יבול שיא
הרפת והחלב
shutterstock 2200416393

עומדת על זכויותינו

2 דק' קריאה

שיתוף:

מזה שנים רבות שאני פעיל בתחום הציבורי הפוליטי והניהולי במגזר הקיבוצי. מסקנתי היא כי מפלגת העבודה היא הבחירה המדויקת ביותר לחברי הקיבוצים

במהלכים רבים לקחתי חלק וחלק אחר אף הובלתי אבל מסקנתי ברורה, הבחירה הנכונה ביותר לנו חברי הקיבוץ והמרחב הכפרי היא מפלגת העבודה. 

אין זה סוד כי הייתי שותף למיזם תוצרת הארץ ב"יש עתיד", מהלך שכוונתו הייתה לחזק את הקשר ואת ההיכרות עם המפלגה הגדולה בגוש, לחשוף אותה ולרתום אותה לסדר היום הקיבוצי, ההתיישבותי והחקלאי. 

אף לרגע אחד לא עזבתי את מפלגת העבודה. הייתי חבר בה, שילמתי את מיסיה והלכתי כי המהלך היה חשוב למען האינטרס הקיבוצי המשותף. 

לאחר שנה ניתן לומר במפורש כי היה טעם רב ותועלת בשותפות הזאת אך היא מיצתה את עצמה וברור שהיום ב"יש עתיד" יודעים הרבה יותר עלינו ואנחנו עליהם אך ללכת איתנו את המסע הסכימה "יש עתיד" באופן מוגבל ביותר.  

יש לא מעט הסכמות אבל בצמתים מכריעים לצערי לא קיבלנו גיבוי מספיק. 

עורף בטוח 

עברנו שנה קשה מנשוא בתחומי התכנון הבניה, הוותמלים, מנהל מקרקעי ישראל, וכמובן המערכת החקלאית. גיליתי ששותפי אמת מתגלים כשקשה, בנקודות הקצה אתה מגלה מי נכון ללכת איתך את המסע כולו ומי רק את חלקו. 

מפלגת העבודה הייתה נכונה ללכת את כל הדרך עם הקיבוצים ללא כל היסוס. 

במהלך השנה הקשה הזו מפלגת העבודה היוותה עורף בטוח ללא תנאים וללא מגבלות, עמידתה המוחלטת על זכויותינו הייתה ללא תנאי וללא סייג ועל כן היא המדויקת ביותר עבורנו כחברי קיבוץ. 

רוצים דוגמאות? בבקשה. 

1. הפקעת קרקע עבור שדרות על חשבון המועצה האזורית שער הנגב מפלגת העבודה עמדה כחומה בצורה ונציגי הקואליציה נטשו ונוצר רוב נגדנו. 

2. דמי קבורה במרחב הכפרי הביטוח הלאומי הוביל אפליה בוטה נגד הקיבוצים תוך שתיקה רועמת של שותפות הקואליציה. חברת הכנסת אפרת רייטן פעלה במלוא העוצמה ומנעה ממש בגופה את האפליה אשר הייתה מסבה לנו נזק של מיליוני שקלים. 

3. מינוי יו"ר רשות המים יחזקאל ליפשיץ היו"ר שמונה ידוע כבעל מחלוקת עמוקה עימנו בנושא מחירי המים לחקלאות. המינוי התבצע למרות שהצגנו מועמדים ראויים לא פחות, כאלה שהלב שלהם במקום הנכון. 

4.הרפורמה החקלאית הרפורמה נולדה בחטא והסתיימה בפארסה אדירה תוך השמצתנו וגירושנו מהעיר כאשר המפלגה המובילה אינה עושה דבר לרסן את שר האוצר ושר החקלאות. 

5. משרד השיכון המשרד פועל ללא ריסון ומוביל חדשות לבקרים הצעות נגדנו ברשות מקרקעי ישראל. אין מי שנאבק בכך למעט חברינו מהעבודה, שאר השותפות הקואליציוניות לא עושות דבר. 

חומה בצורה עבור המרחב הכפרי 

אנחנו אומנם חולקים בית עם מפלגות אחרות בקואליציה ואיני רוצה להשחירן חלילה אבל הבית שלנו בבניין המשותף הוא מפלגת העבודה, אני אומר זאת מתוך הבנה עמוקה של הצרכים שלנו כמרחב כפרי. 

רק מפלגת העבודה קוראת תגר אמיתי על גישת השוק החופשי הניאו ליבראלי. היא לא רק אוהבת חקלאים מן הפה לחוץ אלא מבינה שתרומת החקלאות למדינה היא לא רק כלכלית אלא גם ציונית לאומית ולכן תמכה במיסי מגן, התנגדה לוותמלים ומנעה באופן אקטיבי את אפלייתנו הגסה.  

מפלגת העבודה היא לא עוד מאותו הדבר. על גופי חוויתי זאת כיו"ר שולחן הארגונים. עמידתה לימיננו ללא סייג היא גדולתה של המפלגה הזאת. 

בכל הקשור לרפורמה אי אפשר להתעלם מפועלם של יו"ר המפלגה מירב מיכאלי ויו"ר הסיעה רם שפע אשר גיבו, עודדו ונסכו בי תקווה שיעמדו לימיננו. האחרים אכזבו לא פעם. מפלגת העבודה עמדה כחומה בצורה עבור המרחב הכפרי כולו. אני יודע זאת, הייתי שם. 

לא הכול רואים את הדברים ולא כולם שולטים בניואנסים אך במסגרת תפקידי אחטא לאמת אם לא אומר אותה מפורשות: מפלגת העבודה היא מפלגה שעומדת לימיננו ללא שום תנאים מקדימים. 

 יש בה אהבה ואהדה מלאה אלינו ועל כך אני מוקיר לה תודה ורוצה בחיזוקה של הנבחרת המצוינת שלה כי כל מי שיכנס לכנסת מטעם מפלגת העבודה הוא מאה אחוז למעננו. 

הרימו ראש והצביעו עבודה ללא היסוס. 

הכותב הוא יו"ר התאחדות הכלכליים הקיבוציים, חבר קיבוץ מענית וחבר גאה במפלגת העבודה 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן