יבול שיא
הרפת והחלב
shutterstock 1922096804

מצטייני ומצטיינות הנשיא

4 דק' קריאה

שיתוף:

לכבוד יום העצמאות ה-75 מתקיים כבכל שנה טקס מצטייני נשיא המדינה. בין החיילים והחיילות המצטיינים והמצטיינות גם שמונה בני ובנות קיבוצים

העיניים של המדינה 

סגן נועם סקורי, בת 21 מנגבה. התגייסה באוקטובר 2020 עשתה טירונות ולאחר מכן קורס סמב"ציות בג'וליס. בסיום הקורס שובצה להיות סמב"צית (סמלת מבצעים) בחטמ"ר (חטיבה מרחבית) צפונית, ושירתה שם בזמן מבצע "שומר חומות" וקודמה להיות אחמ״שית (אחראית משמרת). לקחה חלק בתפעול החמ״ל (חדר מלחמה) באירוע בו נהרג עומר טביב ז״ל. לאחר מכן יצאה לבה״ד 1 ובסיום הקורס שובצה בחמ"ל של חטמ״ר פארן, שם היא משרתת בשנה האחרונה. 

"הכי ישראלי בעיני זו האחווה בעם" אומרת נועם.

Screenshot 2023 04 24 104452
סגן נועם סקורי

לוחמת קרקל 

סמל לודט ליבמן, בת 22 מקיבוץ אושה. לודט עולה חדשה מהפיליפינים. שעלתה לארץ בעקבות נישואי אמה לאברהם, שאימץ אותה, "הקשר בינינו מאוד טבעי" היא אומרת. טרם התגייסה לצבא התנדבה לשנת שירות של המחנות העולים באשדוד. התגייסה באוגוסט 2021 דרך גרעין נח״ל לגדוד קרקל (המשלב לוחמים ולוחמות), לאחר טירונות ואימון מתקדם של שמונה חודשים, עלתה עם הפלוגה הרובאית לקו. לאחרונה התחילה "פרק משימה" בו היא עוזרת למועמדים לשירות בתהליך הגיוס ומכינה אותם לקראתו, גם בבית הספר בו היא עצמה למדה.

Screenshot 2023 04 24 104504
סמל לודט ליבמן

 
"הכי ישראלי זה הקיבוצים" 

סמל ראשון נ', בן 22 ממועצה אזורית מטה אשר. נ׳ נולד בארה״ב להורים קיבוצניקים וגדל בסן פרנסיסקו. יש לו שני אחים ומתחביביו כדור מים, טיולים, גלישה, ובילדותו היה בצופי אמריקה. התגייס בנובמבר 2020 ליחידה 669, עבר מסלול של שנה ושמונה חודשים והצטרף לפלגת לוחמים. נ׳ עתיד לצאת לבה"ד 1 ובסיום הקורס יהיה מפקד צוות. הוא מרוצה מאוד מהתפקיד, במסגרתו לקח חלק בחילוצים באזור יהודה ושומרון, ובפעולות חילוץ שונות בים וביבשה. נ׳ מגיע ממשפחה צבאית, סביו השתתפו בכל מלחמות ישראל ואחד מהם היה מ״פ ביחידה מובחרת. "הדבר הכי ישראלי בשבילי זה קיבוצים" הוא אומר, אוהב את יער יתיר בדרום ואת הר חברון שמזכיר לו את הטירונות.

Screenshot 2023 04 24 104516
סמ"ר נ'

 
תכנים מורכבים בתחום הלוחמה 

סמל נ', בן 20 ממועצה אזורית גליל עליון. לנ׳ אח ואחות קטנים, ולפני הצבא היה בתנועת נוער והתנדב לשנת שירות במסגרת התנועה הקיבוצית. התגייס באוגוסט 2021 למסלול ועבר הכשרה לתכנים מורכבים בתחום הלוחמה. בסיום ההכשרה יצא לקורס מ"כים, ובחמישה החודשים האחרונים הוא לוחם ומפקד. "דמות שמהווה עבורו מודל לחיקוי זו סבתא שלי שלאורך השנים אימצה ילדים עם צרכים מיוחדים, מעין משפחת אומנה גדולה". נ' כי מספר כי גדל איתם והם כולם בקשר עד היום.  

"הדבר הכי ישראלי בעיני זו האכפתיות בעם והערבות ההדדית".

Screenshot 2023 04 24 104530
סמל נ'

מלוחמה להדרכה 

סמ״ר עומר שלומות, בן 22 מקיבוץ ברעם. התגייס בנובמבר 2020 לחטיבת הנח"ל. במהלך ההכשרה נפצע בברך ובעקבות ניתוח עבר מתפקיד לוחמה לתפקיד הדרכה. היה עשרה חודשים במפקדת החטיבה וביוני 2022 חזר לבא״ח (בסיס אימון חטיבתי) כמש"ק הדרכה. במסגרת התפקיד עובד צמוד למ״פ ולמ״מ.   

לעומר ארבעה אחים, אחות שהיא מורה חיילת ושני אחים שעדיין תלמידים. אביו, גזבר הקיבוץ, שירת גם הוא בגדוד 50 (נח״ל מוצנח) ואימו, אשת חינוך, הייתה מורה חיילת.

Screenshot 2023 04 24 104544
סמ״ר עומר שלומות

"הדבר הכי ישראלי בעיני זה צה"ל" אומר עומר.

אגוז קשה לפיצוח

סמ״ר ע', בן 20 מקיבוץ מעיין ברוך. ע' התגייס בינואר 2021 לקורס טיס, לאחר כמה חודשים נפל מהקורס, שובץ ביחידת אגוז (יחידת קומנדו של זרוע היבשה) ועשה מסלול של שנה וארבעה חודשים. בחודשיים האחרונים הוא סמל צוות ביחידה.  

אימו שירתה בחיל המודיעין, אביו שירת בחיל השריון ויש לו אחות קטנה בת 17, תלמידת תיכון. "הדבר הכי ישראלי בעיני זה לעקוף בתור".

Screenshot 2023 04 24 105538
סמ"ר ע'

 
מצרפת להגנת גבולות ישראל 

רב״ט ג'סיקה זגדון, בת 23 מקיבוץ צאלים. ג'סיקה עלתה לארץ לבד מצרפת באוגוסט 2021 דרך גרעין צבר, כדי להתגייס ולאחר מכן להישאר בארץ. לפני שעלתה למדה עברית באוניברסיטה בפריז.  

התגייסה בנובמבר 2021 לקמ״ד (קורס מדריכים) איסוף קרבי. לאחר מכן עשתה קורס מ״כים של חי״ר גבולות והיום היא מדריכת איסוף קרבי בבהל"ג (בית הספר להגנת הגבולות). 

"הדבר הכי ישראלי בעיני הוא היחס החם והאחדות".  

Screenshot 2023 04 24 105549
רב"ט ג'סיקה זגדון

 
תורמת לחוסנו המוסרי של צה"ל 

סגן קארין פנצ׳ב בת 23 מקיבוץ מגן. נולדה בעוטף עזה וכילדה שמה לה למטרה להביא לצדק ולאמת. עם ערכים אלה הגיעה ליחידת מצ״ח ירושלים ומתעסקת בחקירות פליליות בצבא. קארין נותנת מענה למפקדים בכירים בכל הגזרה ומטפלת בפשיעה חמורה בצה"ל. היא תורמת תרומה משמעותית לשמירה על חוסנו המוסרי של צה"ל, ובכך מסכלת וחוקרת מקרי פשיעה מורכבים. קור הרוח שלה, יכולת הרתימה של החיילים, חתירה למגע ומצוינות הם אלו שגרמו לבחור בה למצטיינת נשיא. תרומתה המשמעותית לצה"ל ניכרת בכל יום ויום בתפקיד המורכב אותו היא מבצעת.  

לפני הצבא הייתה בתנועת "השומר הצעיר" והתנדבה לשנת שירות בקהילה. אוהבת לטייל, למדה קארטה 12 שנים ויש לה חגורה שחורה.  

"הדבר הכי ישראלי בעיני הם החגים".

Screenshot 2023 04 24 105600
סגן קארין פנצ'ב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן