יבול שיא
הרפת והחלב
מרשק

עמדות ערכיות ומשימות ערכיות

3 דק' קריאה

שיתוף:

ראש ממשלת ישראל מנחם בגין ז"ל אמר: "האמת אינה תלויה בכוח והצדק אינו צמוד לרוב.. עיקרה של החירות הוא חירות מפחד. כי הפחד הוא שליט לא פחות נורא מכפי שהוא נסתר"

עמדות ערכיות

בעקבות מועצת התנועה האחרונה, חברי. יו"ר הוועדה לבחירת מזכיר התנועה עו"ד שימי בראון מודיע לנו: כל קיבוץ יחליט מי יבחר ועד האגודה, או מועצת האגודה, או האסיפה, וכו'. אפילו לא נאמר לחברים כי זה בניגוד לתקנון, המקנה לכל חבר את הזכות לבחור. של מי התנועה? ואת מי מייצגת? החבר נותר ללא זכות בסיסית. יחליטו עבורו מה מותר לו ומה לא.

במשפט נוסף הודיע לנו שימי בראון ידידי הטוב, כי המנצח לוקח את כל הקופה ולמיעוט אין אף ייצוג במוסדות התנועה.  נו.. למדתי ולימדתי אחרים כי בחברה שלנו  בקיבוץ היחיד ובתנועה, צריך לתת לשלל גווני הדעות להיות מיוצגים במשקל יחסי, זאת השותפות האמיתית אנו גם חברה רב-דורית. חבל שהגענו לבירורים תמוהים ברמת  מועצה.

מדיבורים למעשה

הנגשת מערת המכפלה 2.3.2021

בבית המשפט המחוזי נדון ערעור עיריית חברון על החלטת המדינה לשיפור דרכי נגישות לכל. בדיון טענתי בפני השופט על חוסר האונים בין המדינה לרשות הפלסטינית. הוויכוח הוא פוליטי, לא ענייני ובוודאי לא משפטי. הם מסרבים להכיר במדינת ישראל – לאחר דיון ארוך וערכי דחה השופט את ערעור עיריית חברון.

נטיעת שדרת זיתים בקריית שמונה לזכרם של היהודים שנפטרו מהקורונה בכל רחבי העולם 4.3.2021

במעמד ראש העיר אביחי, בוזי  יו"ר הסוכנות, חברי כנסת וראשי המועצות  האזוריות בצפון, ניטעה השדרה בשיתוף עמותה, "איילת השחר", מי שבלט הוא אביחי ראש העיר הצעיר של קריית שמונה,  שהיה שותף ליוזמה וכל העבודה עמו יצרה קשרים חזקים לעתיד.

מדיניות הגנת הישובים לעת המלחמה הבאה 21.2.2021

ביוזמת האלופים במילואים יצחק בריק וגרשון הכהן, נפגשנו עם מערכת השלטון המקומי בערים ובמועצות האזוריות והצגנו נתונים ומסקנות:

א- מערכת הטילים והפצצות שתיפול בבת אחת בימים הראשונים של המלחמה הבאה תשתק חלק גדול  מהשירותים.

ב- חוליות טרור יפעלו בשטח.

ג- חוסר התיאום הקיים היום בין משרדי הממשלה המופקדים על "הרשות לשעת חירום". פוגע בהכנות לקראת. ד- הצורך בהגנה עצמאית של היישובים. בוודאי בפריפריה על ידי בוגרי צבא בגילאי 40-70 המשוחררים ממילואים. יאפשר את המשימה, בהעדר צה"ל שיפעל בקווי האויב.

סוכם – מיד לאחר הבחירות להיפגש שוב עם גיבוי ממסדי של משרדי רוה"מ, ביטחון ובטחון פנים

העיר אום אל פחם 5.3.2021

הכל מונח לפתחינו ולא יכולנו להישאר אדישים. לפני שבועיים במו ידינו – אני ושי הראל מגבעת שמואל, קבלן עצמאי גבה קומה,  עמדנו כחומה בעזרת 20 סדרנים שראש העיר נתן לנו,  מול כ-200 צעירים שניסו לעלות על תחנת המשטרה הקבועה בעיר.

עמדנו ויכולנו להם.  האירועים הולידו לגיטימציה לפעילותינו  בחיבור בין ראש העיר למפקדי המשטרה באזור.  פעולה נוספת העומדת להתרחש לאור התנסות ראשונה היא קיום חוגי דיון עם התושבים בעיר בנושא: התמודדות עם האלימות.

הבעיה שבהתנסות הראשונה לא הפסיקו לדבר רק על המשטרה ולא מדוע מספר מעשי הרצח בחברה הערבית זינק מאוד לאחרונה ומה צריך לעשות. לאחר הבחירות נחדש את חוגי הדיון. כאשר אנו מביאים מנחים שינחו במשותף עם המנחים מאגף הצעירים של העיר.

תם ולא נשלם

בנושא מציאת הדרך המאוזנת לבחירת מזכיר התנועה הבא – הגישו חמישה קיבוצים בקשה לדיון חוזר בהצעה להחזיר לוועדת שימי בראון את כל ההצעות שהועלו במועצה,  כדי לבחון ואולי להגיש הצעה יותר שקולה ומאוזנת. אנו לא אופוזיציה לאיש,  בוודאי לא למזכיר הנבחר. אנו מבקשים לממש את ערכי הדמוקרטיה עליהם אנו נאבקים היום על הגשרים ובצמתים. ולחזור הביתה.. בשלום!

  • בעקבות ההקלות בשל הירידה בתחלואה יש להתארגן ולחזור לפגישות במועצת התנועה שלא בזום.
  • החשוב מכל!! בכל "המשימות הערכיות" –  מבקשים אנו כי התנועה הקיבוצית על כל מרכיביה השונים תיקח חלק, תיזום,  תוביל. השטח פנוי והמותג שלנו חשוב לאזרחי המדינה, אך לעיתים אנו חשים  "חשופים בצריח" –"מניפים דגל על המשלט"  –ומהלכים כמו "חוני המעגל" – כל אחד שיבחר את הדימוי המתאים לו.

    עמדות ערכיות ומשימות ערכיות | תמונ: אלבום פרטי

"ושבו בנים לגבולם"

לכל כתבות הזמן הירוק לחצו כאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן