יבול שיא
הרפת והחלב
שרה עברון

בדרך לשבירת המונופול של הרבנות הראשית על הגיור

< 1 דק' קריאה

שיתוף:

מזכ"לית תנועת הקיבוץ הדתי שרה עברון תומכת במתווה הגיור שמוביל משרד הדתות בראשותו של השר מתן כהנא: "הזדמנות שאסור לנו להחמיץ"

"סוגיית הגיור היא אחת מסוגיות הליבה של הזהות היהודית בארץ ישראל ושל המשכיות העם היהודי", כך פותחת עברון את מכתב התמיכה בו היא מבקשת לחזק את המהלך שמוביל שר הדתות מתן כהנא.

במכתבה מתייחסת עברון למאבק הציבורי ולמאמצים שנעשו על מנת להעלות את היהודים מברית המועצות לשעבר בשנות ה-70 של המאה הקודמת ואת תרומתם של יותר ממיליון עולים למפעל הציוני.

"אבל" מוסיפה עברון וכותבת "יש לכולנו בעיה! לא השכלנו למצוא פתרונות עד עצם היום הזה לסוגיית היהדות והגיור של מאות אלפים מהעולים הללו וצאצאיהם, וכן של עולים מרחבי העולם. לצערי, החמצנו בעבר הזדמנויות חשובות לפתרון האתגר". 

בשבועות האחרונים הוגש תזכיר חוק הגיור החדש על ידי שר הדתות כהנא, בין היתר על מנת לתת מענה לחצי מילון עולים וצאצאי עולים לא יהודים, ברובם ממוצא יהודי, רבים מהם נולדו במדינה והם חלק ממנה. תזכיר חוק הגיור החדש מציע כי גם רבני ערים יוכלו לעסוק בגיור ולהקים הרכבי בית דין לגיור במסגרת מערך הגיור הממלכתי, ולא רק בתי הדין המיוחדים מטעם המדינה, כפי שהיה עד כה.

הצעה זו תגרום למעשה לשבירת המונופול של הרבנות הראשית בתחום הגיור ויהפוך אותה לגורם מפקח, בדומה לרפורמה בתחום הכשרות.

במסגרת ההצעה מערך הגיור הקיים יקבל לראשונה הכרה ממלכתית בחוק. הגיור יפעל על פי דין תורה, כלומר על פי ההלכה האורתודוכסית. תזכיר החוק צפוי לעלות לאישור הממשלה בקרוב והנושא מעורר התנגדויות מצד רבנים ופוליטיקאים חרדים.

במכתב הפתוח שפרסמה עברון היא קוראת לחברי תנועת הקיבוץ הדתי להשמיע תמיכה ברורה במתווה המוצע: "תוכנית שתאפשר פתרון גיור נגיש וטוב, ותעשה תיקון חשוב הנחוץ כל כך לחברה הישראלית כולה, ולעם היהודי". 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הבניין כולל 50 דירות ב-11 קומות ובתמהיל מגוון של דירות 3.5, 4, 5, 6 חדרים, דירות גן גדולות ופנטהאוזים חברת אביסרור משה ובניו פותחת לשיווק בניין נוסף בפרויקט היוקרה "אביסרור בשכונת פארק צפון" בשכונה
< 1 דק' קריאה
עד שלא שוחררו חטופים שאמרו למשפחה: "היינו עם כרמל", המשפחה לא ידעה מה עלה בגורלה * החטופים שחזרו, אף הרחיבו את הלב, כשסיפרו כי כרמל תרגלה איתם יוגה בשבי, עשתה להם דמיון מודרך ועזרה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן