יבול שיא
הרפת והחלב
shutterstock 1059805298

הקול היהודי 

3 דק' קריאה

שיתוף:

"נתניהו, יש לנו חדשות עבורך – התלמוד אכן יהיה חוק המדינה!". רובנו, בתנועה הקיבוצית וגם מחוצה לה, איננו מודעים כלל למה שמתרחש ב"חצר האחורית" של המדינה ומה "מתבשל" שם. חשוב וחיוני שנדע

"נצהיר בגאון – אנחנו חולמים על מדינת הלכה והחלום הזה יתממש, אם לא היום, אז בעוד חמש שנים, אולי עשר. זו מטרתנו…תורתנו תשלוט על כל המציאות שלנו כאן בארץ. השאיפה שלנו? לכונן את מלכות ה' בכל רחבי ארצנו הקדושה". אינני בטוח שנתקלתם אי פעם בהצהרה כה בוטה וכה מפורשת. גם אינני יודע כמה קוראי "זמן קיבוץ" מודעים בכלל לקיומו של "הקול היהודי" שממנו נלקח הציטוט הנ"ל. מדובר בביטאון דיגיטלי, שמקורו ביהודה ושומרון וזוכה לתפוצה רחבה ברשתות החברתיות של הימין הקיצוני.  

"הקול היהודי" ואגודת "קדושת ציון" לצידו, משמשים כיום במה פעילה לקבוצת רבנים קיצוניים השואפים להחיל את חוקי התורה על החיים הציבוריים במדינת ישראל. הם מודעים לכך שכיום הם מיעוט שנעדר כוח פוליטי, למימוש השאיפה הנ"ל. עם זאת, "למען מימוש החזון הזה נקדיש את כל ישותנו וכוחנו". לאחר שראש הממשלה נתניהו הצהיר לאחרונה, בראיון לעיתונאית מארה"ב, כי מדינת ישראל לא תהפוך למדינת הלכה, הגיעה תגובה מידית מטעמו של הרב יהודה אפשטיין, יו"ר האגודה ומבכירי רבני הפלגים הקיצוניים, להלן לשון התגובה, כפי שפורסמה ב"קול היהודי": "נתניהו, יש לנו חדשות עבורך – התלמוד אכן יהיה חוק המדינה!".  

חילול השם 

בחרתי לפתוח בציטוטים הנ"ל מתוך ידיעה כי רובנו, בתנועה הקיבוצית וגם מחוצה לה, איננו מודעים כלל למה שמתרחש ב"חצר האחורית" של המדינה ומה "מתבשל" שם. חשוב וחיוני שנדע מה קורה שם. אם לא נכיר את היריב, את הגיגיו ואת הכלים שהוא נושא באמתחתו, לא נדע לעולם כיצד להתמודד עם התופעה המסוכנת הזאת. אני מציע לכולנו לא להקטין ראש וגם לא להתעלם מהאמור במאמר זה, אני מציע גם לא לטעות ולחשוב שמדובר במשהו הזוי ולא רציני. ההיסטוריה האנושית רצופה במקרים שבהם טעויות אנושיות הובילו לאסונות שנבעו מהערכה לא נכונה של כוונות היריב.  

הרב אפשטיין, מתלמידיו של הרב מאיר כהנא, יחד עם מי שפועלים לצידו, מסרבים לראות בממשלת ישראל את הריבון. בדרך ראייתם המעוותת, ראשי המדינה לאורך השנים היו חילוניים ולכן המדינה לא התנהלה לפי חוקי התורה, מה שהפך, לדעתם, לחילול השם. לתפיסתם, יש לפעול בכל דרך שהיא לשנות את המצב הקיים. כך למשל, בסוגיית הגיוס לצה"ל, אפשטיין ומרעיו סבורים כי כל עוד הצבא איננו מתנהל על פי חוקי התורה, אסור לשרת בו. מערכת המשפט הישראלית, לדעתם, היא חיקוי עלוב לחוקי "הגויים הערלים", ולכן חובה להמירם ולקבוע את "השולחן ערוך" כחוק המדינה: "חובתנו לחיות חיים של אומה לאור התורה, ולא לאור החוקים הנפסדים של אומות העולם".  

ליהודים בלבד 

לאחרונה התחזקה אמונתם שמימוש חזונם קרוב יותר מתמיד. תוצאות הבחירות האחרונות הביאו לכך שרוב חברי הקואליציה החדשה בכנסת הם יהודים שומרי מצוות. חלק מחבורת המטיילים כעת במסדרונות הכנסת והממשלה נמנים אפילו על מי שתומכים מקרוב ברעיונות הללו. מכאן, שעל אלה, לדעת "הקול היהודי", מוטלת לאלתר החובה להוציא לפועל את השאיפה למדינת הלכה ולקדם אותה להילוך גבוה ומהיר יותר. במילים אחרות, לעצב מציאות חדשה לגמרי למדינת היהודים. ודוק: ליהודים בלבד. "העתיד של העם היהודי צופן בחובו את כינון מלכות ה'. הערבים ילכו, התורה תשלוט, בית המקדש יוקם והאומה כולה תקובץ סביב ה' וסביב תורתו". מבחינתם, "ישראלי" ו"יהודי" חד הם. לכן, מי שאיננו יהודי אין לו מה לחפש בארץ ישראל, אלא אם יקבל על עצמו לחיות כ"גר-תושב", כמפורש בספרי ההלכה. לתפיסתם, אין כל הפרדה בין ההגדרה ה"לאומית" להגדרה "הדתית". אגב, האמור איננו מתייחס רק לערביי ישראל, אלא גם, ואולי לא פחות, לעולי חבר העמים ששני שלישים מהם, לדברי "הקול היהודי", הם גויים גמורים שאינם יכולים לבוא בקהל ישראל. 

מי שעוקב ברצף אחרי מה שנאמר בחוגים האולטרה-קיצוניים, חשוף לאמירות כמו, למשל, ש"מדינה יהודית-דמוקרטית" הוא מונח שקרי מעצם הגדרתו, משום שדמוקרטיה ויהדות הם שני הפכים. לכן, מי שמטיף לשילוב ביניהם מדבר דברי הבל ושטות. יתרה על כך, המערכת השיפוטית במדינת ישראל היא "שילוב קטלני של דיקטטורה שיפוטית ונוכלות פוליטית….ומבוססת, כאמור, על החוקים הנפסדים של אומות העולם". מי שצריכים לשבת בבית המשפט העליון הם גדולי חכמי ישראל. הם ורק הם ראויים לשמש כשופטים. השמאל בעיניהם הוא "אנטי יהודי", וכל כוונתו היא לבטל את הזהות הלאומית היהודית ולהרוס את התא המשפחתי. תוצאות הבחירות האחרונות מוכיחים, לדעתם, שמדובר במיעוט שאבד עליו הכלח, ומכלה את עצמו.  

כוח פוליטי משמעותי 

נכון להיום הקולות הללו הם (עדיין) קולות זניחים. אך העובדה שיש להם קהל מאזינים הולך ומתרחב צריכה להדאיג מאוד. בהיעדר תגובה מתאימה, הקולות האלה יכולים לסחוף אחריהם תמימי דרך שמאמינים שהעתיד אכן שייך למי שרוצים במדינה יהודית, המבוססת על ההלכה ועל ערכי התורה. מי שרואים לפניהם חזות אפשרית שכזו, חייבים להבין שהשנים הקרובות יעמדו לבטח בסימן של מאבק אמיתי על גורלו של המשטר הדמוקרטי ואולי על המשך קיומה של המדינה לאור הערכים שנחרטו ב"מגילת העצמאות". יש רק דרך אחת להתמודדות הזאת, על כל הכוחות השפויים שנותרו במדינה הזאת להתאחד לכוח פוליטי משמעותי, כוח שיבוא עם מסר אחד ועם חלופה ברורה שניתן להתלכד סביבה ולנצח. מי ייתן! 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן