יבול שיא
הרפת והחלב
מועדן הסרט של יד ושם

מועדון הסרט של יד ושם 2021

3 דק' קריאה

שיתוף:

מועדון הסרט של יד ושם ממשיך זו העונה החמישית בפעילותו הייחודית ומזמין את הקהל  לסדרה של מפגשים קולנועיים מרתקים העוסקים בנושא השואה.

המיזם, מועדון הסרט של יד ושם, שהושק ביוזמת אגף הנצחה וקשרי קהילה ומרכז הצפייה ביד ושם, מציע סרטים עלילתיים ישראליים ובין-לאומיים בתרגום לעברית. בנוסף לצפייה בסרט, כולל כל מפגש הרצאה קצרה מפי יוצרים ומבקרי קולנוע.

מועדון הסרט של יד ושם ממשיך זו העונה החמישית בפעילותו הייחודית.
מועדון הסרט של יד ושם ממשיך זו העונה החמישית בפעילותו הייחודית.

"מועדון הסרט פותח לקהל הישראלי צוהר לסרטים עלילתיים ממיטב הקולנוע הישראלי, האירופי והאמריקאי" מציינת מנהלת מרכז הצפייה ליאת בן-חביב. "מוקרנים בו סרטים חדשים וקלאסיקות קולנועיות וזו הזדמנות מיוחדת לצפות בהם".

מפגשים קולנועים

הסרטים מציגים נקודות מבט עכשוויות על הלכי הרוח התרבותיים של העיסוק בשואה בקרב יוצרי קולנוע מרחבי העולם: "פתיחת שערי הקולנוע העלילתי בנושא השואה לקהל הרחב היא דרך נוספת להנצחת זיכרון השואה במרחב הציבורי-ישראלי" מציינת עינבל קויתי בן דב, מנהלת אגף הנצחה וקשרי קהילה ביד ושם,  "נמשיך לפעול למען הנצחת השואה גם בדרך זו למען מאות האנשים שפקדו את אולמות ההקרנה בשנים הקודמות, ולאילו שמצטרפים אלינו בפלטפורמות המקוונות כעת."

נכון לעת זו מפגשי מועדון הסרט מתקיימים באופן מקוון באמצעות אפליקציות זום ווימאו.  ההשתתפות בפעילות ללא תשלום על בסיס מקום פנוי.

לפרטי התכנית באתר יד ושם WWW.YADVASHEM.ORG

מועדון הסרט של יד ושם 2021

הסרט: "שיר השמות" | במאי: פרנסואה ג'ראר

קנדה, הונגריה, בריטניה וגרמניה, 2019, 113 דקות, אנגלית בתרגום לעברית.

יום רביעי | 19.5.2021 | ח' בסיוון תשפ"א | בשעה 19:00

מרצה: יונתן דובוב, איש תקשורת ויזם חברתי

1939 . יהודי מגיע מפולין לבריטניה עם בנו בן התשע, דווידל רפופורט, כדי למצוא לו מסגרת בה יפתח את כשרונו הנדיר בנגינה בכינור. מפיק מוסיקלי בריטי, לא יהודי, מתפעל מהילד הצעיר ולוקח אותו תחת חסותו. רגע לפני קונצרט הבכורה, הילד, שהפך לכנר מצליח, נעלם. כארבעה עשורים לאחר מכן בנו של המפיק יוצא למסע על מנת לחפש את דווידל ולגלות מה עלה בגורלו, וכך גם מתוודע לזוועות השואה. הסרט מבוסס על הספר Song of Names מאת נורמן לברכט, שגם היה שותף לכתיבת התסריט

למפגש בזום לחץ כאן

ID: 87150009048
Passcode: 435152

הסרט: "אייכמן שואו" | במאי: פול אנדרו ויליאמס

בריטניה 2015, 93 דקות, אנגלית בתרגום לעברית

יום רביעי | 16.6.2021 | ו' בתמוז תשפ"א | בשעה 19:00

מרצה: ליאת בן חביב, מנהלת מרכז הצפייה, יד ושם

הסיפור שמאחורי התיעוד האודיו – וויזואלי ושידורו של משפט אדולף אייכמן בירושלים. המפיק מילטון פרוכטמן והבמאי ליאו הורוויץ, היו אחראים על תיעוד משפט אייכמן, שתואר ברשתות זרות כ"משפט המאה". השידור הוצג בשלושים ושבע מדינות בעולם, והפך לאירוע הטלוויזיוני הגלובלי הראשון בעולם מסוגו. בסרט נחשפים הקשיים שמאחורי התיעוד, הלבטים של מקבלי ההחלטות באותה עת, ואף האיומים על חייהם של הבמאי והמפיק.

למפגש בזום לחץ כאן

ID: 84088353294
Passcode: 058696

הסרט: "סוסקינד" | במאי: רודולף ון דר ברג

הולנד 2012, 114 דקות, הולנדית בתרגום לעברית

יום רביעי | 14.7.2021 | ה' באב תשפ"א | בשעה 19:00

מרצה: בנימין פרידנברג, במאי וחוקר קולנוע

וולטר סוסקינד היה יהודי הולנדי ממוצא גרמני, שמונה על ידי הנאצים ל"וועד היהודי" של אמסטרדם, בשל שליטתו בשפה הגרמנית. הוא ניהל את "התיאטרון ההולנדי" – מבנה בו ריכזו הנאצים את יהודי אמסטרדם, לפני העברתם למחנה המעבר וסטרבורק. שיתוף הפעולה אמנם דחה את גירוש משפחתו, אבל תוך זמן קצר הבין סוסקינד את משמעות התפקיד אליו מונה, והחליט לעשות בו שימוש כדי להציל יהודים מהמחנות. סוסקינד הצליח להציל מגירוש כאלף יהודים, ילדים ומבוגרים, אך לבסוף, הוא ומשפחתו גורשו לאושוויץ, שם נספה. סיפורו נותר ידוע רק למעטים.

למפגש בזום לחץ כאן

ID: 86583656164
Passcode: 802995

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן