יבול שיא
הרפת והחלב
shutterstock 797239774

האלימות בשיאה

2 דק' קריאה

שיתוף:

חייבים לשמור על המשילות בכל רחבי המדינה

משילות. מילת הקסם משילות הפכה למרכזית במערכת הבחירות האחרונה ועל גבה רכב בן גביר להישג משמעותי וזעזע את רובנו. לצערנו, לא לשווא זכו הקיצוניים להישג כה גדול, מה שמחדד את תפקידנו בתנועה הקיבוצית ובמרחב הכפרי שלא להתעלם מהמתרחש בשטח, האלימות בשיאה גם בחברה הערבית וגם בחברה היהודית.  

חוסר המשילות בא לידי ביטוי בכל מקום, החל במראה השדות הנחרבים תחת גלגלי רכבי השטח, תקיפת רצים ורוכבים, דרך האבנים שנזרקות על רכבים בכבישי הגליל והעמקים וכלה באירועים לא מעטים בתוך היישובים. אך אנו, שסובלים רבות מהתופעה בכל רחבי הארץ, בצפון, בדרום וגם במרכז, העדפנו פעמים רבות להניף דגלים ולקדם ערכים אחרים. לא די בכך. צו השעה מחייב אותנו לשנות את הגישה ולפעול אחרת. 

לאור תוצאות הבחירות האחרונות שמשקפות באופן ברור את תחושת חוסר הביטחון האזרחי, זוהי השעה להחזיק בעמדה ברורה ולדרוש מהממשלה להחזיר את המשילות בכל מקום. בתוך כך להגביר את האכיפה והחמרת הענישה, לתגבר ולהגדיל את התקציבים לגופי החוק, להשקיע במקומות שהיעדר המשאבים מביא להקצנה, להעמיק את החינוך ולהמשיך לפתח את מגזרי החברה בפריפריות השונות. עלינו, בקיבוצים ובמועצות האזוריות, להרים בגאון דגל זה. אנו גרים ברובנו בפריפריה, רואים את היתרונות שבמרחבים הפתוחים ולצד זה את החסרונות של "רחוק מהעין, רחוק מהלב" ולרוב גם "מהכיס".  

לטובת מדינת ישראל אנו חייבים לשמור על המשילות בכל רחבי המדינה, גם בתוך הכפרים והערים וגם בשדות ובבתינו. חוסר המשילות בא לידי ביטוי ביתר שאת בחברה הערבית ובאין מענה הולם, אנו פוגשים בו יותר ויותר גם אצלנו. לא נוכל להניח נושא מהותי זה לגורמים לאומניים וקיצוניים שמעורבותם רק מגבירה את הלהבות ומיועדת באופן ציני לא כדי לפתור את הנושא אלא כקרדום לחפור בו.  

דגל המשילות חייב להיות אחד מדגלינו, נציגינו במפלגת העבודה ובשאר מפלגות הגוש חייבים לקדם אותו בכל הכוח. נדרוש גם מנציגי המגזר הכפרי במפלגות הקואליציה להתחייב להחיל את חוקי המדינה גם בפריפריה, אך לצד זאת, יש להימנע מזילות המושג וחשוב ביותר לשמור על היחסים התקינים עם רוב האזרחים הערבים שהינם שומרי חוק ושכנים נאמנים. מעורבותנו והלחץ המצטבר שלנו, כתנועה, קיבוצים ואזרחים מודאגים ושומרי חוק, יכולים לחולל את השינוי הנדרש בנושא ולעשות גם את התיקון בדרך לחברת המופת שאליה אנו שואפים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן