יבול שיא
הרפת והחלב
נבחרת צעירים משפיעים

כנס הנהגות הקיבוצים נערך בצל המחאה החברתית

3 דק' קריאה

שיתוף:

נציגי 200 קיבוצים השתתפו בכנס, בו שולבו נושאים מרכזיים שעל סדר היום הקיבוצי, והמחאה כנגד ההפיכה המשפטית. נשיא המדינה בירך: "אני מודה, מעריץ את הקיבוץ"

כנס הנהגות הקיבוצים במלון לאונרדו ים המלח משך אליו בשבוע שעבר (שלישי-חמישי) יותר מ-500 מנהלות ומנהלים מ- 200 קיבוצים. פתיחתו, שעות ספורות אחרי העברתן בקריאה ראשונה של הצעות החוק הראשונות של ה"הפיכה המשפטית", הכתיב כי הסערה הפוליטית תעמוד במרכז נאומי פוליטיקאים, אורחים וראשי תנועות אחיות, ושיחות המסדרון, וזאת בצמוד לשורת נושאים קיבוציים במושבים וחוגי דיון, ביניהם השפעת הצמיחה, הבנייה, התכנון והשיוך על הצביון ו"הקיבוץ של מחר", "שתוק כשאתה מדבר אלי!" על תרבות השיח המשתנה בקיבוץ, החינוך כהשקעה מניבה, עידוד מנהיגות מקומית, אתגרי החקלאות, מעגלי שיח היכרות ושיתוף הדדי, יהדות קיבוצית ועוד.

נשיא המדינה יצחק הרצוג שיגר ברכה מצולמת, בה אמר "אני מעריץ ואוהב גדול של התנועה הקיבוצית והקיבוץ, פשוט כך. בזכות הערכים שלכם, הדרך שלכם, הייחוד שלכם, והתרומה האדירה למדינה, לבנייתה, לכינונה, ולחברה שלה. אני מאחל עניין רב, והצלחה גדולה והמשך שגשוג בכל תחומי העשייה שלכם". ראשון הפוליטיקאים לנאום היה ח"כ בני גנץ, יו"ר המחנה הממלכתי, שהתקבל בחום על ידי הקהל. הוא תקף את הממשלה והזהיר "הרפורמה המשטרית תפגע בכלכלה ובהייטק, בהגנה על מפקדי צה"ל, ובעוצמתנו המדינית". על סיכויי ההידברות עם הממשלה אמר "עבור נתניהו ולין הידברות היא רק אמצעי ציני ליחסי ציבור. אנחנו נמשיך להיאבק בקיצוניים שמחללים את הממשלה – שמבקשים להפיץ גזענות, לחדור לתוך צה"ל ולהפוך את המשטרה לפוליטית".

מחויבים למאבק

מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר אמר בהקשר למחאה זהו "מאבק איתנים על פניה של המדינה. מאות אלפים ובהם התנועה ואלפי חברות וחברים משתתפים מדי שבוע בהפגנות, אנחנו במטה ארגוני המחאה, ונמשיך בכך בכוח גדול, מחויבים למחאה ולערכיה למען דמותה של מדינת ישראל". בהמשך היום נאם מפכ"ל המשטרה לשעבר, רנ"צ (בדימוס רוני אלשיך) על "מנהיגות משרתת", והעריך כי "נתניהו כבר לא שולט באירוע. הוא מובל". אלשיך הוסיף כי לדעתו "הממשלה לא עשתה שיעורי בית, ומי שייפגע מהמשבר הפיננסי שכבר יוצרת מהמהפכה המשפטית, הם בעיקר המוני ישראלים בשכבות החלשות, שהפנסיה שלהם תלויה בשוק ההון והמצב החדש ידרדר אותם לעוני". לדעתו שרי הממשלה גם לא לקחו בחשבון את עמדת הדין הבינלאומי על מהלכי חקיקה להחלשת המשטר הדמוקרטי. גם תהיה לכך השפעה על היכולת להמשיך להגן על אנשי ביטחון וציבור ישראלים מפני אימת הדין הבינלאומי. עד כה הגנו עלינו בג"צ ופצ"ר, אשר חוסנם מנע נקיטת אמצעי אכיפה בינלאומיים כלפי ישראלים, כלפי מי שמילאו תפקידים במערכת הביטחון למשל. אני לא מכיר אף שר שמוכן לשלם את המחיר ולהסתכן בקבלת צו מעצר בינלאומי.

יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי נשאה דברים בבוקרו של היום האחרון לכנס. היא הייתה נחרצת באשר לסיכויי ההידברות עם יוזמי הרפורמה וראש הממשלה בראשם, עליו אמרה "נתניהו מוכן לשרוף הכול. אין כאן מקום להדברות כנה. אני לא מנהלת משא ומתן עם אקדח לרקה". על מצב מפלגתה, נפילה של מרצ ותוצאות הבחירות אמרה "אני לא הובלתי את הגוש, לא התיימרתי להוביל את הגוש, לא התיימרתי לשמור על מפלגות אחרות. אני לקחתי על עצמי אחריות אחת ובאחריות שלי עמדתי".

קיבוץ בלב הרצליה

אתר אינטרט חדש ל"מרכז לייעוץ ושיקום"

"המרכז לייעוץ ושיקום" של התנועה הקיבוצית השיק אתר אינטרנט שכתובתו www.krc.org.il ומזמין את הציבור להכיר את המקום, ולהציע הצטרפות של דיירים פוטנציאליים.

המרכז הוא מסגרת ייחודית הנותנת שירותי דיור ושיקום ליותר מ-100 דיירים – אנשים בוגרים (מגיל 18) עם צרכים מיוחדים, עם מאפיינים של לקויות למידה והסתגלות. פעילותו של המרכז החלה לפני שלושה עשורים, כחלוץ ופורץ דרך בתחומו, כהוסטל הראשון לאנשים עם לקויות למידה והסתגלות, המשלב אותם בקהילה באמצעות דיור, תעסוקה ופעילויות פנאי.

בראשית הדרך, סייעה המסגרת למשרד הרווחה בקביעת הפרקטיקה לעבודה עם אוכלוסייה זו, וכיום, המסגרת הינה המומחית בישראל בתחומה, וממשיכה להתחדש ולהתעדכן תוך קשר מתמשך עם האקדמיה.

צפי פלד מנכ"ל "המרכז" מסביר כי תחומי הפעילות בו משלבים את כל תחומי חייו של האדם הבוגר: דיור, תעסוקה ופנאי, כאשר במסגרתם נבנית עבורו תכנית שיקום אישית המותאמת לקצב התפתחותו, ולצרכיו המשתנים לאורך מעגל החיים. פעילות המסגרת ממומנת ומפוקחת על ידי מנהל מוגבלויות במשרד הרווחה והבטחון החברתי, וההפניה לצורך חיים זו נעשית על ידי המחלקות לשירותים חברתיים ברשות המקומית של הפונה.

ד"ר אילת גלס, ראשת אגף חברה וקהילה בתנועה הקיבוצית, החברה בדירקטוריון של המרכז ליעוץ ושיקום, ציינה "גאוותנו על המרכז כפולה – הן על עצם קיומו, ומתוך כך על המקום המיוחד, שמרבית דייריו (75%) 'עירוניים', והוא חלק ממעורבותנו בחברה הישראלית הרחבה".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*תמונה ראשית: מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי ירקות כל יום אני נדהם מחדש מהרעיונות ההזויים של המשרד. הבעיה היא לא שינוי שם כזה או אחר, הבעיה היא מה עושים עם משרד שאיבד את דרכו
הנהלת האגודה אישרה את מינויו של טל יפת (44), מקיבוץ רגבים לתפקיד מנכ"ל "החקלאית".  טל נכנס לתפקידו באופן רשמי ב-17 במרץ. בתפקידו האחרון ניהל טל את הפעילות העסקית של המושב השיתופי מי עמי. בחזקתו
< 1 דק' קריאה
משרד החקלאות יגיש בימים הקרובים הצעת מחליטים לאישור הממשלה לגיבוש תכנית לאומית לביטחון מזון שתכלול גיבוש יעדים לאספקת המזון לכלל האוכלוסייה שר החקלאות, ח"כ אבי דיכטר: "מדובר במהלך חסר תקדים, אנחנו, במשרד החקלאות, מובילים תהליך
< 1 דק' קריאה
הגברת גליה: " אז הם נכנסו למקלטים, התעצבנו ממה שראו, פנו אליך בטענות ואז הנושא היה צף. כשנגמר הבלגן הביטחוני הנושא שוב נעלם מתחת לשטיח – אין לאנשים זמן, אין להם כוח, כן ביום
ב-7.10 יצאה יעל ופתחה את כל המקלטים במושב נהלל, בדקה מה מצבם והובילה לטיפול, שיהיו כשירים ומוכנים במידה ויהיה צורך לשהות בהם * יעל אלון שפירא היא ד"ר לרפואה סינית ונציגת "מעברים בעמק" בנהלל,
9 דק' קריאה
הזמרת שולה חן, ילידת נהלל, הופתעה לגלות שהשיר שלה "בוא הביתה" מופץ כמביע תחינה לשחרור החטופים מעזה * בראיון לעדינה בר-אל היא מעלה זיכרונות מילדותה ונעוריה בנהלל ומן השירות בלהקת הנח"ל ומספרת על הקריירה
9 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן