יבול שיא
הרפת והחלב
בן ארצי

עבר שבוע, סוכות

4 דק' קריאה

שיתוף:

עבר שבוע – סוכות: ממשיך לשקר, כהרגלו

עבר שבוע – סוכות: מאות מתומכי נתניהו הפגינו בשבוע שעבר מול ביתו של היומ"ש אביחי מנדלבליט, יום לפני פתיחת הליך השימוע, בדרישה "להפסיק את הרדיפה" נגד ראש הממשלה.  הם נשאו שלטים: "נתניהו אתך לאורך כל הדרך", העם דורש צדק משפטי", ו"שי ניצן תתפטר". נתניהו שמע, התרגש,  והודה למפגינים בציוץ מפרגן.

כשהשמאל הפגין מול ביתו של היועמ"ש, נתניהו טען שמדובר בהפגנות בלתי חוקיות. עוד הוא טען, שהן נועדו להפעיל לחץ על היועץ המשפטי לממשלה להגיש נגדו כתבי אישום בכל מחיר. כהרגלו בקודש, הוא לא החמיץ את ההזדמנות לחבר בין המפגינים נגדו ובין הגרועים שבאויבי ישראל (מבית)  נתניהו אמר, שאת ההפגנות מממנים  הקרן החדשה לישראל ביחד עם ארגוני השמאל, וכמובן לא טרח להציג שום ראייה לטענה הזו.  בקרן החדשה לישראל והמפגינים עצמם הכחישו מכל וכל, נתניהו התבקש על ידי עורך הדין של הקרן החדשה להבהיר  על מה מסתמכת הטענה הזו , אך הוא התעלם מהבקשה.

השבוע, בתגובה להפגנות של תומכיו מול היועמ"ש,  שלף נתניהו את הטענה השקרית הזאת פעם נוספת: "בניגוד למאות ההפגנות שאורגנו ומומנו על ידי הקרן החדשה וארגוני השמאל" כתב נתניהו. "תודה לרבים-רבים מכם שבאתם הערב באפס התראה ומתוך המיית הלב. ריגשתם אותי" רוצה לומר – יש הבדל משמעותי בין המפגינים שתומכים בו, שבא מיוזמתם ובאופן ספונטני להביע מחאה נגד מסע הצייד שמתנהל נגדו והניסיון להפלילו בכל  מחיר, לבין המפגינים משמאל,  שלא היו טורחים כלל להגיע להפגין מול בית היועמ"ש, אלמלא  ארגנו ומימנו אותם הקרן החדשה וארגוני השמאל הבוגדניים.

במוצ"ש היו שתי הפגנות מול ביתו של מנדלבליט  בפתח תקווה – של תומכי נתניהו ומתנגדיו. התומכים הגיעו בכוחות עצמם, מי ברכב ומי ברגל. את המתנגדים הסיעו אוטובוסים שארגנו עבורם הקרן החדשה ועמותות השמאל. אותם אוטובוסים שהסיעו את המצביעים הערביים לקלפיות בבחירות 2015.

מסר פוליטי ברור מבורא עולם

בערב ראש השנה השתתפתי  באירוע בבית כנסת ביישוב דתי בגוש עציון. בחומר הקריאה שהונח על מדף לעיון  באי המקום, מצאתי גם עלון של הרב ניר בן ארצי,  "תאיר נרי", שחולק  לפני הבחירות.  הבנתי  ממנו, שהרב בן ארצי נמצא  בדיבור ישיר עם בורא עולם,  ובשיחות  שהתקיימו בין השניים,  שיטח הקב"ה  לפני הרב את משנתו הפוליטית, וביקש ממנו שיעביר אותה הלאה, לעם ישראל.

ציטוטים: "בורא עולם הוא ימין. רוצה הקדוש ברוך הוא שהימין  יעלה בעם ישראל".  "אומר בורא עולם לכל היהודים בישראל להתלכד,  להתאחד וללכת לצד ימין… לא משנה מי יהיה ראש ממשלת ישראל,  העיקר שיהיה ימין…בורא  עולם מבקש  שהימין יעלה. זה רצונו של ה'. הקדוש ברוך הוא לא אמר נתניהו או גנץ. אמר שהימין יעלה.  אם בני גנץ רוצה לעזוב ולהיות ימני – ברוך הבא.  אם גבי אשכנזי  רוצה להיות ימני – ברוך הבא. אם משה יעלון רוצה להיות ימני – ברוך הבא. יהיה להם יותר טוב בימין.  שיעזבו את השמאל  ילכו לימין  ויעזרו שם. בורא עולם רוצה ימין". (מתוך הרביעייה המובילה של כחול לבן, נפקד אצל הרב בן ארצי מקומו של  יאיר לפיד.  כנראה  שבורא עולם רמז לו,  שמעבר  של לפיד משמאל לימין לא יתקבל אצלו בברכה. הוא יסתפק במעבר של שלושת הרמטכ"לים לשעבר). וכרגיל במקרים כאלה,  יש שכר למי שיעשו כדבר השם,  ועונש למי שיחליטו להמרות את פיו: "שמפלגות השמאל יתפרקו ויעברו לימין. כדאי לכם, יהיו לכם חיים טובים בשמיים ובארץ. אם לא, פה לא יהיה לכם טוב ובשמיים יהיה לכם רע מאוד".

בבחירות שאליהן כיוון הרב ניר בן ארצי זה לא כל כך הצליח. אולי התוצאות ישתפרו בסיבוב הבחירות השלישי, שלא יאחר לבוא. (בשנת 2005  נעלם הרב ניר בן ארצי למשך שלוש שנים. באוגוסט  2008 הוא הופיע וטען כי ארבעה ממנהלי העמותה "תלמי  גאולת עם ישראל"  חטפו אותו וכלאו בדירות שונות בטבריה, העבירו מסרים לתלמידיו שכאילו נאמרו על ידו,  והכריחו אותו לכתוב מכתב שבו הוא מייחס לעצמו סטיות מיניות והפרעות נפשיות. נגד הארבעה הוגש כתב אישום שהסתיים בהסכם פשרה. באפריל 2018 הגיע הרב בן ארצי להעביר שיעור ברמת גן והתקבל בקריאה; "יש לנו משיח").

עמית סגל, פעמיים לשון הרע

המשורר והפובליציסט יצחק לאור, הלך רחוק מדי עם חופש הדיבור, וזה עלה לו בהתנצלות ובכסף. יצחק לאור כינה בציוץ בפייסבוק את הפרשן הפוליטי של חברת החדשות עמית סגל, "היטלר". סגל הגיש נגדו תביעה על לשון הרע, ודרש  פיצוי כספי בגובה 140 אלף שקל. בכתב ההגנה שהגיש טען לאור כי מדובר בתגובה אמנותית וביקורתית באופן סאטירי לדברים "גזעניים וחשוכים" שאמר סגל  בתכנית פגוש את העיתונות, כי "כל מי שתוקפים את הברית עם עוצמה יהודית, איך הם לא זוכרים שבל"ד הוא ארגון טרור במימון מפלגות".

הדיון בתביעה התקיים בבית משפט השלום בהרצליה בפני השופט גלעד הס, ושם אמר השופט ללאור כי הוא עומד לפסוק לטובת סגל, משום ש"לא קוראים לאף אחד היטלר בישראל". הוא ייעץ לשני הצדדים להגיע  להסדר ביניהם שיכלול התנצלות ופיצוי כספי, וזה אכן מה שקרה.  נוסח ההתנצלות נקבע על ידי השופט ולאור יפרסם אותו בעמוד הפייסבוק שלו: " בעמוד הזה פרסמתי מם מטופש בו עשיתי השוואה מעליבה בין העיתונאי עמית סגל לאדולף היטלר. אף שהסרתי את הפרסום ההוא מקץ 4 שעות, סגל נפגע, ואני מתנצל מכל הלב. המעשה אינו ראוי'".  שני הצדדים הגיעו גם להסכמה על גובה הפיצוי הכספי שישולם לסגל, אבל גם הסכימו שהוא לא יפורסם.

בזאת לא נגמרו משפטי הדיבה בהם מעורב סגל. מפלגת בל"ד הגישה תביעת לשון הרע נגד סגל, משום שבטור שלו ב"ידיעות אחרונות" כינה סגל את בל"ד "ארגון תומך טרור" ואחר כך אמר על בל"ד כאמור לעיל, שהוא: "ארגון טרור עם מימון המפלגות". הדברים נכתבו ואמרו על רקע החלטת בג"ץ לפסול את מיכאל בן-ארי מהתמודדות לכנסת, ולא לפסול את ההתמודדות של מפלגת בל"ד, החלטות שהרגיזו כנראה את סגל מאוד. בל"ד דורשת מסגל פיצוי כספי של 280 אלף שקל, ומבקשת מבית המשפט שיורה לסגל להתנצל ולמחוק את הביטויים הללו מהחשבונות הללו ברשתות החברתיות. בכתב התביעה נטען כי סגל אמר את הדברים "מתוך מטרה לנסות ולבייש את התובעים, לשפוך את דמם, להסית נגדם ולעשותם מטרה לשנאה באמצעות פרסום כוזב, מסית לגזענות, אלימות ורדיפה, תוך הטעייה ושימוש במצגי שווא, וההתעלמות מהוראות החוק" ב-15 בספטמבר הגיש סגל כתב הגנה, ובו טען כי דיבר אמת. "בחינת מעשיהם והתבטאויותיהם של ראשי בל"ד, בכיריה ונציגיה לאורך שנות פעילותה” נטען ב כתב ההגנה,"מעלה למרבה הצער תמונה עגומה של מעורבות פעילה ושוטפת בפעילויות פליליות, בעבירות ביטחוניות ובהתבטאויות ופעולות התומכות בטרור, מעודדות אותו ונותנות לו לגיטימציה".

במקרה הזה, שלא כמו במקרה של יצחק לאור, שני הצדדים לא יגיעו להסכמות ובית המשפט יצטרך לפסוק. מותר לפרשן פוליטי בכיר להגיד על מפלגה לגיטימית בישראל  שהיא ארגון טרור?

מתי יפורסמו המסקנות?

מה קורה בפרשת  קצין המשטרה שירה והרג את סלומון טקה  בן ה-18? האירוע התרחש ביוני השנה, החקירה שלו הסתיימה מזמן, ממצאים חדשים לא יהיו, ומתקבל על הדעת שגובשו גם המסקנות האם להעמיד לדין את הקצין ואם כן באילו סעיפים להאשים אותו.  מדוע לא מפרסמים אותן? כי חוששים  שפרסומן יביא לתגובות  קשות  של יוצאי העדה האתיופית? מחכים להזדמנות מתאימה?

עבר שבוע: השר אוחנה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*תמונה ראשית: מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי ירקות כל יום אני נדהם מחדש מהרעיונות ההזויים של המשרד. הבעיה היא לא שינוי שם כזה או אחר, הבעיה היא מה עושים עם משרד שאיבד את דרכו
הנהלת האגודה אישרה את מינויו של טל יפת (44), מקיבוץ רגבים לתפקיד מנכ"ל "החקלאית".  טל נכנס לתפקידו באופן רשמי ב-17 במרץ. בתפקידו האחרון ניהל טל את הפעילות העסקית של המושב השיתופי מי עמי. בחזקתו
< 1 דק' קריאה
משרד החקלאות יגיש בימים הקרובים הצעת מחליטים לאישור הממשלה לגיבוש תכנית לאומית לביטחון מזון שתכלול גיבוש יעדים לאספקת המזון לכלל האוכלוסייה שר החקלאות, ח"כ אבי דיכטר: "מדובר במהלך חסר תקדים, אנחנו, במשרד החקלאות, מובילים תהליך
< 1 דק' קריאה
הגברת גליה: " אז הם נכנסו למקלטים, התעצבנו ממה שראו, פנו אליך בטענות ואז הנושא היה צף. כשנגמר הבלגן הביטחוני הנושא שוב נעלם מתחת לשטיח – אין לאנשים זמן, אין להם כוח, כן ביום
ב-7.10 יצאה יעל ופתחה את כל המקלטים במושב נהלל, בדקה מה מצבם והובילה לטיפול, שיהיו כשירים ומוכנים במידה ויהיה צורך לשהות בהם * יעל אלון שפירא היא ד"ר לרפואה סינית ונציגת "מעברים בעמק" בנהלל,
9 דק' קריאה
הזמרת שולה חן, ילידת נהלל, הופתעה לגלות שהשיר שלה "בוא הביתה" מופץ כמביע תחינה לשחרור החטופים מעזה * בראיון לעדינה בר-אל היא מעלה זיכרונות מילדותה ונעוריה בנהלל ומן השירות בלהקת הנח"ל ומספרת על הקריירה
9 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן