יבול שיא
הרפת והחלב
IMG 20220921 092315 650 1

מפלגת העבודה – הגב היחיד של הקיבוצים

3 דק' קריאה

שיתוף:

אני כאן כדי לבקש את האמון ואת הקול שלכן ושלכם, ואני עושה את זה בראש זקוף ובגאווה רבה. כי הצבעה למפלגת העבודה היא שני ניצחונות בפתק אחד – גם הערכים שלנו וגם ממשלת תקווה

סבב הבחירות מוציא ממפלגות רבות הבטחות ל"אלקטורטים" השונים. הקיבוצים הם פלח חשוב בציבוריות הישראלית, ונראה שלפתע נזכרו חבריי במפלגות השונות שיש צרכים ומאבקים שצריך להעלות על נס. נחמד שנזכרו. אבל מה הם באמת עשו ויעשו למען הקיבוצים? 

תנו לי להזכיר לכם איפה אנחנו, מפלגת העבודה, היינו בשנה האחרונה כשכל האחרים עסקו בעוד מינוי ועוד ספין – אנחנו היינו אתכם. הכנסנו את הידיים לבוץ של מה שהטריד אתכם, הוכחנו שאנחנו המפלגה שהכי מחויבת למרחב הכפרי ופעלנו, באמת, כדי לשנות את המציאות לטובתכם. 

יחד עם חברי, יו"ר סיעת העבודה, ח"כ רם שפע היינו הקו האחרון והעיקש במאבק נגד הפגיעה הקשה בחקלאות הישראלית. היינו חוד החנית במאבק ברפורמה בחקלאות שהביאו שרי האוצר והחקלאות ללא התנגדות מאף מפלגה כמו ההתנגדות שלנו ובהתעקשות שלנו הבטחנו את העתיד החקלאי בישראל, שיאפשר לנו לייצר מזון ללא תלות במדינות אחרות.  

לא מפקירים את החקלאים 

בהובלת השר לביטחון פנים, עמר בר-לב התחלנו למגר את הפשיעה ברחוב הערבי, שמובילה לפשיעה החקלאית שמחרבת לכם את הפרנסה, והיום יותר מתמיד, החקלאים והחקלאיות יודעים שהם כבר לא מופקרים ויש מי שידאג להם. 

נאבקנו לבד מול רמ"י ומשרד השיכון, שפעלו בממשלה כמעט ללא ריסון ובגיבוי מפלגות הימין בקואליציה, בבלימת הצעות שפגעו במרחב הכפרי, והחזרתי לסדר היום את מאבקי נגד הוותמ"לים, שאני מנהלת מיומי הראשון בכנסת. 

בשנה האחרונה הוכחנו שאנחנו העורף הבטוח, ללא תנאים וללא מגבלות, עבור הקיבוצים והחקלאות הישראלית. נלחמנו, הובלנו רפורמות ועמדנו יחד מול מי שרצו לפגוע בנו. כמפלגה הסוציאל-דמוקרטית היחידה, קראנו ואנחנו ממשיכות לקרוא תיגר על גישת הניאו ליברליזם המופקרת, וזה רק מה שעשינו בשנה האחרונה ורק עם שבעה מנדטים. 

אתןם מבינים, אני ואנחנו במפלגת העבודה רואות בחקלאות, בקיבוצים, בשטחים הפתוחים, ערך אסטרטגי ממעלה ראשונה. אתם ואתן חלק מהאתוס הציוני שצריך לחזק ולהוביל. אנחנו מכירות בתרומתה העצומה של החקלאות לישראל – לא רק בחשיבותה הכלכלית לביטחון המזון והעצמאות שלנו, אלא בחשיבותה הלאומית, הביטחונית והציונית. 

מתוך המקום הזה אנחנו נפעל בממשלה הבאה שנקים לקידום הצעדים הבאים: 

  • נקדם רפורמה ארוכת טווח בתיאום ובשילוב ידיים עם הארגונים החקלאיים. 
  • נשלים את חקיקת חוק החקלאות שיקבע מדיניות לאומית ביחס לחקלאות ולהתיישבות הכפרית. 
  • נמגר את הפשיעה החקלאית באמצעות הגברת האכיפה והענישה. 
  • נוביל הקלות בסוגיית העובדים הזרים. 
  • נוריד את מחירי המים לחקלאות. 
  • נשקיע במחקר ובפיתוח חקלאי לקידום הייצוא החקלאי. 
  • נבטיח המשך הפטור מהגבלים עסקיים לחקלאות. 
  • נייצר תוכנית אסטרטגית לבלימת משבר האקלים ולהבטחת ההגנה במקרים של נזקי טבע. 
  • נפעל לקידום חקיקה שתבטיח את יכולת עיבוד האדמה לאורך זמן באמצעות חוזי חכירה לדורות. 
  • נמשיך את המהלך שהובלתי במשרד התחבורה לחיזוק ושיקום התשתיות במרחב הכפרי, גם בתיקון ושיקום כבישים וגם בתשתיות נוספות.  
  • נמשיך את המאבק הבלתי מתפשר בסיום פעילות הוותמ"ל על השטחים החקלאיים והפתוחים. 
  • נחזיר את התכנון למוסדות התכנון באופן שיבטיח את מעמד הקיבוצים. 
  • נסדיר את היבטי התעסוקה הכפרית התיירותית התומכת כאלטרנטיבה כלכלית. 
  • נבטל את תיקון 116 לחוק התכנון והבניה. 
  • נגדיל את התקציבים לתנועות הנוער בהתיישבות כפי שעשינו בממשלה האחרונה. 
  • נקדם חינוך חקלאי בקיבוצים, במושבים וביישובים הקהילתיים. 

מחויבות לפתרון מדיני 

מפלגת העבודה, מקום המדינה ועד היום, היא, ורק היא, הבית האמיתי של הקיבוצים בישראל, של המרחב הכפרי ושל החקלאות הישראלית. היום יותר מתמיד, מול הסכנה שבשינוי פניה של המדינה האהובה שלנו בידי כוחות גזעניים ושמרניים, רק מיקוד ההצבעה יבטיח מפלגת עבודה חזקה בממשלת התקווה שנקים. כדי שלא נעסוק רק ב"בלימה", וב"מניעה" של צעדים הרסניים שיחרבו לנו את המתאר הכה ייחודי של המרחב הכפרי, אנחנו צריכות וצריכים כוח, והרבה. 

הקיבוצים אינם בועה. חברות וחברי הקיבוצים הם קודם כל אזרחיות ואזרחי ישראל. ככאלה, גם אתן ואתם חרדים מהצמד ביבי-בן גביר, שהצלחותיו המחרידות הביאו בשנות ה-90 לרצח ראש הממשלה יצחק רבין וממשיכות לסכן את מדינת ישראל ביתר שאת. בזה אנחנו נלחמות ונלחמים. 

מפלגת העבודה היא שנלחמה לשמור על מערכת המשפט כשסירבה לוותר לימין על מקומה בוועדה למינוי שופטים. בשעה שאחרים מדברים על דמוקרטיה, אבל אצלם במפלגה אין זכר לכך, מפלגת העבודה מניפה את הדגל הזה ומיישמת אותו בגאון. מפלגת העבודה חוזרת לדרך רבין בכל המובנים: השקעה בתשתיות, בחינוך, בפריפריה, בשוויון לחברה הערבית, ובביטחוניזם של מאבק בטרור עם מחויבות לפתרון מדיני של שלום לסכסוך הישראלי-פלסטיני.  

ומילה לחברותיי הקיבוצניקיות – לא רק את הקיבוצים גילו בקמפיינים השונים, גם אתכן. אבל המפלגה היחידה שנאבקת על הזכויות והשוויון שלכן כנשים ומיישמת אותן בפועל – היא רק מפלגת העבודה.  

ככל שמפלגת העבודה תהיה חזקה וגדולה יותר בממשלה הבאה, כך נוכל לשנות ולקדם רפורמות טובות, להביא לשולחן את האמת שלנו ולא להתכופף מול עוד רפורמות של הימין הכלכלי שמשותף ליאיר לפיד וימינה אליו, דרך גנץ, אלקין וליברמן.  

אסור לנו לפזר את הכוח ולתת אותו למי שישתמשו בו נגדנו, ולכן רק הצבעה למפלגת העבודה תבטיח את האינטרסים הכי בסיסיים של הקיבוצים ותיתן לנו את הכוח לתת לכם עתיד טוב ובטוח יותר במדינת ישראל. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן