יבול שיא
הרפת והחלב
תמונה לאתר

מי יחזיק בדירה, הקיבוץ או היורשים?

2 דק' קריאה

שיתוף:

מי יחזיק בדירה הקיבוץ או היורשים – התייחסות למדור "דין התנועה" מאת עו"ד איילת רייך 18.07

מי יחזיק בדירה הקיבוץ או היורשים? עו"ד איילת רייך לא מסרה בכתבתה את כל הפרטים. האם  קיבוץ  בית קשת בו עסק המדור החליט על שיוך ואם כן באיזה תאריך.  לכן אתייחס לשני קיבוצים שנושא השיוך בהם פורסם בעיתונות. בשני הקיבוצים הללו הוחלט על שיוך.

ברמת השופט סימנו שתי דירות צמודות לכל זכאי. אבל לא שייכו. אחד הדברים המצחיקים לטעמי ברמת השופט, שכאשר הגיעה זכאית מהנכר לחופשה בארץ, השכירו לה את דירת אמה. ברמת השופט שכרו הזכאים לשיוך עו"ד ואז החלו גלגלי ההבנה של הקיבוץ להתגלגל.

ביד מרדכי,  במשך שמונה שנים צוות השיוך התפצל לשני צוותים: צוות  אחד עסק ביצירת גבולות המגרשים וצוות זה עבד. צוות שני עסק בשיוך, אבל לא בוצע שיוך במשך 8-10 שנים. החברים הזכאים ערכו החתמה לכינוס שיחת קיבוץ, במהלכה נשאל יו"ר צוות השיוך, מתי הוא צופה שיגמר השיוך. לא הייתה לו תשובה עניינית. הוא הוחלף והשיוך נגמר אחרי שנה וחצי בערך.

שיוך פנימי.  באחד הימים "שמתי לב" ש: ש, ש, ע, ל, י, ר. שכניי, נפטרו. לאורך השנים כתבתי לחברים,  כי ועדת השיוך לא עושה את תפקידה, היא לא משייכת – להפך,  היא מוסרת את דירות הורינו לצעירים שאך זה באו (כאשר כבר בוצע השיוך, היו משפחות שזכו בהגרלה במגרש ריק). ובכן התחלתי "לצעוק בדוא"ל": חברים יקרים, אתם מבינים שאם מחר תקרה תאונה ושני ההורים למרבה הצער ילכו לעולמם, ליורשיהם לא יישאר דבר? הדבר אשר גרם לחברים סוף סוף להבין את דברי, היא תשובה לשאלה של חבר מכובד בשיחה עם עורכת דין שדיברה על צוואות. החבר שאל: אם היום קורה משהו לרעייתי ולי של מי הדירה? הדירה שייכת לקיבוץ אמרה העו"ד. תוך שבוע החלטנו כי כל מי שעומד בקריטריונים של הקיבוץ , הדירה בה הוא גר היא שלו,  למרות שלא קיבלנו לכך את אישור רשם האגודות.
1. אני מאמין : שמי שידעו לשייך את דירות הוריהם מהעיר לעצמם, כנגד החלטות הקיבוץ, היו צריכים לדעת גם לשייך את דירות בוני הקיבוץ ליורשיהם לפי ההחלטה מ- 2008.
2. אני מאמין,  שהנהלות הקיבוץ לאורך 10 שנים לא פעלו ברמת יושר מספקת (העבירו כספי ההשכרות לקהילה). הקיבוץ בהיותו גוף סוברני, היה רשאי (כפי שלבסוף עשינו), להעביר את הירושות מההשכרה ליורשים/ למאגר כספים. בקיבוץ  נוצרו מעמדות של בני העיר שירשו את דירת הוריהם בעיר ואת דירתם בקיבוץ, ובני הקיבוץ שלא ירשו במשך זמן ארוך, ארוך מדי. ציפיתי ואני עדיין מצפה מעו"ד שכותבת בעיתון שלנו, שתביא גם את מכלול האפשרויות לפתור את הבעיה (כמו כיסוי גג בתקופת הטורקים מאפשר לבנות בית).  מהמכון לחקר הקיבוץ  – להתייחס  ולהציף את הבעיות, משום שזמן היה להם.  התרגילים המגעילים שעושים הקיבוצים כנגד חבריהם, חייבים תגובה. מזכיר התנועה: אתה עסוק ב"דברים ענקיים" ושוכח את החור בסכר (הילד ההולנדי) הייתי מול ביתך, אתה גר בבית צנוע. ממול מתנשאים אל-על הבתים הענקיים והחדשים. הגיע הזמן להכיל את חוקי המדינה גם על הקיבוצים. אמרתי זאת לפני לפחות 15 שנים מעל הבמה בוועידת התק"צ . חזר על דברים אלה גלעד שפרן ויש להניח שגם אחרים חושבים כך.

איתן מורדיש, יד מרדכי

הערת  עורך: המדור של עו"ד איילת רייך סוקר פסקי דין ספציפיים. הוא אינו אמור לדון  במכלול האפשרויות לפתור בעיות שיוך בקיבוצים.

מי יחזיק בדירה- הקיבוץ או היורשים?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן