יבול שיא
הרפת והחלב
Screenshot 2022 12 27 115730

"בחר לשים קץ לסבל"

2 דק' קריאה

שיתוף:

יורי קנדל מלהבות הבשן, פעיל במחלקה הפוליטית של התנועה הקיבוצית, בפוסט גלוי לב על בנו בנימין

ביום ראשון הובא למנוחות בבית העלמין בקיבוץ להבות הבשן, בנימין קנדל, בן הקיבוץ, ששם קץ לחייו, בגיל 28, ביום שישי האחרון. אביו, יורי, פעיל במחלקה הפוליטית של התנועה הקיבוצית, בישר ביום שבת בפוסט אמיץ וגלוי לב שפרסם בדף הפייסבוק שלו, על מות בנו ועל הנסיבות הטרגיות שהביאו לכך. 

"בנימין שלנו איננו", כתב יורי, "ביני – בנג'י כבר לא סובל. מאז שהשתחרר מהשרות, קצת אחר מלחמת צוק איתן, בנימין התמודד עם מצב רוח דיכאוני שהופיע ללא התראה, כאשר היה מלא חיים וחישב תוכניות לעתיד: אהבה וזוגיות, חינוך ואקולוגיה.  

בנימין היה בעל רגישות יוצאת דופן לבני אדם ולבעלי חיים, ולמרות שגדל בבית פוליטי לא נמצאה בו שנאה, והכעס היחיד היה כנגד אי שוויון, מוסר לקוי וניצול שהביאו אותו למחלוקות וסיום עבודות לא פעם.  

הוא חי והתנהל בצניעות במלא מובנה: בגדים מיד שניה, שימוש וניצול מזון. גידול אורגני ומחזור. חלומו היה לחיות בפשטות ולהביא ילד בחוות יחידים, בעיקר בכדי למנוע את 'החינוך שאני קבלתי' – של עודף בטכנולוגיה, צבירת רכוש וניצול אדם ומשאבי טבע. 

מתחילת הופעת המחלה ישב ימים ולמד את כל מה שקשור למחלות נפש, התופעות, אפשרויות הטיפול, התרופות והשפעתן וניסויים קליניים חדשים ודרכים אלטרנטיביות. היה בעל ידע רב – דבר שהביא לעימותים עם רופאיו, אך היה משתף אותנו בכל, מתייעץ ופתוח, נכון לאשפוזים ושיקום. למרבה הצער, לא אחת התייאש כאשר התוצאה המקווה לא הגיעה. 

ליווינו אותו באהבה גדולה ובדאגה רבה לכל המקומות בהם בחר לנסות להביא רגיעה לנפשו. תקצר היריעה להודות למטפלות יעל ובתיה, לעומרי ולכל אנשי כפר איזון. לצוותי המחלקות לבריאות הנפש בבתי החולים זיו, שער מנשה, מזור, איכילוב ושלוותה שראויים להרבה יותר על מסירותם. לנטליה וצוות דיור מוגן כ"ס. 

אתמול בחר לשים קץ לסבל". 

לאחר ההלוויה הוסיף יורי בשם המשפחה: "בנימין בנג'י ילדנו ואחינו האהוב הלך לעולמו, אחרי שנים של התמודדות אמיצה, הרואית. הוא ואנחנו אסירי תודה לאנשים נפלאים שעזרו לו לאורך השנים להתמודד עם הכאב שנשא. 

כמו בנג'י יש עוד רבים. כולם יקרים, כולם מתמודדים באומץ ואנחנו כחברה מצווים לעזור להם ככל יכולתנו". 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן