יבול שיא
הרפת והחלב
צליחה 1

נחשונים בצליחת הכנרת

2 דק' קריאה

שיתוף:

כעשרת אלפים שחיינים השתתפו בשבת האחרונה בתחרות העממית המסורתית של צליחת הכנרת. השנה בפעם הראשונה קפצו הנחשונים סיון אילן, רותם קיהן ודן ליפסקי

כעשרת אלפים שחיינים השתתפו בשבת האחרונה בצליחת הכנרת ה-68. האירוע, אשר אורגן בשיתוף המועצה האזורית עמק הירדן ואיגוד ערים כנרת, התקיים בחוף צמח המחודש. המשחה המסורתי כלל מסלולי שחייה ל-1.5 ק"מ ו-3.8 ק"מ. לאורך המסלול הוצבו רפסודות וסירת הצלה והשוחים חויבו להצטייד במצוף. 

מי שלקח חלק השנה בצליחת הכנרת המסורתית הם אסף וסיון אילן מנחשונים. "הצליחה עבורי תמיד הייתה נקודת ציון שנתית. יש משהו חגיגי בעליה לפנות בוקר צפונה לכנרת, משהו שמחבר אותי עם השורשים שלי בדגניה ב'. מאז תקופת הקורונה בה השחייה אתגרה יותר ופינתה מקום לחלופה בדמות ריצה, המאורע סימל את הנרמול ואת החזרה לשגרה" אומר אסף.

אסף וסיוון 2 1
אסף וסיוון אילן. ללא שגרת אימונים שחתה את המקצה הארוך. צילום: מהאלבום הפרטי

בנחשונים, הם מספרים, סגנונות הספורט השולטים הם ג'ודו וכדורגל.  השחייה נעשית בעונת הקיץ ולאחר צליחת הכנרת בודדים ממשיכים לשחות מחוץ לקיבוץ. "גם ההתארגנות לצליחה היא לא "קיבוצית" כמו ששמעתי שמתרחש בקיבוצים מסוימים". 

השנה נענו להזמנה שמונה "נחשונים" שהגיעו עצמאית, וכפי שמקובל במסורת חז"ל "קפצו למים" (נחשון בן עמינדב הראשון שקפץ לים סוף, בטרם נקרע הים לשניים, ובכך הוכיח את אמונתו באלוהים והפך לסמל לראשוניות ולחלוציות בהיסטוריה היהודית). 

"אצלנו במשפחה התאריך נצבע השנה והודגש על הלוח. הפעם הצטרפה סיון, עבורה זו הצליחה הראשונה בחייה. ללא שגרת אימונים היא עברה את המקצה הארוך ונשארה עם טעם של עוד. בשעה שש בבוקר כבר התייצבנו בפקקים בירידה מאלומות ושעה וחצי לאחר מכן נכנסנו לחמימות של הכנרת. 

"הפעם אני הייתי על תקן מלווה לתוך נחיל הצולחים במקצה העממי, אולם כ-200 מטרים מהחוף התוכניות השתנו כשאחד מהצולחים שלפניי הסתובב אלי מבוהל וכנראה מתוך התקף חרדה קפץ עלי שאעזור לו מחשש לטביעה. שחררתי את סיון להמשיך בשחייה ובמקביל החזרתי אותו לחוף. בדיעבד המצוף בו חויבנו השנה להצטייד סייע במקצת. הכניסה למשפך הסיום תמיד משמחת, והשנה עוד יותר".

עידו קיהן מנחשונים כמעט בן 16 צלח את הכנרת בפעם השלישית (מסלול ארוך). כמדי שנה יצאנו לפנות בוקר, כך נמנעים מהפקקים ונכנסים למים עם אור ראשון. השנה לראשונה גם אני השתתפה גם אימו רותם בת ה-51 במסלול הקצר.

רותם קיהן 3 1
עידו קיהן. בסיום האירוע, לכל שחיין הוענקה מדליה כאות הוקרה, לצד שוקו, לחמנייה וחטיף בריאות. צילום: אלבום משפחתי

גם דן ליפסקי מנחשונים השתתף לראשונה השנה בשחיית המסלול הקצר. "חוויה ייחודית ומהנה. שעת בוקר מוקדמת, מזג אוויר מצוין, מים נעימים, נוף פסטורלי של דרום הכנרת ומאות של מצופים צבעוניים במים".

20220917 דן ליפסקי 4
דן ליפסקי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן