יבול שיא
הרפת והחלב
Capture 7

מכות לנושאי הארון

3 דק' קריאה

שיתוף:

הלוויה של שירין אבו עאקלה * אם יוכח שאילנה ספורטה חניה שלחה את מכתבי האיום לבנט, תופסק חברותה בליכוד. ואם לא יוכח? * עופר חדד משמיע הבהרה רפה

לא הייתה ברירה 

השוטרים נאלצו להכות באלות את נושאי ארונה של העיתונאית שירין אבו עאקלה, כדי לאפשר למסע הלוויה להתנהל כסדרו. 

הפעם לא בכדור אלא בציאניד 

סוף סוף התפנה בנימין נתניהו מעיסוקיו הרבים כדי להתייחס לאיומים שנשלחו למשפחתו של נפתלי בנט ולמי שחשודה בשליחתם – אילנה ספורטה חניה. אם יתברר שהיא אכן זו ששלחה את מכתבי האיום, הודיע נתניהו, חברותה בליכוד תופסק. הוא מגנה כל סוג של אלימות. 

ממש כל סוג? מה שחסר בהצהרה של נתניהו זה החלק השני שמשלים את דבריו – אם לא יוכח שספורטה חניה היא ששלחה את מכתבי האיום, היא תמשיך להיות חברה מכובדת בליכוד, תוכל לחזור ולהצטלם סלפי עם בכירי המפלגה, ותוכל כמובן להמשיך לאחל מוות בייסורים ליריביו הפוליטיים של המנהיג הנערץ עליה.  

מקבץ קצר, ממיטב הגיגי ספורטה חניה: "השב"כ צריך לעשות חיסול ממוקד לבנט, כמו לרבין, הפעם לא בכדור אלא בציאניד שלא מתגלה בדם". "רוצח לדין" (על בנט). "התעוררתי מחלום. חלמתי שאיווט המולדבי ובנט נפטרו מקורונה, קמתי מחויכת והכי שלמה עם המוות שלהם", "בנט = היטלר. הורוביץ = מנגלה. לפיד = קורט בכר. סער = איכמן". "בני גנץ אומר שהוא רבין במתכונת ממוחזרת והעם אומר שאין לו בעיה, רק שהסוף יהיה זהה, במהרה". "כנס כנס בני בגין, שם תמצא את מותך, יה חתיכת נוכל". וכמובן טקס שריפת הספרים של בנט וסער. 

נגד גיא פלג כתבה ספורטה חניה סדרה של פוסטים מלוכלכים. אחד מהם: "גיא פלג ניסה לאנוס, אבל הפרקליטות סגרה לו את התיק, זה למה הוא פורע את השטר ומשתלח נגד ראש הממשלה". פלג תבע אותה לדין, ספורטה חניה לא הגישה כתב הגנה וחויבה לפצות אותו בלמעלה מחצי מיליון שקל. זה נגמר בפשרה מחוץ לבית המשפט והתביעה נמחקה. הפשרה – טעות קשה של גיא פלג.    

חוץ מלטנף על יריבי נתניהו, ספורטה חניה פרסמה שני ספרים. אם לא יוכח שהיא זו ששלחה את מכתבי האיום, אולי אחד הספרים יחולק כשי לחברי הליכוד בליכודיאדה הבאה? אות הוקרה על פעילותה המסורה של המחברת לטובת ראש המפלגה?  

בניגוד למה שעשוי היה להשתמע מהדברים 

את חידון התנ"ך לנוער שהתקיים ביום העצמאות, הנחה לראשונה איש ערוץ 12 עופר חדד. נכתב שההנחיה הייתה מקצועית ורהוטה. יומיים לפני כן הייתה התרחשות נוספת שקשורה לחדד – התנצלות רפה שלו על היותו שותף להפצה של פיק ניוז, סוג של עלילת דם, נגד פעיל פלסטיני בשם באסל אל-עדרה, מתנדב בפרויקט המצלמות של "בצלם".  

באוקטובר האחרון טען חדד במהדורה המרכזית של חדשות 12, שאל-עדרה הצית בכוונה מבנה פלסטיני במטרה להאשים מתנחלים במעשה. הטענה התבססה על מידע שנמסר לו מאתר "הקול היהודי" ועל סרטון וידאו קצרצר שהועבר אליו, שבו נראה קצין צה"ל שמאשים את הפלסטיני בהצתה.  

אלא שהטענה הזו הייתה שקרית לחלוטין ועופר חדד אימץ אותה מבלי לבדוק אם היא נכונה וכמובן לא טרח לבקש התייחסות של אל-עדרה. ארגון בצלם פרסם בתגובה סרטון וידאו המוכיח שהגורם להצתה היה רימון גז שנורה על ידי חיילים ופגע בערמה של ענפים, ובשום מצב לא מדובר במבנה שלכאורה נעשה ניסיון להציתו. הקצין שדבריו הובאו בכתבה, נטען בתגובה, תועד מפגין יחס ברוטלי כלפי פלסטינים ופעילים ישראלים. לאלימות הקשה המופעלת נגד פלסטינים, נכתב בתגובה, "הצטרפו הפעם גם כלבי השמירה של האפרטהייד בחדשות 12". 

חדד לא אהב את התגובה והודיע שהוא מקציב לבצלם שעה "להוריד את הציוץ השקרי הזה לפני שתוגש תביעה". לא רק שלא הוגשה תביעה, קרה ההפך – אל-עדרה הגיש למועצת העיתונות תלונה נגד חדד. בית הדין לאתיקה של מועצת העיתונות עמד לקיים דיון בתלונה, וכדי למנוע דיון כזה, הוחלט בערוץ 12 לפרסם התנצלות. למועד פרסום ההתנצלות נבחר יום הזיכרון האחרון, ושעה מנומנמת למדי – 15:00. עופר חדד הבהיר: "למיטב ידיעתנו ובניגוד למה שעשוי היה להשתמע מהדברים, צלם בצלם באסל אל-עדרה לא היה מעורב בניסיון ההצתה". 

איזה ניסוח עדין ורב חסד. הנוסח בכתבה המקורית של חדד לא השאיר שום מקום לפרשנות: "פלסטיני ניסה להצית בית ולטעון שמדובר בפשע יהודי". בהבהרה שהשמיע חדד לא נכללה התנצלות על השקר שהוא סייע בהפצתו והוא כמובן לא טרח לציין שכלל לא היה ניסיון הצתה.  

זו איננה המעידה הראשונה שלו. במרס 2016 האשים חדד את ארגון שוברים שתיקה, שאנשיו אוספים מידע על פעולות צה"ל. הפעם הסתמך חדד על חומרים שהעביר לו ארגון הימין "עד כאן", ובסיום הכתבה טען ששוברים שתיקה הפך "לגוף שמחזיק בידו כמויות של מידע ביטחוני מסווג".  

הטענה נבדקה על ידי צה"ל, על ידי השב"כ ועל ידי היועמ"ש אביחי מנדלבליט, ונמצא שאין בה ממש. בסופו של דבר, בעקבות דרישה של שוברים שתיקה שהסתיימה בפשרה, צורפה לכתבה של חדד ההבהרה הבאה: "הפרקליטות קבעה כי לא הובאה בפניה כל ראיה המעידה על ביצוע עבירה פלילית על ידי ארגון שוברים שתיקה… לא הובאה כל ראיה שלפיה שוברים שתיקה פרסם מידע מסווג ורגיש, או לכך שהארגון העביר מידע שכזה למדינות או לגופים זרים".  

ועופר חדד? הוא כנראה ממלא שליחות שלקח על עצמו. כלל לא בטוח ש"המחיר" שהוא משלם – התנצלות רפה מסוג זה שהשמיע ביום הזיכרון, או הפשרה שהושגה לגבי הדיווח על שוברים שתיקה, ימנע ממנו להמשיך למלא את שליחותו.  

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*תמונה ראשית: מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי ירקות כל יום אני נדהם מחדש מהרעיונות ההזויים של המשרד. הבעיה היא לא שינוי שם כזה או אחר, הבעיה היא מה עושים עם משרד שאיבד את דרכו
הנהלת האגודה אישרה את מינויו של טל יפת (44), מקיבוץ רגבים לתפקיד מנכ"ל "החקלאית".  טל נכנס לתפקידו באופן רשמי ב-17 במרץ. בתפקידו האחרון ניהל טל את הפעילות העסקית של המושב השיתופי מי עמי. בחזקתו
< 1 דק' קריאה
משרד החקלאות יגיש בימים הקרובים הצעת מחליטים לאישור הממשלה לגיבוש תכנית לאומית לביטחון מזון שתכלול גיבוש יעדים לאספקת המזון לכלל האוכלוסייה שר החקלאות, ח"כ אבי דיכטר: "מדובר במהלך חסר תקדים, אנחנו, במשרד החקלאות, מובילים תהליך
< 1 דק' קריאה
הגברת גליה: " אז הם נכנסו למקלטים, התעצבנו ממה שראו, פנו אליך בטענות ואז הנושא היה צף. כשנגמר הבלגן הביטחוני הנושא שוב נעלם מתחת לשטיח – אין לאנשים זמן, אין להם כוח, כן ביום
ב-7.10 יצאה יעל ופתחה את כל המקלטים במושב נהלל, בדקה מה מצבם והובילה לטיפול, שיהיו כשירים ומוכנים במידה ויהיה צורך לשהות בהם * יעל אלון שפירא היא ד"ר לרפואה סינית ונציגת "מעברים בעמק" בנהלל,
9 דק' קריאה
הזמרת שולה חן, ילידת נהלל, הופתעה לגלות שהשיר שלה "בוא הביתה" מופץ כמביע תחינה לשחרור החטופים מעזה * בראיון לעדינה בר-אל היא מעלה זיכרונות מילדותה ונעוריה בנהלל ומן השירות בלהקת הנח"ל ומספרת על הקריירה
9 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן