיבוצים, במרחב הכפרי ובכלל, וזו הסיבה שאנחנו מקדמות את התוכנית בתקווה שאת פירותיה נראה כבר בעתיד הקרוב".

המחזור השני של בית הספר למנכ"ליות התנועה הקיבוצית

רותם יצחק (מעגן מיכאל), בוגרת המחזור הראשון, משתפת: "הקורס סייע לי להבין שאני צריכה לשנות כיוון כדי להשפיע יותר בעולמות הנחשבים "גבריים". בתום הקורס שיניתי תפקיד, והפכתי מיועצת ארגונית עצמאית לסמנכ"לית אסטרטגיה ופיתוח עסקי. הקורס אפשר לי לראות את האופן בו אנו הנשים מציגות את עצמנו והישגינו אל מול הקולות הגבריים הבטוחים. היום אני מתבוננת על הסטריאוטיפים של "גברי" ו"נשי" ומנסה לנטרל את ההשפעה של זה ולהישאר אני." גם רונית הראל (מגידו), חישבה מסלול מחדש בעקבות השתתפותה במחזור הראשון: "הקורס על כל תכניו הפגיש אותי עם זוויות מגוונות של עולם הניהול העתידי, ובנוסף, היווה פלטפורמה להיכרויות וחיבורים משמעותיים לעתידי המקצועי. בכל מפגש נוצרו עוד ועוד רעיונות, יוזמות ונכונות לקידום נושאים ותמיכה אחת בשנייה כנשים מנהלות.

הקורס הצעיד אותי לתפקיד הבא שלי, היום אני מכהנת כמנהלת אגף משאבי אנוש בארגון נכי צה"ל, תפקיד מורכב ומאתגר שבחרתי בו לאחר התלבטות, לה הייתה שותפה גם הקבוצה בקורס שכיוונה, האירה את המקומות שדורשים בחינה וחיזקה בדרך לקבלת החלטה. קידום נשים לתפקידי ניהול בכירים הוא מעתה משימה של כולנו ואנחנו מחויבות לה. זו גם הזדמנות להודות לתנועה הקיבוצית, לסופרסונס ולאיגוד התעשייה על הרמת הכפפה לקורס החשוב הזה, שהוא בפני עצמו הצהרה חשובה ביותר."

המחזור השני של בית הספר למנכ"ליות העתיד יפתח אחרי חגי תשרי, ויכלול  סדנאות, הרצאות  ונטוורקינג בנושאים רבים ומגוונים כגון: עיצוב קריירה, רישת ארגוני, תהליכי קבלת החלטות, בניית מוניטין אישי בארגון ומחוצה לו, עמידה בפני קהל ועוד… בנוסף תתקיים למידה מהשטח במפגשים עם מנכ"ליות מכהנות ובעיסוק בדילמות עמן מתמודדות המשתתפות בתפקידן הניהולי.  "בוגרות התוכנית יזכו בארגז כלים מעשיר ועדכני", אומרת חנה רדו, מייסדת סופרסונס ויזמית עסקית וחברתית, "ארגז  כלים אשר יעצים את יכולתן לטפס בסולם הניהולי והמקצועי ולהתקדם לניהול בכיר בעולם העסקי".

המחזור השני של בית הספר למנכ"ליות התנועה הקיבוצית  – המעוניינות להירשם או לקבל פרטים נוספים מוזמנות לפנות להילית בן צבי:  052-5859827,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן