יבול שיא
הרפת והחלב
דעות

התחדשה המתקפה כנגד חלופת האגודה: "ניסיון מחטף של פקידות עוינת"

3 דק' קריאה

שיתוף:

מזכ"ל התנועה ניר מאיר קורא לכ-60 הקיבוצים שבחרו בחלופת האגודה ולקיבוצים שעוד מתלבטים: "אין זמן לבזבז. יש לנוע קדימה, לקבל את ההחלטות הנדרשות ולעבור את נקודת האל-חזור"

התחדשה המתקפה כנגד חלופת האגודה: בשבוע שעבר, חצי שנה לאחר ששר האוצר  משה כחלון, הודיע מעל במת כנס ההנהגות  כי יעצור את הוועדה לבחינת חלופת האגודה, החליטו במנהל מקרקעי ישראל לחדש את העבודה בכל הכוח, בניגוד מוחלט לעמדת השר.  "אין ספק כי הפקידים מנסים לעשות מחטף בחסות אפלת הבחירות, מצפצפים על הוראת השר הממונה עליהם, ומנסים לקבור את חלופת האגודה", אמרו השבוע בתנועה הקיבוצית.

חלופת האגודה הינה חלופה המאפשרת לקיבוץ רכישה של כל זכויות הדיור הקיימות בקיבוץ ב"הינף אחד" או בכמה שלבים, אשר בעקבותיה לא זקוק יותר הקיבוץ להסכמת רמ"י, חתימת רמ"י או תשלום לרמ"י, לצורך מימוש זכויות אלו (היתרי בניה) או הענקת זכויות לחברים בדירות. על פי חלופת האגודה, רוכש הקיבוץ גם זכויות בבתים שטרם נבנו ומגרשים שטרם שויכו, ווך עיגון  מחירי הקרקע הנוכחיים, אזור עדיפות לאומי קיים, וכו'. בנוסף, מאפשרת החלופה לקיבוץ ולחבריו לקבוע בצורה מסודרת בחוזה חכירת משנה את אופי השיוך התואם את רצון החברים והקיבוץ. הוראות אלו יכולות לקבוע כללים כגון חובת חברות בקיבוץ של בעלי הדירה, חובת מגורים במקום, הוראות לגבי בינוי הבתים, השכרתם וכיוצ"ב.

התחדשה המתקפה כנגד חלופת האגודה

מזכ"ל התנועה ניר מאיר: "אין בכוונתנו לוותר. ניאבק בכל דרך ובכל זירה אפשרית נגד הניסיון לעצור את הבניה בקיבוצים משיקולים זרים". מאיר הוסיף:  "יש גורמים ברמ"י שהחליטו לעשות כל מה שבאפשרותם בכדי לחסל את חלופת האגודה. אותם גורמים לא מאפשרים לאף אחד להפריע להם עם עובדות, נתונים, פסיקות בג"צ, החלטות ממשלה או ועדות הכנסת. הפקידות סימנה את המטרה ועושה הכל על מנת לכרסם ביכולתם וברצונם של קיבוצים להמשיך ביישום חלופת השיוך בה בחרו. חלופה המחלישה מבחירה את זכות הקניין שלהם בדירתם אך מגדילה מאוד את יכולתו של קיבוצם להבטיח את עתידו כקיבוץ".

עו"ד מיכי דרורי, היועץ המשפטי של התנועה הקיבוצית: "קיבוצים רבים בחרו בחלופת האגודה, ואנו עושים כל שביכולתנו על מנת למנוע כרסום בתנאיה ולאפשר לקיבוצים הרבים הללו לממש אותה. הטענות המועלות כנגדה הן טענות שאין בהן ממש, ואנו מראים זאת בצורה נחרצת"

דגן לוין, ראש אגף כלכלה: "גורמים ברמ"י החליטו לעשות פוליטיזציה של הכלכלה ולקבוע לקיבוצים מודל כלכלי ייחודי, הסותר את המודל הכלכלי הנוהג ברמ"י. אנחנו נאבק באפליה בלתי סבירה זאת בכל הכלים העומדים לרשותנו".

פרופ' אמיר ברנע, מומחה בתורת המימון, שערך לבקשת התנועה בחינה מעמיקה של הפרמטרים הכלכליים של חלופת הציג את מסקנותיו בפני הוועדה. ממצאי המחקר מראים כי לא רק שחלק מהפרמטרים הגיוניים וסבירים, חלקם אף מחמירים עם הקיבוצים.

מזכ"ל התנועה קרא לכ-60 הקיבוצים שבחרו בחלופת האגודה כמסלול השיוך המועדף עליהם ולקיבוצים שעוד מתלבטים, לזרז את טיפולם ביישום חלופת האגודה כפי שהוחלטה כבר ב-2014  על ידי מועצת מקרקעי ישראל וכפי שאושרה ב-2016 בידי בית הדין הגבוה לצדק: "אין זמן לבזבז. הפקידות העוינת של רמ"י איננה נחה לרגע. היא מתעלמת מהחלטות ועדות הכנסת, מצפצפת על הנחיות שר האוצר ופסיקות בג"ץ. הם נחושים לפגוע בעתיד הקיבוצים וגם עלינו להיות נחושים. לנוע קדימה, לקבל את ההחלטות הנדרשות, ולעבור את נקודת האל-חזור".

קיבוצים יארחו מבקשות מקלט עם ילדיהם

שמונה קיבוצים נענו עד עתה  לבקשה לארח עשרים אמהות וילדיהן בני שמונה עד ארבע עשרה,  העומדים  להיות מגורשים על ידי רשות ההגירה.  האירוח יערך בחודשים יולי – אוגוסט.

למאות האמהות, הילדים ובני הנוער של מבקשי המקלט שהתאספו לפני כשבועיים בכיכר "הבימה" הייתה מטרה אחת:  למנוע את גירושם וגירוש חבריהם לארצות מוצאם, כשהם לא יודעים אפילו את שפת הארץ.  התלמידים, כ-200 בנים ובנות של מבקשי המקלט באזור המרכז, חוששים שבמהלך החופש הגדול, כשבית הספר, העמותות להגנתם והתקשורת המכסה את הנושא, אינם יכולים להגן עליהם מפני רשות ההגירה, הם ייתפסו ויאולצו לעלות על  מטוסים שיובילו אותם לארצות מוצאם כביכול, שמעולם לא היו בהן.

בני נוער אלה, שחלקם הגדול לומד בי"ס רוגוזין ובגימנסיה הרצליה בתל אביב,  נקלעו למצב אבסורדי, שמצד אחד הם לא חוששים להפגין בפומבי בכיכר הבימה, כי הם מניחים שרשות ההגירה לא תעצור אותם שם ומצד שני הם נחבאים בדירות מסתור, עם או בלי הוריהם, מחשש לגירוש.

יואל מרשק (גבעת השלושה) ועופרה קורן (מגן) שעוסקים בנושא מבקשי המקלט, התחילו לגייס קיבוצים שיארחו את האמהות והתלמידים בזמן החופשה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*תמונה ראשית: מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי ירקות כל יום אני נדהם מחדש מהרעיונות ההזויים של המשרד. הבעיה היא לא שינוי שם כזה או אחר, הבעיה היא מה עושים עם משרד שאיבד את דרכו
הנהלת האגודה אישרה את מינויו של טל יפת (44), מקיבוץ רגבים לתפקיד מנכ"ל "החקלאית".  טל נכנס לתפקידו באופן רשמי ב-17 במרץ. בתפקידו האחרון ניהל טל את הפעילות העסקית של המושב השיתופי מי עמי. בחזקתו
< 1 דק' קריאה
משרד החקלאות יגיש בימים הקרובים הצעת מחליטים לאישור הממשלה לגיבוש תכנית לאומית לביטחון מזון שתכלול גיבוש יעדים לאספקת המזון לכלל האוכלוסייה שר החקלאות, ח"כ אבי דיכטר: "מדובר במהלך חסר תקדים, אנחנו, במשרד החקלאות, מובילים תהליך
< 1 דק' קריאה
הגברת גליה: " אז הם נכנסו למקלטים, התעצבנו ממה שראו, פנו אליך בטענות ואז הנושא היה צף. כשנגמר הבלגן הביטחוני הנושא שוב נעלם מתחת לשטיח – אין לאנשים זמן, אין להם כוח, כן ביום
ב-7.10 יצאה יעל ופתחה את כל המקלטים במושב נהלל, בדקה מה מצבם והובילה לטיפול, שיהיו כשירים ומוכנים במידה ויהיה צורך לשהות בהם * יעל אלון שפירא היא ד"ר לרפואה סינית ונציגת "מעברים בעמק" בנהלל,
9 דק' קריאה
הזמרת שולה חן, ילידת נהלל, הופתעה לגלות שהשיר שלה "בוא הביתה" מופץ כמביע תחינה לשחרור החטופים מעזה * בראיון לעדינה בר-אל היא מעלה זיכרונות מילדותה ונעוריה בנהלל ומן השירות בלהקת הנח"ל ומספרת על הקריירה
9 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן