יבול שיא
הרפת והחלב
1 תמר שטינברג

"כל יום באימון, בים או בחדר כושר"

3 דק' קריאה

שיתוף:

תמר שטיינברג מנחשולים, רוי לוי ומאור עבו משדות ים הם שייטים צעירים ששטים כל הדרך להישג הבא

מספר שייטים צעירים מהפועל שדות ים עשויים לייצג את המדינה במשחקים האולימפיים בפריז ב-2024, ו/או לוס אנג'לס 2028 ולהמשיך מסורת מפוארת שכוללת את גל פרידמן (זהב באתונה 2004 וארד באטלנטה 1996), יואל סלע ואלדד אמיר, נופר אדלמן, ערן סלע ואחרים. הם ינסו להשיג כרטיס לפריז ואולי גם ללוס אנג'לס.

תמר שטיינברג (16) מנחשולים נחשבת לשייטת הבולטת בעולם בקבוצת הגיל שלה, ולאחרונה זכתה במדליית זהב בתחרות אליפות העולם לנערות בגלישה בדגם "IQ פויל" של ארגון WORLD SAILING (תחרות בה משתתפת סירה אחת מכל מדינה), שנערכה בהולנד, ושִׁחזרה הישג מלפני שנה. השנה היא ניצחה בכל עשרת השיוטים בתחרות.  

שטיינברג, בתו של המאמן הלאומי לשעבר גור שטיינברג (אימן את פרידמן ב-2004), החלה לגלוש כבר בגיל 10 ואוסף המדליות שלה כולל בין היתר את התואר האירופאי בגלישה לנערות עד גיל 17 ב-2021, התואר העולמי בגלשן "ביק טכנו" לנערות עד גיל 15 (2019) ומספר תארי אליפות מקומיים.  

הדגם בו היא מתחרה ייכלל לראשונה בתחרות האולימפית בפריז, והיא מתכוונת להתמודד על הכרטיס למרות שבאפשרותה להתחרות בשלוש השנים הבאות בתחרויות לנערות (עד 19). ואם לא פריז, גם משחקי לוס אנג'לס 2028 עשויים להפוך ליעד.  

בינתיים היא לומדת בתיכון המשותף "חוף הכרמל" ובתחילת שנת הלימודים נעדרה שלושה חודשים בעקבות אימונים עם נבחרת ישראל הבוגרת. לאחר מכן חזרה ללמוד ולהתאמן אצל דן ארנון בשעות אחרי הצוהריים. ארנון הפך לממשיכו של חובב פלג (שדות ים), המאמן שגילה את הכישרון שלה.   

מהן תחרויות המטרה הקרובות שלך? 

"אליפות העולם לנערות (של ההתאחדות הבינלאומית – י.ו.) בסוף אוגוסט בשוויץ, ולאחר מכן אליפות אירופה לנערות באוקטובר, ואליפות העולם לבוגרות באותו חודש". 

את רק בת 16, מה דוחף אותך להתאמן ולהתחרות באליפות לבוגרות? 

"אני חושבת שאימונים כאלה רק משפרים את היכולת שלי. האמת היא שעדיין לא החלטתי סופית אם אני מעוניינת להשתתף בתחרות הזאת, אבל מבחינת גישה האימונים האלה הם אתגר. אני כל יום באימון, בים או בחדר כושר". 

בעוד שנתיים תהיי בת 18, אם לא תתחרי בפריז, לוס אנג'לס 2028 יהיה יעד ריאלי? 

"קשה לי לתכנן שש שנים קדימה. קודם אנסה להשיג כרטיס לפריז ואולי גם ללוס אנג'לס".  

הקים נבחרת 

כישרון אחר משדות ים הוא רוי לוי (15) אשר מתחרה בימינו בסירה מדגם 420 (לא אולימפי) יחד עם בת הזוג אריאל גל. הצמד זכה השנה במדליית כסף בתחרות בהולנד, לעומת מדליית ארד בשנה שעברה. מ-420 נהוג להמשיך לדגם האולימפי 470, אבל אביו של רוי, יניב, מעריך שהצמד ימשיך בדגם הנוכחי לפחות עוד שנה. לכן היעד הריאלי יהיה לוס אנג'לס 2028. "הדרג המקצועי מכריע יחד עם רוי ואריאל בסוגיות המקצועיות", מוסיף יניב, "ואנחנו תומכים בו בתור הורים".  

מאור עבו (23) משדות ים, גם הוא בוגר "חוף הכרמל", זכה במדליית כסף אירופית כבר בגיל 12 בדגם "אופטימיסט", הצטיין בסירות דגם 470 וזכה ב-2020 בתואר אלוף ישראל ביחד עם יואב רוז, וכן בתואר אלוף אירופה עד גיל 23, אבל הצמד לא השיג את הכרטיס לאולימפיאדת טוקיו אשתקד. דרכו לפריז 2024 נחסמה בשל החלטת הוועד האולימפי הבינלאומי להפוך את התחרות האולימפית למעורבת (גבר+אישה). הוא חיפש פרטנרית ישראלית ולא מצא, ולכן פנה להקמת נבחרת בדגם 49ER. מאור וחבריו (שותפו לסירה ים ורטהיים, והצמד טל שדה ועיליי ראובני) רכשו שתי סירות בעלות כוללת של כמאה אלף שקל (כולל הובלה) והחלו להתאמן בדגם במטרה לצבור ניסיון ולהפוך לתחרותיים. לאחרונה הם הצליחו לגייס 200 אלף שקל במימון המונים לצורך רכישת ציוד ואימונים על הדגם החדש. 

בשבוע שעבר הם החלו מחנה אימונים בפולין, והתחרות הגדולה הראשונה שהם מכוונים אליה תיערך בפאלמה דה מאיורקה ("גביע הנסיכה") באביב 2023.

מאור עבו צילום זיו זיתוני
מאור עבו. הקים נבחרת בדגם חדש. צילום: זיו ליטני

מה היתרון מבחינתך בסירה החדשה? 

"זו סירה מאוד טכנית. לכן הגעתי למסקנה שעבודה קשה יכולה לקדם אותי ולצמצם את הפער מהצמרת העולמית. בהתחלה חשבתי על הסבה לגלישה בדגם לייזר רדיאל, גם הוא אולימפי, אבל מבחינה פיזית הוא לא מתאים לי".  

גייסתם סכום מכובד של 200 אלף שקל, מה משמעותו מבחינתכם? 

"זה בערך 20 אחוז מתקציב שנתי אידיאלי עבורנו". 

בשנה הבאה אתם מתכוונים להשתתף בתחרויות גדולות כדי להתמודד על כרטיס לפריז? 

"בהחלט. אליפות העולם באוגוסט 2023 בהולנד תהיה התחרות הראשונה בה נוכל לקבוע קריטריון".  

יש מאמנים ישראלים בדגם הזה, או שאתם חייבים הדרכה זרה? 

"הסירה אינה מוכרת בארץ, ולכן אין כרגע מאמנים ישראלים. התחלנו לעבוד עם מאמן פולני ואנחנו מתכוונים להתאמן באירופה במשך כל החורף הקרוב, ככל הנראה בוילמורה שבפורטוגל, אתר פופולרי במיוחד. הגענו למסקנה שאם נמשיך להתאמן לבד – אין סיכוי להגיע לרמות הגבוהות".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן