יבול שיא
הרפת והחלב
shutterstock 1269903265

עשר סיבות להצביע למפלגת העבודה

2 דק' קריאה

שיתוף:

האנשים, האידיאולוגיה והערכים שבזכותם מפלגת העבודה היא בית עבור חברי הקיבוצים

1. בגלל הערכים והאידיאולוגיה – במציאות כל כך מבולבלת כל אחת ואחד צריכים לשאול עצמם האם הם הולכים שבי אחרי פוליטיקה של זהויות ותדמיות, או אחרי ערכים משותפים וזהות אידיאולוגית, הבחירה במפלגת העבודה היא בחירה אידאולוגיית בערכי הקיבוץ – הערבות הדדית, הסולידריות החברתית, וחיזוק שירותי הבריאות, הרווחה והחינוך מתוך תפיסת עולם סדורה.

2. בגלל שמפלגת העבודה זה הבית – בית פוליטי ורעיוני עם מהות ויסודות חזקים, בית מחזקים ומדי פעם אפילו משפצים, אבל בית לא עוזבים, אנחנו הקיבוצניקים דווקא בימים אלה כל כך צריכים בית פוליטי רעיוני מבוסס ואיתן, כזה שיעמוד בסערות המרחשות בחברה הישראלית ובימין הקיצוני. 

3. בגלל רם שפע, גברי ברגיל, ומחוז הקיבוצים – אלפי חברי קיבוצים מכל קצוות הארץ, לוקחים חלק ב"חיי היומיום" של המפלגה, חברי מזכירות, עובדים ולא מעט פעילים מאיישים את מפלגת העבודה והפכו להיות ציר מרכזי ומכריע בהחלטותיה וגיבוש צביונה. 

4. בגלל האינטרס הקיבוצי מפלגת העבודה הוכיחה מאז ומעולם את מחויבותה לקידום צורכיהם של הקיבוצים, יחד עם עמידה איתנה לצדם אל מול המבקשים את רעתם, זה הוכיח את עצמו בוותמ"ל עוטף עזה, בדמי הקבורה הבלתי שיווניים, ברפורמה בחקלאות ובעוד לא מעט דוגמאות. 

5. בגלל הנשים – כן, אפילו בעידן הנוכחי חשוב לעודד ולהבטיח ייצוג שווה לנשים בפוליטיקה הישראלית (כמו בכל תחומי העשייה האחרים), מפלגת העבודה הינה המפלגה בה שיעור הנשים הוא שוויוני. ועל זה נאמר: גבירותיי וגבירותיי, המפלגה בידיים טובות!  

6. בגלל שעלולה להיות קטסטרופה – אל תגידו יהיה בסדר, כי אז עלולים להפוך תרחישי האימה למציאות כואבת. בקרב על מנדט לפה או לשם, קיימת סכנה הן ביחס לאחוז החסימה והן ביחס לגוש כולו, כך שחייבים לתמוך במפלגת העבודה בכדי להיות בטוחים שלא תהיה קטסטרופה. 

7. בגלל הנבחרת – חברי הכנסת של מפלגת העבודה הינם אנשים ראויים אחת ואחד. נבחרת מנצחת של נשים וגברים, אנשי ביטחון ואנשי חינוך, כלכלה וחברה, בעיקר אנשים שאפשר לסמוך עליהם ולהאמין בהם – שהוכיחו את עצמם בכנסת היוצאת.    

8. בגלל הדמוקרטיה – שיטות חדשות-ישנות אומצו במחוזותינו, לפיהן יו"ר מפלגה בוחר את רשימת חברי הכנסת של מפלגתו. שיטה זו מציבה סימני שאלה ביחס לצביונן של המפלגות שאינן דמוקרטיות, נאמנותם המוחלטת של חברי הכנסת נתונה לראש המפלגה בלבד. לעומת זאת למפלגת העבודה כל רשימת חברי הכנסת נבחרים בפריימריז, וחייבים את מקומם לקהל הבוחרים, המפלגה שומרת בקפדנות על צביונה הדמוקרטי והפלורליסטי בכל החלטותיה.   

9. בגלל גודל השעה – אנו נמצאים במציאות רגישה וסבוכה מאוד, שבה אנו חייבים מפלגת עבודה חזקה בכדי לייצב את המערכת השלטונית וליצור סולידריות בפסיפס המורכב של החברה הישראלית. ללא בסיס זה לא נוכל להחזיר לעצמנו את שאיבדנו – אמון הציבור.  

10. בגלל מרב – אני מכיר את מרב מיכאלי לא מעט שנים. מרב באה לפוליטיקה מנקודת התחלה מאתגרת ורכשה את הניסיון והבשלות לכהן כיו"ר המפלגה. היא הגיעה לכך בזכות, וזכתה לאמון גורף של חברות וחברי המפלגה פעם אחר פעם. אז כן, לפעמים בכדי להיות טוב (או טובה) צריך להתחיל מלמטה, להיאבק ולהילחם על האמת שלך, על האמת של כולנו.  

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*תמונה ראשית: מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי ירקות כל יום אני נדהם מחדש מהרעיונות ההזויים של המשרד. הבעיה היא לא שינוי שם כזה או אחר, הבעיה היא מה עושים עם משרד שאיבד את דרכו
הנהלת האגודה אישרה את מינויו של טל יפת (44), מקיבוץ רגבים לתפקיד מנכ"ל "החקלאית".  טל נכנס לתפקידו באופן רשמי ב-17 במרץ. בתפקידו האחרון ניהל טל את הפעילות העסקית של המושב השיתופי מי עמי. בחזקתו
< 1 דק' קריאה
משרד החקלאות יגיש בימים הקרובים הצעת מחליטים לאישור הממשלה לגיבוש תכנית לאומית לביטחון מזון שתכלול גיבוש יעדים לאספקת המזון לכלל האוכלוסייה שר החקלאות, ח"כ אבי דיכטר: "מדובר במהלך חסר תקדים, אנחנו, במשרד החקלאות, מובילים תהליך
< 1 דק' קריאה
הגברת גליה: " אז הם נכנסו למקלטים, התעצבנו ממה שראו, פנו אליך בטענות ואז הנושא היה צף. כשנגמר הבלגן הביטחוני הנושא שוב נעלם מתחת לשטיח – אין לאנשים זמן, אין להם כוח, כן ביום
ב-7.10 יצאה יעל ופתחה את כל המקלטים במושב נהלל, בדקה מה מצבם והובילה לטיפול, שיהיו כשירים ומוכנים במידה ויהיה צורך לשהות בהם * יעל אלון שפירא היא ד"ר לרפואה סינית ונציגת "מעברים בעמק" בנהלל,
9 דק' קריאה
הזמרת שולה חן, ילידת נהלל, הופתעה לגלות שהשיר שלה "בוא הביתה" מופץ כמביע תחינה לשחרור החטופים מעזה * בראיון לעדינה בר-אל היא מעלה זיכרונות מילדותה ונעוריה בנהלל ומן השירות בלהקת הנח"ל ומספרת על הקריירה
9 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן