יבול שיא
הרפת והחלב
אריאל הילמן בניצחון על הפועל רחובות

מאמן הפועל המעפיל/מנשה/עמק חפר, אורי לאוני, מסביר את ההידרדרות

3 דק' קריאה

שיתוף:

הפועל המעפיל מנשה עמק חפר

אורי לאוני, מאמן הפועל המעפיל מנשה עמק חפר, מסביר את ההידרדרות לפלייאוף התחתון, מאמין שהקבוצה תשרוד בליגת העל בכדורעף ומדגיש את מדיניות טיפוח שחקני הבית.

הפועל המעפיל/מנשה/עמק חפר סיימה את הסיבוב הראשון של ליגת העל בכדורעף במקום התשיעי מתוך 12 ותמשיך במאבק נגד הירידה בפלייאוף התחתון.

בשנות ה-70 וה-80 הקבוצה, בגלגולה הקודם כהפועל המעפיל, שלטה בענף וזכתה באליפויות אבל מאז המפה השתנתה וההגמוניה עברה לקבוצות העירוניות.

המגזר הקיבוצי מיוצג כיום באמצעות שתי קבוצות אזוריות, וגם בו השליטה נמצאת בידי הפועל מטה אשר/עכו, שזכתה בתארים בשנים האחרונות. 

הקבוצה של ימינו נוצרה כתוצאה מאיחוד בין הפועל המעפיל, הפועל העוגן והפועל עין שמר ובזכות תמיכה מהמועצות האיזוריות.

היא עלתה בשתי העונות הקודמות לחצי גמר הפלייאוף והודחה שם, והעונה היא כאמור תילחם נגד הירידה.

הסגל נבנה ללא זרים, והמאמן אורי לאוני (40), שגדל וחי בקיבוץ עד היום, נאלץ לעלות לשחק בתור חוסם אמצע.   

איך אתה מסכם את הסיבוב הראשון? 

"לפני פתיחת העונה ציפיתי ליותר, אבל ההקצבות מהמועצות האיזוריות ומהטוטו ירדו, ולכן נאלצנו לשחרר זרים. העונה הזו מיועדת בעיקר לקידום ישראלים צעירים. לכן גם אין טעם להביא זר בינואר כדי להתחזק לקראת מאבקי הירידה."

"בסגל הנוכחי עמרי שוורץ (ליברו, עין החורש) יכול לשחק בנבחרת ישראל גם בכושרו הנוכחי, ואריאל הילמן (קבלן, העוגן) תורם להשבחת הצעירים. חשוב לנו להתבסס על שחקני בית מקיבוצי האזור. אנחנו הקבוצה הכי שמחה בליגה והאווירה הזו מושכת שחקנים לפה".  

מי תרד 

"להערכתי ק.ק. (קאנטרי קלאב) ת"א".  

בעונה שעברה הקבוצה סיימה את דרכה בחצי הגמר, הזרים עשו את ההבדל? 

"בעונה שעברה הליגה הייתה חלשה אבל לפני שנתיים שיחק אצלנו הקובני ינרי בל, מכונת נקודות, והוביל אותנו לחצי גמר הפלייאוף". 

איך שחקן ברמה כל כך גבוהה נוחת בקבוצה בינונית בעמק חפר? 

"מדובר בשחקן נבחרת קובה, שעלה איתה לגמר אליפות העולם 2010 (הפסידה לברזיל) וגם בליגה העולמית, אבל הוא כבר היה מבוגר (37) ואחרי פציעה ברצועות הברך, שהשביתה אותו ליותר משנה."

"הגענו אליו בזכות הקשרים של היו"ר שרגא שמש והמאמן זוהר בר נצר. אחרי שנתיים פה הוא עבר למכבי ת"א בגלל הכסף והוביל אותה לדאבל".   

יש לכם מערך סקאוטינג? 

"אין תקציב עבור זה. אנחנו מתבססים כאמור על שחקני בית, שלומדים לשחק בבתי הספר מבואות עירון ומעיין-שחר עין החורש."

"האווירה פה מושכת גם שחקנים בוגרי האקדמיה בוינגייט, כמו וויליאם זהר מנצרת ועילאי חבר, בנו של אורי משער העמקים, שחקן עבר מפורסם. אנחנו מקבלים פניות של שחקנים שרוצים להצטרף. מאגר השחקנים בארץ הוא קטן וכולם מכירים את כולם ונאבקים על כשרונות צעירים". 

מה הופך את מטה אשר/עכו לנציגה המובילה של המגזר? 

"הם זוכים לתמיכה רצינית מהמועצה האיזורית וגם מהמפעלים שבשטחה ויכולים להעמיד תקציב גבוה לליגה, כלומר בין מיליון לשני מיליון ש"ח, בעוד תקציב של קבוצה ממוצעת נע סביב 400 אלף, כאשר בנו תומכים בעלי רשת bגוד, שני חבר'ה שגדלו באזור ואוהבים כדורעף."

"מצד שני אין במטה אשר מדיניות של התבססות על שחקני בית, בניגוד אלינו.

זה עיקרון חשוב אצלנו ו-9.5 מ-12 שחקני הסגל העונה הם מקומיים, "החצי" הוא אחמד שרקייה מג'ת שבמשולש, שגדל במחלקת הנוער וחזר אלינו אחרי לימודים באוניברסיטת בן גוריון". 

אין לכם אולם ביתי קבוע, בחירה או אילוץ? 

"זו בחירה שלנו לשחק פעם בעין החורש ופעם באולם החדש של מועצת מנשה ליד עין שמר, וזאת כדי להשיג יותר חשיפה. אני שמח לציין שהתפוסה כמעט מלאה בשני האולמות."

"אמנם מדובר על סדר גודל של 400-500 איש אבל אלה מספרים יפים מאוד עבור כדורעף."

"אני גם מנחש שהאוהדים המבוגרים יותר מתגעגעים לאולם הבנים בעין שמר, שם הקהל יושב ממש על הקווים".  

פרט לתפקידו כמאמן/שחקן מתפקד לאוני גם כסטטיסטיקאי של האיגוד. הוא מתפרנס מהענף וגם משכיר את שירותיו לכל המעוניין.

"בזכות הנתונים אפשר לנתח את הביצועים של השחקנים ולהבין מה צריך לשפר, וזה לא עניין של דעה אלא הצעות שמתבססות על המספרים שאני אוסף מצפייה במשחקי הליגה והנבחרות".     

מתי ולמה התחלת לעסוק בתחום? 

"פרשתי לפני שש שנים ועשיתי קורס מאמנים, בסטאז' הלכתי לראות מחנות אימונים ובהמשך קיבלתי את נבחרת גילאי 15-14."

"לפני אחד הטורנירים במוקדמות אליפות אירופה לבוגרים הודיעו לי שאסע רק אם אשתלב כסטטיסטיקאי ואז קפצתי על ההזדמנות."

"בתוקף תפקידי אני צופה בכל משחקי הליגה ואוסף נתונים על כל הפרמטרים של המשחק, תנועה נכונה וכו'. מכאן גם ההערכה שהקבוצה שלנו לא תרד".  

העיסוק הזה משרת אותך גם כמאמן בעונה הנוכחית? 

"לצערי פחות ממה שרציתי, וזאת מאילוצי זמן. אני מתרכז בהדרכה לשחקנים שלי ופחות בהכרת שחקני היריבה".   

בהנחה שתצליחו במשימת ההישרדות, מה עשוי להשתנות בעונה הבאה? 

"חסכנו כסף כדי שבעונה הבאה תהיה אפשרות להביא זרים. אני מקווה שנצליח לשמור על עילאי חבר ונתמודד שוב בצמרת הליגה."

"כמו כן נמשיך לשמור על הזהות המקומית ולטפח שחקנים צעירים, ארבעה מהסגל הנוכחי נכללים בנבחרת העתודה עד גיל 22. כמובן שיש חלום לשחזר את ימי הזוהר, אבל אליפויות משיגים בעזרת תקציב גדול".  

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*תמונה ראשית: מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי ירקות כל יום אני נדהם מחדש מהרעיונות ההזויים של המשרד. הבעיה היא לא שינוי שם כזה או אחר, הבעיה היא מה עושים עם משרד שאיבד את דרכו
הנהלת האגודה אישרה את מינויו של טל יפת (44), מקיבוץ רגבים לתפקיד מנכ"ל "החקלאית".  טל נכנס לתפקידו באופן רשמי ב-17 במרץ. בתפקידו האחרון ניהל טל את הפעילות העסקית של המושב השיתופי מי עמי. בחזקתו
< 1 דק' קריאה
משרד החקלאות יגיש בימים הקרובים הצעת מחליטים לאישור הממשלה לגיבוש תכנית לאומית לביטחון מזון שתכלול גיבוש יעדים לאספקת המזון לכלל האוכלוסייה שר החקלאות, ח"כ אבי דיכטר: "מדובר במהלך חסר תקדים, אנחנו, במשרד החקלאות, מובילים תהליך
< 1 דק' קריאה
הגברת גליה: " אז הם נכנסו למקלטים, התעצבנו ממה שראו, פנו אליך בטענות ואז הנושא היה צף. כשנגמר הבלגן הביטחוני הנושא שוב נעלם מתחת לשטיח – אין לאנשים זמן, אין להם כוח, כן ביום
ב-7.10 יצאה יעל ופתחה את כל המקלטים במושב נהלל, בדקה מה מצבם והובילה לטיפול, שיהיו כשירים ומוכנים במידה ויהיה צורך לשהות בהם * יעל אלון שפירא היא ד"ר לרפואה סינית ונציגת "מעברים בעמק" בנהלל,
9 דק' קריאה
הזמרת שולה חן, ילידת נהלל, הופתעה לגלות שהשיר שלה "בוא הביתה" מופץ כמביע תחינה לשחרור החטופים מעזה * בראיון לעדינה בר-אל היא מעלה זיכרונות מילדותה ונעוריה בנהלל ומן השירות בלהקת הנח"ל ומספרת על הקריירה
9 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן