יבול שיא
הרפת והחלב
גולן יאיר

עבר שבוע: יאיר גולן. "שכחתם מה זה להיות ציונים, שכחתם מה זה להיות יהודים"

4 דק' קריאה

שיתוף:

תיק תק

מפקד החמאס בהאא אבו אל-עטא  שחוסל בעזה, היה פצצה מתקתקת. לכן היה הכרח לחסל אותו וטוב שכך נעשה. במקומו יתמנה לחמאס מפקד חדש,  שגם הוא יהיה קרוב לוודאי פצצה מתקתקת. זה טבעם של מפקדי החמאס לדורותיהם. מה שנותר לקוות הוא, שהתקתוק של מפקד החמאס החדש, יהיה פחות עצבני מהתקתוק של זה שקדם לו. שאם לא כן….

אל תתעסק אתנו, זה גדול עליך

פעיל הימין רן כרמי בוזגלו,  עבר לאיום ישיר על פרקליט המדינה, שי ניצן. הוא אמנם טוען שהוא לא מאיים עליו, אבל הדברים  שאמר בריאיון בערוץ 20 בסוף השבוע מדברים בעד עצמם.  "אל תתעסק אתנו – זה גדול עליך. עשה לעצמך טובה" אמר כרמי בוזגלו  לשי ניצן, וזה איום מפורש. כרמי, שלאות הזדהות עם אחיו יוצאי המזרח הוסיף לשמו את הבוזגלו, הוא

זה שהביא ארצה מארה"ב לפני הבחירות האחרונות את נאווה ג'ייקובס שהתלוננה שבני גנץ חשף עצמו לפניה כשהיו תלמידים בכפר הירוק. הוא גם הבטיח, שהעדות שתשמיע הגברת תחולל פה רעידת אדמה שתשפיע על  תוצאות הבחירות (לא הייתה רעידת אדמה ואפילו לא רעשי רקע ניתנים לאבחון) בריאיון בערוץ 20 אמר כרמי בוזגלו:  "הקרב שלי הוא לא רק על נתניהו, הוא על המדינה…יש פה איתות לשי ניצן וליועמ"ש. בטרם תשלחו את היד למנהיג – קחו את ההשלכות שיהיה למעשה הנמהר על העם. … יש כאן איתות של עם גדול נורא וכביר שכבר מוכן לצאת למלחמה על המנהיג. אני מקווה שהם ישמעו את הרעשים ויבינו לא להתעסק אתנו, זה גדול עליהם".

מצד אחד,  קרוב לוודאי שלאיום  במלחמה אליה ייצא כרמי בוזגלו בראש  עם גדול, נורא וכביר,  אם יוגש כתב אישום נגד נתניהו, יקרה מה שקרה להבטחה שלו על רעידת האדמה שתחולל  ג'ייקובס.  מצד שני,  מי ערב לנו שבעקבות הדברים הללו ואחרים, לא יקום איזה יגאל עמיר חדש, שיחשוב שלנטרל את שי ניצן ואביחי מנדלבליט זהו צו השעה, כי מתרחשת מלחמה על הבית. ככל שהולך וקרב מועד הגשת כתבי האישום נגד נתניהו, הדברים יילכו ויחריפו, והסתה בוטה כמו זו שהשמיע  כרמי בוזגלו השבוע, אסור שיעברו עליה לסדר היום. נתניהו מצדו לא השמיע ציוץ. נוח לו, שבמלחמה נגד הפרקליטות, יש לו גם חיילים כאלה.

לדכא עם אחר זה לא יהודי -שכחתם מה זה להיות ציונים

שכחתם מה זה להיות ציונים: חה"כ האלוף במיל. יאיר גולן מהמחנה הדמוקרטי, חוזר ואומר דברים שמעוררים עליו את חמת הימין הישראלי. בשבוע שעבר, בראיון לתכנית "הצינור" תקף  גולן את מחנה הימין. "שכחתם מה זה להיות ציונים, שכחתם מה זה להיות יהודים", הוא גם הסביר:  "אני אומר לפעילי הימין: לדכא עם אחר זה לא יהודי".

ההתבטאות הזו סיפקה כמובן הזדמנות להזכיר את כל חטאיו של גולן, ובראש וראשונה את מה שאמר כשהיה סגן רמטכ"ל,  בטקס ביום השואה בקיבוץ תל יצחק:  "אם יש משהו שמפחיד אותי בזיכרון השואה, הוא זיהוי תהליכים מעוררי חלחלה שהתרחשו באירופה בכלל ובגרמניה בפרט, אז לפני 70 שמונים ותשעים שנה ומציאת עדות להם כאן בקרבנו היום ב-2016".. ההתבטאות הזו ספגה גינויים מקיר לקיר, כולל של ראש הממשלה, ואם הייתה לגולן תקווה כלשהי שהוא ימונה לרמטכ"ל, הדברים הללו  סתמו את  הגולל על אפשרות כזו.  בספטמבר השנה, כאשר נפגש הנשיא ריבלין עם נציגי המחנה הדמוקרטי, הוא השמיע התנצלות בפני גולן: "כבן דור שני לשורדי השואה" אמר ריבלין, "אני מבקש באמת להתנצל בשם כל מי שהוא אזרח במדינת ישראל ויודע על פועלך, על דברים שנרמזו ונאמרו בקשר לדברים כאלה ואחרים. אתה אחד מטובי בנינו, בלי קשר לעמדותיך הפוליטיות. ואני גאה שיש לנו בן כזה". הנשיא ריבלין מעולם לא היה חביב על אנשי הימין, וההתנצלות הזו עשתה אותו בעיניהם חביב עוד פחות.

זה לא נגמר בזה.  בריאיון בתחילת אוקטובר לרדיו דרום, אמר גולן:  "אני מזכיר שהנאצים עלו לשלטון בצורה דמוקרטית …ולכן אנחנו צריכים להיזהר בתוכנו, להיזהר היטב, מכך שגורמים קיצוניים בעלי השקפה משיחית לא ינצלו את הדמוקרטיה הישראלית על מנת לייצר פה מציאות שלטונית אחרת". הביקורות לא אחרו לבוא, בעיקר מצד  נציגיהם של הגורמים המשיחיים בעלי השקפה משיחיסטית אצלנו.

עמית סגל צייץ בטוויטר: "האובססיה של יאיר גולן לראות נאצים בכל פינה בישראל מלמדת: 1. שמזל שהאיש לא רמטכ״ל. צה״ל ניצל מהחרפה הזו 2. שנשיא המדינה חייב להגיב. אם הגיעה לגולן התנצלות נשיאותית ודאי שמגיעה עכשיו התנצלות כזו גם לעם בישראל". גולן השיב בציוץ משלו:  "עמית, אולי תפסיק לרדוף אותי, ותעסוק בתופעות שליליות שמתרחשות במחנה שאתה מייצג. אני לא אובססיבי, אבל נראה שבהחלט פיתחת אובססיה כלפי".

השימוש במונח אובססיבי  כלפי מתנגדים חביב על עמית סגל.  לפני מספר חודשים  הושמעה הקלטה של ראש המכינה הקדם-צבאית "בני דוד" שבעלי, הרב אלי סדן,  נגד  הפמיניזם המודרני.  בין היתר אמר סדן: "מחנכים אישה מגיל צעיר שהיא צריכה להיות עצמאית ומסרסים את הכוח הכי חשוב שיש לה – הכישרון והתבונה לבנות את הבית. עקירת הכוח הזה היא כמו צמחים שחותכים אותם בהתחלה ולא נותנים להם לצמוח. אחר כך, מסכנה, היא מתחתנת, היא כבר בעלת מום".

עמית סגל הגיב, אבל  לא בכיוון של  גינוי לתופעות שליליות במחנה שהוא מייצג. 'המרדף האובססיבי אחר כל בדל התבטאות בעלי, לעתים תוך הוצאה מהקשר, לא נועד לקדם את השוויון המגדרי אלא לחסל את בסיס האם של השירות הקרבי בצה״ל ממניעים של שנאה ופחד מהציונות הדתית",  כתב סגל. "יושבים אנשים, מן הסתם בכסף, על מאות שיעורים במוסד חינוכי חשוב אך לא כזה שמצדיק תשומת לב כה אובססיבית, ומוציאים דברים מהקשרם. מטרתם היא חיסול מכינת עלי." כלומר יושבים אנשים שמישהו משלם להם, ומחפשים  איך  לחסל את  המכינה הקדם-צבאית בעלי,  אך ורק בגלל הפחד  מהציונות הדתית.
בדברים  שאמר יאיר גולן בשבוע שעבר ל"הצינור",  לא היה נאצים.  הוא אמר, שלדכא עם אחר זה לא יהודי.  איך הוא מעז? אנחנו מדכאים עם אחר? רק שמאלנים אובססיביים יכולים לטעון טענה מופרכת שכזו.

סתום את הג'ורה שלך

עו"ד יורם שפטל, הושעה בשבוע שעבר מתחנת הרדיו   103FM בשל התבטאויות חריפות נגד מאזינים ששוחחו אתו, כמו "סתום את הג'ורה שלך", "סתום את הפה" ו"שקרן", ההשעיה, לא בפעם הראשונה,  היא עד לבירור שייערך עמו ובמקומו יגיש את התכנית פרופ' אריה אלדד.  לשפטל יש שובל ארוך של התבטאויות בעייתיות. את הרמטכ"ל גדי איזנקוט  כינה "עלוב נפש שנראה כמו פקידון שמן בעירייה",  על רביב דרוקר אמר שהוא "רמאי פתולוגי", על ירון לונדון: "הוא מופרע פוליטי קשה, בכל נפשו הקטנה והמטופשת" ועוד ועוד.

אגב נאצים מהקטע הקודם.  זהבה גלאון, בהיותה יו"ר מפלגת מרצ, הגישה ביולי 2016 יחד עם מזכ"ל התנועה, מוסי רז, מכתבי תלונה ליועץ המשפטי לממשלה ולנציגי הרשות השנייה נגד יורם שפטל ורדיו   103FM.  על פי התלונה הרבה שפטל לנאץ בתכניתו את אנשי מרצ, תוך שהוא משווה אותם פעם אחר פעם לנאצים.  בתכנית ששודרה ביוני אותה שנה, אמר שפטל כי "אין זה פלא שמפלגה כמו מרצ מציעה חוק שטני של גרמניה הנאצית, לסימון מוצרים של יהודים. אלה חוקי נירנברג פרופר, אפילו הרשימה הערבית לא הציעה חוק כזה", וכי "מרצ הולכת לאורם של הנאצים". על גלאון אמר שהיא "הייתה דוברת החמאס בפועל",  ואת ח"כ אילן גילאון  כינה "סרסור של הג'יהאדו־שהידו־פשיזם הערבי".

תלונות הוגשו, הקללות נמשכו, ושפטל, אחרי הבירור הנוקב שייערך עמו, ימשיך לשדר וימשיך לגדף. אלא מה?

זרעים מציון: המומחה המוביל בישראל לצמחי בר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן