יבול שיא
הרפת והחלב
1 סירה

מה שהיינו פעם מזמן 

< 1 דק' קריאה

שיתוף:

תערוכת צילום ראשונה לצלם אלכס בר אילן (81) משריד. געגוע נוסטלגי לקיבוץ שהיה

"אלכס בר אילן – שריד שחור לבן", תערוכת צילום המוצגת בימים אלו בגלריה בקיבוץ שריד ומשקפת את הזיכרון התרבותי והקהילתי הייחודי של הקיבוץ בתמונות שחור-לבן.  

"ברגישות, בעדינות ובכישרון רב, אלכס מצליח לקלוט בעדשת המצלמה את שגרת החיים בקיבוץ", כותבת עפרה ברעם, אוצרת התערוכה, על אלכס בר אילן (81) שזוהי תערוכת הצילום הראשונה שלו. "יופיים של החגים, ערכי השיתוף והעבודה, תום הילדות, עבודת השדה ונופי העמק. דרך העדשה הוא מביע את אהבתו למשפחה הפרטית והקיבוצית. נקודת המבט של אלכס מפוכחת, חכמה וצנועה. סגנונו הנאיבי והפואטי שובה את הלב. הצילום האישי והקרוב מציף במתבונן מעיין של זיכרון וגעגוע".   

אלכס בר אילן נולד ב- 1941 ברמת טיומקין, נתניה. בגיל 10 עבר עם משפחתו לשריד והחל לצלם בשנות התיכון המוקדמות. "מבחינת איכות צילום הוא אחד הצלמים הטובים", אומרת עפרה. "הוא אדם צנוע, אמן של הקיבוץ של פעם שצילומי היו רק לשימוש הקהילה והוא צילם את הקיבוץ כפי שהיה. בכל פריים ניתן לראות את הקומפוזיציה, איך טיפל בכל פריט שנכנס לתמונה".  

ילדיו של אלכס – אורן, עידו וליטל, התגייסו למשימה ולקחו על עצמם את מלאכת ההוצאה לאור של התערוכה והאלבום כמחוות הוקרה ואהבה לאביהם. 

התערוכה מוצגת במחסן הביצים (בית המדגרות) שהפך בחודשים האחרונים לגלריה, "מקום המאפשר ערבוב זיכרונות בין המבנה ההיסטורי לבין יצירות האומנות התלויות על קירותיו, ובכך הוא נעשה למרחב של זיכרון מרובה רבדים". 

הגלריה בקיבוץ שריד. פתוח כל שבת בשעות 11:30 – 13:30.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן