יבול שיא
הרפת והחלב
1 ממתינים

דואר ישראל: שוב פגיעה בפריפריה

2 דק' קריאה

שיתוף:

תיסגר סוכנות הדואר בבית השיטה הנותנת מענה ל-58 ישובים באזור

במסגרת תהליך ההבראה ברשות הדואר שהכריז עליה בינואר האחרון שר התקשורת לשעבר יועז הנדל וממשיך את העמקתו השר הנוכחי קרעי, נותקו ישובים רבים, בעיקר מהפריפריה, משירותי הדואר. הפרטת הרשות ליזמים פרטיים הביאה לצמצומים מרחיקי לכת ולביטולן של 130 סוכנויות הפזורות ברחבי הארץ. בכך נפגע שירות אלמנטרי לאזרח, שמעתה יהיה עליו לכתת רגליו למרכזים עירונים.  

לאחר סגירת הסוכנות במועצה האזורית הגלבוע וכל הסניפים ביישובי המועצות הגלבוע ועמק המעיינות, נותרה סוכנות אחת ויחידה בבית השיטה, שנתנה שירותי דואר ל-58 ישובים: כפרים ערבים, מושבים, יישובים קהילתיים וקיבוצים, שיחד כוללים כ-60 אלף תושבים. בגלבוע יש 33 יישובים ובעמק המעיינות 25 יישובים. לדברי אריאלה יעקובסון, מנהלת הסוכנות, מדי יום ביומו נכנסים כמאה איש הנזקקים לבנק הדואר, תשלומי אגרה, דו"חות משטרה, ויזות, ביטוח לאומי, העברת כספים לחו"ל, ארנונה, העברת בעלות, חבילות, מכתבים ועוד.  

ראש מועצת הגלבוע עובד נור התריע על סגירת הסוכנות וטען כי זו פגיעה קשה מאוד בתושבים, דווקא בעת הזו כשהעמק נהנה מתנופת צמיחה דמוגרפית משמעותית. נור תבע במכתבו לחברת הדואר את ביטול ההחלטה על סגירת הסוכנות בבית השיטה לאלתר, אך כאמור ההחלטה על סגירתה בסוף החודש עומדת על תילה, על אף עשרות המכתבים שנשלחו על ידי התושבים הנזעמים. את שירותי הדואר יאלצו מעתה לקבל בעפולה ובבית שאן. מדובר גם בציבור מבוגר שאינו נייד.   

סוכנות מאוזנת כספית 

סוכנות הדואר בבית השיטה נוסדה בשנת 1944, במטרה לתת שירות לאוכלוסיית המקום, ועם הזמן התרחבה ונפתחה לשירותים רבים נוספים. מדי יום מגיעים שקים מלאים דברי דואר המחולקים לתאים. הסוכנות פתוחה גם בימי שישי כשכל הסניפים בסביבה סגורים.  

לדברי אריאלה "הסוכנות של בית השיטה מאוזנת מבחינה כספית, ולכן לא ברור למה נכפה עליה להיסגר. רק לא מזמן עשו כאן שיפוץ גדול שיאפשר קבלה מרווחת. מגיעים הנה ממוקבלה, נעורה, סנדלה, מעלה גלבוע, מלכישוע, עין חרוד ועוד, כולם נהנים לקבל שירות אדיב ומכבד. זו פגיעה חמורה בתושבים וחייבים לבטל את רוע הגזירה. עדיין לא מאוחר". 

עו"ד רן סיוון, תושב בית השיטה, כתב במכתבו לרשות כי "למרות שמספר התושבים הגדול הפוקד את הסוכנות מדי יום, לא נפגעה רמת השירות האדיב והמקצועי הניתנים בו. דואר ישראל הינה חברה ממשלתית אשר לצד שיקולים כלכליים, עליה לשקול גם שיקולים של שירותים חיוניים לאזרח, בשים לב כי ישנם תושבים רבים, מהם מבוגרים ללא רכב, שיאלצו לנסוע למרכזי הערים, בית שאן ועפולה. המשמעות המעשית היא – אי יכולת לקבל שירותי דואר".

תגובת דוברת רשות הדואר, גל לבנון 

"הסגירות הן חלק מתוכנית הבראה שהצילה את החברה מפשיטת רגל, כלומר הצילה מסגירה של 450 סניפים והפסקה מוחלטת של הפעילות.  

גם לאחר השלמת תוכנית ההבראה דואר ישראל ימשיך להפעיל את הרשת הקמעונאית הגדולה בישראל עם יותר מ-350 סניפים ועוד מאות נקודות שירות במרכזי מסירה ברחבי הארץ. בנוסף: הפריפריה לא נפגעה יותר מערי המרכז במסגרת תוכנית ההבראה. 

הסוכנות שעליה מדובר בכתבה אינה מאוזנת, והיא תיסגר בסוף חודש מאי, ללא השפעה על חלוקת חבילות ומכתבים, שתמשיך ללא שינוי באמצעות מזכירות הקיבוץ". 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן