יבול שיא
הרפת והחלב
Nachman Shai VOA cropped 2

עליכם, עלינו, ועליי

2 דק' קריאה

שיתוף:

שר התפוצות נחמן שי ממפלגת העבודה קורא לציבור לחזק את המחנה שהוביל את המדינה לשפיות ושגרה

רציתי לחלוק עימכם, קודם כל, התחושה, הידיעה וההכרה כי אלה תהיינה הבחירות הקשות והגורליות ביותר שידענו. 

על כפות המאזניים מונח עתידה של הדמוקרטיה הישראלית. הימין, בראשותו של נתניהו, מאיים עליה והפעם אפילו אינו מסתיר את כוונותיו. הקואליציה המסתמנת עם הלהקה החדשה של שקד וחבריה, יוליכו את ישראל למחוזות אפלים ומעוררי פחד. כדאי לזכור זאת ובמלא הצניעות, זה חשוב כמו הנושאים שאפרוש אותם בפניכם ובפניכן.  

המסקנה הראשונה היא לחזק את ה"מחנה" כולו, המחנה שהוביל את ישראל לשפיות ולשגרה בריאה. "רק לא ביבי" הייתה סיבה טובה לאיחוד, אבל מעבר לו הצלחנו לעשות הרבה והעשייה הזאת נעצרה. בלב המחנה עמדה "העבודה". סיעה קטנה אך יציבה: לא עריקים, לא נוטשים. הרבה כאבי בטן ולב, אך עמדנו במשימה והובלנו מערכות קשות, אשר נתניהו וחבריו השאירו במצב קשה, בתחבורה, בביטחון פנים וביחסינו העכורים עם התפוצות.  

היינו ראשונים להתייצב לצד המרחב הכפרי בכל סוגייה שעלתה בממשלה ובכנסת, עשינו זאת גם מבלי לשאול האם תתמכו בנו בעתיד או תמכתם בעבר. אני יודע שיש מפלגות אחרות בסביבה, אבל גם אם לא תבחרו כולכם בנו, עדיין- אנחנו בוחרים בכם. את הערכים של החקלאות, העבודה העברית והאדמה וישובים על הגבול לא ייקחו מאיתנו, הם תמיד יהיו חלק מסדר היום של העבודה.  

אני עצמי הכשלתי כל הצעה בוועדת שרים לחקיקה, בה הייתי חבר, כל עוד פגעה במרחב הכפרי, בקיבוצים ובמושבים. עמדתי בקשר הדוק עם נציגיכם וסייענו האחד לאחר כדי לשמור עליכם.  

בחצר הקטנה שלי, ניהלתי שלושה מאבקים חשובים.  

הראשון- שיקום היחסים עם יהודי ארה"ב, יחסים שנפגעו קשה בשנים האחרונות, הקשר קם והיה. 

שנית- שברנו את המונופול האורתודוקסי בישראל, לראשונה. הקמנו אגף להתחדשות יהודית שיסייע מעתה לתנועות הרפורמים והקונסרבטיבית ולעשרות ארגונים של התחדשות יהודית. הם מעולם לא נהנו מתמיכה ממשלתית ציבורית. את ערך השוויון, שהוא נר לרגליי, יישמתי בין זרמי היהדות כפי שראוי ונכון.  

שלישית, אך לא פחות חשוב- אוקראינה. משרדי שלי, בהנחייתי, היה הראשון להגיש עזרה לקהילה היהודית שם. סייענו להם בכל, אך לא הסתפקתי בכך. יצאת לגבול פולין- אוקראינה ומתוך התופת שנחשפה לפניי, תבעתי כי מדינת ישראל תפתח דלתותיה לפליטים. התייצבתי מול שרת המשפטים איילת שקד שהתנגדה לנושא, אך אני עמדתי על העקרונות היהודיים, האנושיים והמוסריים של קליטת פליטים במדינה שנבנתה בין היתר, בידי פליטים. 

בית המשפט העליון אישר לפני ימים אחדים את עמדתי.  

בממשלה הבאה חברים וחברות, ארצה לשמש כשר לשוויון חברתי וארצה להגשים שם את השוויון האמיתי. אני מתחייב לפעול למען הגמלאים והגמלאיות כפי שעשיתי במשך 10 שנים בכנסת. השגתי הישגים ראשוניים והעליתי המודעות וההכרה ב 1.2 מיליון אזרחים וותיקים שאינם הולכים לשום מקום והם פה, בזכות ולא בחסד. 

הצגתי עכשיו את "תכנית שי" לאזרחים הוותיקים, התכנית תסייע למעמדם של האזרחיות והאזרחים הוותיקים ותשתפר אותו בהיבטים הכלכלי, הבריאותי, החברתי, סעיף סעיף לכל עניין ועניין. סוגיית הפנסיה בקיבוצים מוכרת לי זה שנים, סייעתי בעבר ואמשיך. מצבכם שונה מאזרחים וותיקים אחרים, בגלל מעמדם המיוחד של התנועה הקיבוצית והקיבוצים. אתגייס לסייע כמובן. 

אלה הדברים אשר אני מציב עכשיו על סדר היום בפתח עונת הפריימריז והבחירות. נעבוד ביחד, כולנו, כדי להשיג אותם.  

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן