יבול שיא
הרפת והחלב
shutterstock 621196595

המגפה מתפשטת וחיסון אין לה

3 דק' קריאה

שיתוף:

מגפת הקורונה אינה המגפה היחידה שפשטה לאחרונה במחוזותינו. לצידה, מעליה ומתחתיה מתפשטת מגפה נוספת, יותר ארוכת ימים וגם לא פחות מסוכנת. למגפה הזאת יש שם קצת ארוך: "ארץ-ישראל-השלמהטיטיס" (להלן בקיצור: אי"ה)

בין שתי המגפות קיים רק הבדל משמעותי אחד. לקורונה, על כל גלגוליה, כבר נמצא חיסון יעיל. למגפה האחרת, לעומת זאת, לא הומצא עדיין שום חיסון וגם לא צפוי שימצא לה מזור ומרפא בטווח הנראה לעין. מה שגרוע יותר הוא שמגפת אי"ה צוברת סיכונים גדולים יותר ממגפת הקורונה, לעם ולמדינה. 

פרא אדם 

ניתן לאתר תסמינים בולטים במי שלוקים במגפה הזאת. לדעת מומחים, מדובר בפגיעה חמורה באברי המוח והשכל. מי שנפגעו מהתפרצות המגפה הזאת, לוקים בהזיות על מימוש ההבטחה התנ"כית העתיקה להוריש לעם ישראל את כל הארץ, מן הים (התיכון) במערב ועד נהרות הפרת והחידקל (עיראק) במזרח. עד אשר יתממש "החזון" הנבואי ההזוי הזה, הם מוכנים להסתפק בינתיים ב"צו הרחבה" מוגבל יותר – כל השטח מן הים ועד נהר הירדן. העובדה שבתוככי חלק מהשטח הזה מתגוררים כשלושה מיליון תושבים שאינם יהודים (פלסטינים), אינה נלקחת על ידם בחשבון. גם אין בה כדי לשבש את הזיותיהם של ה"חולים" על הרחבת "מפעל" ההתנחלות וההתיישבות בכל שטחי "ארץ-ישראל-השלמה" (קרי: יהודה ושומרון). 

בכפוף להזיות על "החזרת עטרה ליושנה" ועל שיקום "מלכות בית דוד", יש למגפה הזו סימפטומים נוספים. למען אי"ה מוכנים פגועי המגפה לשדר אמירות גזעניות, לתמוך בפועל במגמות של אפרטהייד, לשלוט בעם אחר, לעקור עצי פרי של מי שאינם יהודים, לשרוף רכבים, להכות כל מי שמפגין נגדם, להשליך בקבוקי תבערה על בתי אזרחים ערבים חפים מפשע והסאה ארוכה ומלאה. חלקם של הלוקים במגפה הם בריונים קיצוניים, חלקם רבנים, הטוענים שלערבים, לרבות ערביי ישראל, לא מגיעות שום זכויות וגם לא ייתכן שוויון בין יהודים לגויים. יש ביניהם רב ידוע שמרחיק לכת וטוען שהערבים כלל אינם "בני אדם", שהרי כתוב בתורה שישמעאל, אבי בני ערב, היה "פרא-אדם" ולא "אדם-פרא"…….. 

כאמור, למגפה הזו אין חיסון ואין מרפא. מי שטוענים על "חוסר משילות" בנגב ובגליל, בוחרים במתכוון להתעלם משנים רבות של חוסר משילות טוטלי בשטחי יהודה ושומרון. שם הריבון האמיתי אלו הם המתנחלים ו"נוער הגבעות". מדינת ישראל שולחת לשטחים הללו עשרות גדודי חיילי צה"ל שעסוקים במשימות שיטור והגנה על מתנחלים. חיילים אלה חשופים לא אחת למתקפות עליהם בדמות של זריקות אבנים, יריקות, ועימותים בלתי פוסקים. היה כבר מי שאמר שצה"ל, צבא ההגנה לישראל, זה שנועד להגן על המדינה ואזרחיה מפני אויבים חיצוניים, עסוק כיום כמעט כולו בהגנה על מתנחלים, התנחלויות ומאחזים, חלקם בלתי חוקיים בעליל. 

האם המגפה צוברת תאוצה? התשובה – כן! התחזית לגמרי לא אופטימית. לעניין זה 'הדמוגרפיה' משחקת תפקיד מכריע. הריבוי הטבעי בקרב מגזרים מסוימים באוכלוסייה היהודית מצביע על כך, שלאורך זמן ילך ויגדל מספרם של מי ששואפים שמדינת ישראל תהיה הרבה פחות ישראלית-ציונית והרבה יותר יהודית-הלכתית. הזיקה בין מדינה יהודית-דתית-לאומנית לבין "ארץ-ישראל-השלמה" הוא ממש חד-חד ערכי. אם לכך נגיע יום אחד, צפוי שמדינת ישראל תוקע ותוכרז כ"מדינת אפרטהייד" תקנית לכל דבר וכבעלת סממני התנהגות שחלקם גרועים ממה שהעולם הכיר בזמנו בדרום אפריקה. השיר המפורסם: "העולם כולו נגדנו" עלול להתממש לנגד עינינו, אף שלא לכך התכוון מחברו של השיר הזה. 

מי "יותר יהודי" 

הדרישות של סמוטריץ' להסדרת "ההתיישבות הצעירה" ושליטה על כמויות הבנייה ביו"ש הם רק כותרת מכובסת לסיפוח דה-פקטו של ההתנחלויות והמאחזים ביהודה ובשומרון והפיכתם ליישובי קבע, הזכאים לחיבור לרשת החשמל, המים, הכבישים, והביוב הישראלית. זהו סיפוח שנשען על ניצול הזדמנות פוליטית, מרגע ש"הציונות הדתית" לגווניה הפכה שותפה לגיטימית בממשלה. ספק רב אם ראש הממשלה החדש-ישן מסוגל לרסן את ה"ימין" האידאולוגי, האגרסיבי, הלאומני. אפשר אפילו להמר בוודאות, שבממשלה החדשה תתקיים תחרות בלתי פוסקת, מי יהיה "יותר יהודי", יותר אגרסיבי, יותר קיצוני ויותר לאומני. אגב, קיים קו ישיר בין מי שסוגדים לאי"ה לבין מי שמעודדים הסתה, אלימות והכפשה כלפי מי שאינם תומכים בדעתם. 

יש יתרון מוכח אחד למוכי המגפה הזאת (אי"ה). הם יודעים להתאחד ולהתאגד כדי לקדם את מטרותיהם. זו לא בדיוק התכונה המאפיינת את השמאל. אצלו הכישרון הבולט הוא דווקא להתפצל ולנסות להוכיח כי כל פיצול שכזה מסוגל להביא גאולה מהירה יותר לעולם. בהיעדר התארגנות פוליטית אפקטיבית שמסוגלת להתמודד עם המגפה הזאת, צפוי, כאמור, שווירוס אי"ה יתפשט ועלול לגרום לשריפה גדולה. אנו אוכלים כיום את הפירות הבאושים של מי שטיפחו לאורך השנים את שיגעונות הגדלות וההזיות הללו. כיום זו כבר לא בדיחה. זו מציאות שמובילה אותנו לא רק אל שוקת שבורה אלא, חו"ח, גם למדינה שבורה.  

אסור לטייח את העובדות ואסור להתכחש להן. מי שמאמינים במדינת ישראל שפויה, ליברלית, הומנית ודמוקרטית חייבים לעשות כל שביכולתם לחשוף את מפיצי המגפה הזאת בכל אתר ובכל הזדמנות. המציאות החדשה מלמדת שמפיצי המגפה עלולים להנחית מכה אנושה על כל המפעל הציוני. תזכורת: אלה היו הקנאים שגרמו לחורבן הבית הראשון והבית השני. הם, ללא ספק, גם האבות הרוחניים והאידאולוגיים של מוכי מגפת אי"ה בימינו אנו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן