יבול שיא
הרפת והחלב
Capture 1

להב"ה ולה פמיליה יוכרזו ארגוני טרור?

3 דק' קריאה

שיתוף:

מה הבטיח בלינקן לאבו מאזן, "עדויות מהאולפנות" והאליטה החילונית,  פעם הוא היה ימיני, כבר לא

למי מותר לקרוא "מחבל"? 

ההתרחשויות הפוליטיות השבוע, ובראשן התפזרות הכנסת, הודעת הפרישה של בנט (זמנית?) ובחירתו של לפיד לראש ממשלת המעבר, האפילו על ידיעות אחרות, שבזמנים רגילים היו זוכות ליותר חשיפה. ביניהן הידיעה המסקרנת שהתפרסמה בערוץ 14, לפיה מקורות פלסטינים מסרו לערוץ, כי בשיחת הטלפון הנזעמת שהתקיימה בחודש מאי בין אבו מאזן לבין מזכיר המדינה האמריקני טוני בלינקן, הבטיח בלינקן לאבו מאזן, שממשל ביידן יכניס בקרוב מאוד את ארגון "להב"ה" ואת ארגון "לה פמיליה" לרשימת ארגוני הטרור של ארצות הברית. 

אם האמריקנים יכניסו את ארגון "להב"ה" לרשימת ארגוני הטרור, אפשר יהיה להגדיר את מי שתומכים ב"להב"ה" תומכי טרור? למשל ח"כ איתמר בן גביר, חברו של מי שעומד בראש "להב"ה" – בנצי גופשטיין. לא סתם חבר. בן גביר המליץ להעניק את פרס ישראל לגופשטיין, על תרומתו לחינוך הנוער לאהבת הארץ. מחנות ההדרכה שגופשטיין מארגן לנוער, אמר בן גביר, הם "לתפארת הדמוקרטיה". כשהעמידו את גופשטיין לפני שנתיים לדין על הסתה לטרור, בן גביר הכריז שגופשטיין "הוא דרייפוס הישראלי", ובפעם  אחרת, כשהמשטרה עצרה את גופשטיין, בן גביר הכריז שהיא עשתה זאת רק "כדי לרצות את עיתון 'הארץ'". ויש כמובן עוד ועוד. 

אגב "הארץ". ניר גונטז ראיין השבוע את חברת הכנסת מיכל וולדיגר מהמפלגה של סמוטריץ'. כשאתם חוזרים ומצהירים שלא תשבו עם תומכי טרור, היקשה גונטז', חבר הכנסת היחידי שהורשע בתמיכה בטרור הוא איתמר בן גביר. אז אתם בעצם מכריזים שלא תשבו עם עצמכם? וולדיגר הביעה פליאה על השאלה. "הוא התנקש בחיי מישהו? הוא אמר 'בואו נהרוג ערבים, סתם כי מתחשק לנו להרוג אנשים?" 

ועל כך אפשר הרי לשאול: וכשחבר הכנסת איתמר בן גביר מכנה את ח"כ אחמד טיבי "מחבל", זה בגלל שטיבי התנקש בחיי מישהו? בגלל שאמר: בואו נהרוג יהודים, סתם כי מתחשק לנו להרוג אנשים? רק בשבוע שעבר נזרק בן גביר מישיבה של ועדת החוקה, אחרי שצעק על ח"כ אוסמה סעדי מהמשותפת, שהוא "מחבל". למה, כי הוא ניסה לרצוח מישהו? 

ואם מחבל הוא מי שתומך בארגון טרור, אז אחרי שהממשל האמריקני יכריז על להב"ה ארגון טרור, מותר יהיה לכנות את מי שתומך בלהב"ה – מחבל? 
 

המצב טוב ומצוין ברוב המוחלט של המקומות 

בשבועות האחרונים משודרת בכאן 11 סדרת כתבות של אורן אהרוני, "סודות מהאולפנות". צעירות שלמדו באולפנות, מספרות בפנים גלויות על תקיפות מיניות שעברו מצד רבנים במוסדות בהן למדו, ועל קשר השתיקה שאופף את הנושא. המניע לתחקיר הייתה פנייה ברשתות החברתיות של צעירות בוגרות אולפנה לנשים כמותן, לשתף האם גם הן עברו חוויה של תקיפה מינית מצד רבנים או צוותי הוראה. בעקבות הפנייה הגיעו עשרות תלונות מנשים שהתחנכו ב-20 אולפנת שונות, שאישרו שגם הן עברו פגיעות מסוג זה.   

תגובות של רבנים לתחקיר המטלטל? (לא של מבצעי העבירות). הרב שמואל אליהו, רבה של צפת, הגדיר את הכתבות "פשע עיתונאי". "לפרסם היום כתבות שמספרות כאילו באולפנות יש 'חדרים חשוכים' שבהם 'בשקט מצמרר' בנות עוברות 'תקיפות בידי רבנים', זה פשע עיתונאי". יחד עם זאת הוא אומר, ש-95 אחוז מהתלונות על הטרדות מיניות הן אמיתיות. הרב יונתן גודמן, מנהל חינוך ופדגוגיה במרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא, אמר ש"ניחוח של השמצה" עולה מהכתבות. המצב הכללי בתחום הזה משביע רצון ו"להגיד 'כל האולפנות' נותן תחושה שיש כאן גם מניעים זרים ולא כשרים". (אף אחד לא אמר כל האולפנות). מהם המניעים הזרים הלא כשרים? על כך השיב הרב יגאל לוינשטין, ראש המכינה בעלי: תחקיר האולפנות נעשה, "בגלל פחד של האליטה החילונית מהציונות הדתית", "הם מפחדים מהערכים שאנחנו מחנכים אליהם". 

אז זהו. מודאגים מכוחה העולה של הציונות הדתית, התכנסו חברי המועצה העליונה של האליטה החילונית לטקס עצה כיצד נאבקים בכוח המאיים הזה. שם צץ הרעיון ליזום כתבות שיקלקלו לאולפנות של בני עקיבא את שמן הטוב, ואת המשימה נטל על עצמו כתב כאן 11 אורן אהרוני, שגם הוציא אותה לפועל.  

הרב יונתן גודמן ממש לא מתרגש: "לשמחתי, המצב טוב ומצוין ברוב המוחלט של המקומות וברוב מוחלט של האנשים". או במילים אחרות – אז פה ושם יש רבנים שתוקפים מינית בנות אולפנה, אבל הרוב הגדול הם בסדר גמור. קומץ.    

 איזו תשפוכת של שנאה 

בן דרור ימיני העז לכתוב מילים טובות על נפתלי בנט ("ראש ממשלה שרק דבר אחד עמד נגד עיניו – האינטרס הלאומי. זה היה מרענן. צריך לומר לו תודה"), והעז להשמיע ביקורת על נתניהו ("תעמולת הבחירות של נתניהו וחסידיו הופכת לתעשיית שקרים". דוגמא – ההגדרה של נתניהו את רע"ם "מפלגה אנטישמית") והוא חוטף באבי אביו: ("תרח זקן, מריר, שמאלני מצוי בקריז, חתול שחור, נוכל עם תלתלים"). 

תגובתו המצויצת של בן דרור: "השנאה לא תנצח. איזו  תשפוכת של שנאה בתגובה לפוסטים ביקורתיים שכתבתי על נתניהו והליכוד". 

השנאה לא תנצח? היא מנצחת. השנאה וההסתה והאלימות. עושה רושם, שהניצחון כולו שלהם.  

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*תמונה ראשית: מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי ירקות כל יום אני נדהם מחדש מהרעיונות ההזויים של המשרד. הבעיה היא לא שינוי שם כזה או אחר, הבעיה היא מה עושים עם משרד שאיבד את דרכו
הנהלת האגודה אישרה את מינויו של טל יפת (44), מקיבוץ רגבים לתפקיד מנכ"ל "החקלאית".  טל נכנס לתפקידו באופן רשמי ב-17 במרץ. בתפקידו האחרון ניהל טל את הפעילות העסקית של המושב השיתופי מי עמי. בחזקתו
< 1 דק' קריאה
משרד החקלאות יגיש בימים הקרובים הצעת מחליטים לאישור הממשלה לגיבוש תכנית לאומית לביטחון מזון שתכלול גיבוש יעדים לאספקת המזון לכלל האוכלוסייה שר החקלאות, ח"כ אבי דיכטר: "מדובר במהלך חסר תקדים, אנחנו, במשרד החקלאות, מובילים תהליך
< 1 דק' קריאה
הגברת גליה: " אז הם נכנסו למקלטים, התעצבנו ממה שראו, פנו אליך בטענות ואז הנושא היה צף. כשנגמר הבלגן הביטחוני הנושא שוב נעלם מתחת לשטיח – אין לאנשים זמן, אין להם כוח, כן ביום
ב-7.10 יצאה יעל ופתחה את כל המקלטים במושב נהלל, בדקה מה מצבם והובילה לטיפול, שיהיו כשירים ומוכנים במידה ויהיה צורך לשהות בהם * יעל אלון שפירא היא ד"ר לרפואה סינית ונציגת "מעברים בעמק" בנהלל,
9 דק' קריאה
הזמרת שולה חן, ילידת נהלל, הופתעה לגלות שהשיר שלה "בוא הביתה" מופץ כמביע תחינה לשחרור החטופים מעזה * בראיון לעדינה בר-אל היא מעלה זיכרונות מילדותה ונעוריה בנהלל ומן השירות בלהקת הנח"ל ומספרת על הקריירה
9 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן