יבול שיא
הרפת והחלב
Screenshot 2022 10 19 095336

מעולם לא היה מצבנו

3 דק' קריאה

שיתוף:

תקופת החגים גרמה לשחרור חרצובות הלשון אצל לא מעט סלבריטאים למיניהם. מסתבר שאנחנו בבעיה קשה 

הבדל נוסף בין אשכנזים לספרדים 

על כך, שהעובדה שבן אדם הגיע להיות אלוף בצה"ל אינה מעידה בהכרח שהוא ניחן גם בתבונה משובחת, בייחוד בתחום הפוליטי, קיבלנו כבר מספיק הוכחות. המחשה טובה לעניין זה, מספק לאחרונה אלוף (מיל.) גרשון הכהן, שמילא בעבר תפקידים בכירים בצה"ל, כמו מפקד חטיבה 7 ומפקד המכללה לביטחון לאומי, היה הקצין הממונה על פינוי רצועת עזה במסגרת תכנית ההתנתקות והצדיק את הפינוי, חזר בתשובה והיום הוא חבר בתנועת הביטחוניסטים. גרשון הכהן אמר השבוע בריאיון בערוץ 12, ש"האשכנזים לא מבינים מה זה כבוד לאומי" וש"במדינה שאין לה כבוד לאומי, לא יהיה גם קיום". המסקנה המתבקשת היא שכדי שלמדינה יהיה קיום, אסור שאשכנזים כמו יאיר לפיד או בני גנץ, שלא מבינים מה זה כבוד לאומי, ינהלו אותה, וחשוב שהגה הניהול יחזור לידיו של יוצא עדות המזרח בנימין נתניהו, ושותפתו לאחיזה בהגה, שגם היא ממוצא ספרדי, הגברת הראשונה שרה נתניהו.  

התובנות המיוחדות שיש לאלוף (מיל.) גרשון הכהן, התארחו כבר במדור הזה. לפני מספר חודשים, בתגובה לדברי השר לביטחון פנים עומר ברלב (אשכנזי), שגינה מעשי אלימות מצד מתנחלים, ובהתייחס לבעיית המשילות בנגב, אמר הכהן בריאיון ב"גלי ישראל", שגם את המתנחלים הבודדים שמבצעים מעשי אלימות "צריך לשבח, לא לתקוף. אם היו לנו 2,000 נערי גבעות בנגב – מצבנו היה טוב יותר". 

אני מניח, שגרשון הכהן היה מקבל היום בהבנה התבטאות של בכיר פלסטיני שהיה אומר ככה: "עם שאין לו כבוד לאומי גם קיום לא יהיה לו. אם היו לנו 2,000 לוחמים בארגון 'גוב האריות' בשכם ובג'נין, מצבנו היה טוב יותר". או אולי אני טועה? הכהן לא רק שלא היה מגלה הבנה לדברים, אלא היה זועם על אזלת היד של הממשלה וכוחות הביטחון, שלא מגרשים את הבכיר הפלסטיני הזה לעזה והורסים את הבית בו מתגוררת משפחתו? 

נהרוג אותם, עד האחרון שבהם 

התבטאות אקטואלית נוספת של קצין צה"ל שצדה את העין, הייתה זו של תת אלוף רומן גופמן, גם הוא בעבר מפקד חטיבה 7. בריאיון שחצני ל-Ynet אמר גופמן: "במלחמה הבאה עם חיזבאללה נלך קדימה ונהרוג אותם, עד האחרון שבהם".  

ממש עד האחרון? ונפתר מחיזבאללה אחת ולתמיד? אז אולי כדאי לנו ליזום מלחמה כזו ולא לחכות עד שיבשילו התנאים והיא תפרוץ, או שלא יבשילו והיא לא תפרוץ? כי בינתיים החיזבאללה, למרות המאמצים הלא מבוטלים שאנחנו משקיעים, מתחזק יותר ומתחמש יותר והזמן פועל בעצם לרעתנו? במלחמה, שאנחנו ניזום, ימטיר החיזבאללה כמה עשרות אלפי טילים על מדינת ישראל ואולי גם איראן תצטרף, ויהיו אצלנו הרבה מאוד הרוגים ופצועים והרס רב, אבל לפחות נדע שכשהיא תסתיים, לא יישאר בחיים אפילו לוחם חיזבאללה אחד והצרה הזו שרבצה לנו כל כך הרבה שנים בצפון, לא תהיה קיימת יותר. ואם איראן תעשה טעות ותחליט להתערב, נוכל לטפל גם בה ובאיום הגרעיני הנשקף ממנה. לא כדאי? לפחות לשקול את האופציה? 

גם חברת הכנסת גלית דיסטל אטבריאן, כמו אלוף (מיל.) גרשון הכהן, חושבת שמדינת ישראל בבעיה קשה, משום שבצמרת הביטחונית שלנו מכהנים אנשים שהוכיחו זה עתה שהם לא ראויים לתפקידם. אחרי שהרמטכ"ל, ראש המוסד, ראש השב"כ, ראש המל"ל וראשים אחרים, הביעו תמיכה בהסכם הגבול הימי עם לבנון, בניגוד גמור למה שחושב האיש שבשבילו דיסטל אטבריאן עובדת, העלתה חברת הכנסת השבוע לטוויטר את הציוץ הבא: "זה ברור לכם שבכירי מערכת הביטחון של היום, הם הבוגי יעלון, אהוד ברק ובני גנץ של העתיד, כן? דמיינו אותם עומדים על גשר וצועקים 'לך' במבטא של פנסיה תקציבית ואז תבינו – הכול פוליטי. כולל חוות הדעת שלהם על הסכמים מפוקפקים עם החיזבאללה". (אם רמטכ"ל לשעבר יעמוד על אחד הגשרים ויצעק "לך", ורוב הרמטכ"לים לשעבר חושבים שהוא צריך ללכת, סביר שרמי בן יהודה יגיע לשם על מנת לתת לו נגחה בראש?). 

נסכם: מדינת ישראל נמצאת היום באחת מתקופות השפל הגרועות בתולדותיה, אולי הגרועה מכולן. ראש הממשלה הוא אשכנזי שלא מבין מה זה כבוד לאומי, שאין לו תעודת בגרות ועשה שירות צבאי לא משמעותי. על ידו מכהן שר ביטחון כושל (הגדרה של ח"כ בצלאל סמוטריץ') ושניהם ביחד מעדיפים להיכנע לתכתיבים כוחניים של חיזבאללה במקום להתעמת אתו אחת ולתמיד. מערכת המשפט שלנו מושחתת, הפרקליטות עוד יותר מושחתת ממנה, המשטרה לא ממלאת את תפקידה לשמור על ביטחון האזרחים, (קובי שבתאי הוא "מפכ"ל כושל שצריך להתפטר" אמר עליו ח"כ בן גביר), ועכשיו מתברר שבכירי מערכת הביטחון שלנו, יותר משהם דואגים לביטחון מדינת ישראל, הם דואגים לשלום הפנסיה התקציבית שלהם. איזה מזל שאויבינו לא מנצלים את החולשה הנוראה הזו שלנו כדי לפעול נגדנו. עם נבחרת כושלת כזו, איזה סיכוי היה לנו להתמודד מולם? 

ב-1 בנובמבר יהיו בחירות, ולאחריהן בעזרת השם, יחזור בנימין נתניהו שאין בלתו לתפקיד ראש הממשלה, בצלאל סמוטריץ' יקבל את התפקיד בו הודיע השבוע שהוא חושק – שר הביטחון, איתמר בן גביר יהיה השר לביטחון פנים, אריה דרעי שר האוצר, דודי אמסלם שר המשפטים ויצחק גולדקנופף ("יותר קשה ללמוד תורה מאשר להיות לוחם בחזית") יו"ר ועדת הכספים. השיפור במצב המדינה יורגש מייד. יש למה לצפות. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן