יבול שיא
הרפת והחלב
פסגת הצעירים של התנועה הקיבוצית

פסגת הצעירים הראשונה של התנועה הקיבוצית

3 דק' קריאה

שיתוף:

פסגת הצעירים: כ-200 צעירים הגיעו ביום חמישי בשבוע שעבר לפסגת הצעירים הראשונה של התנועה הקיבוצית, כדי לדבר על כיווני ההשפעה של צעירים בקהילה הקיבוצית, האזורית ובחברה הישראלית. המשתתפים נהנו ממפגש נטוורקינג עם צעירים מכל רחבי הארץ, הרצאות נוסח TED של צעירים משפיעים בקיבוצים, מרחב פתוח של דיבור על הנושאים הבוערים ביותר והרצאה של פרופ' יורם יובל

שנתיים לאחר הקמתו של אגף צעירים ומעורבות בחברה בתנועה הקיבוצית, התקיים ערב עוצמתי, ראשון מסוגו ומרגש ביום חמישי שעבר בעין כרמל, בחדר האוכל המחודש והיפה של הקיבוץ, שם נערכה פסגת הצעירים הראשונה שארגנה רשת הצעירים של התנועה הקיבוצית. צעירות וצעירים מכל רחבי הארץ, מתחומי עניין שונים, יזמים, אנשי חינוך, תרבות, מנהלי קהילה, מובילי תחום צעירים, מגזר שלישי, מגזר ציבורי, בוגרי תוכניות המנהיגות של "הרשת", סטודנטים, חיילים, חניכי מכינת רעות ועוד משתתפים רבים .

מדובר בשיאו של תהליך, שנולד בעקבות ההבנה שהתחדדה בתנועה כי הגיע הזמן להשקיע ולקדם את תחום הצעירים, תהליך של למידה ופיתוח תשתית בקיבוצים שתהווה בסיס מרכזי להשתלבות הדור הצעיר בקיבוצים. תהליך בו הוקמה "הרשת" – קהילת הצעירים של התנועה הקיבוצית. הרשת פונה לבוגרי המסגרות של התנועה הקיבוצית, התנועות והארגונים הקשורים אליה: בוגרי ש”ש, המכינות הקדם צבאיות, מערכות החינוך הקיבוצי, תנועות הנוער, כלל בוגרי התוכניות והמסלולים השונים, צעירים מהמרחב הכפרי ובכלל צעירים הלוקחים חלק בעשייה חברתית ובשינוי דמותה של החברה ישראלית. מטרת הרשת היא התאגדות של אלפי צעירים, ככוח מוביל, איכותי ופורץ דרך המעורב ומשפיע בתנועה, בחברה הישראלית ובעולם היהודי. מאז הקמתה של הרשת, הוצג לראשונה מצע הצעירים, התקיימו שני האקתונים קיבוציים במטרה להעצים את היזמיות והיזמים הצעירים, ובכדי לאפשר להם להתפתח ולקדם רעיונות מחוללי שינוי שישפיעו על הקהילה במרחב הקיבוצי והכפרי, נפתח מחזור שלישי של תוכנית המנהיגות "שבילים – לציונות וצדק חברתי" לצעירי הקיבוצים (כולל קבוצה בעוטף עזה) בשיתוף עם קרן ברל כצנלסון ובקרוב ייפתח מחזור שני של "אפיקים לשירות הציבורי" – תכנית המנהיגות להכנה לשירות הציבורי ולתוכניות הצוערים בשיתוף עם "עתודות לישראל". בנוסף התקיימו הכשרות וימי חשיפה למובילי תחום הצעירים בקיבוצים בשיתוף עם המועצות האזוריות.

בתחילת הערב נהנו המשתתפים והמשתתפות מזמן נטוורקינג והיכרות הדדית. באולם היה "קירשת" בו סימנו המשתתפים מהיכן הגיעו, מהו תחום העניין שלהם ועל כמה אנשים הם משפיעים, כל זה, כמובן, ביחד עם אוכל טוב.

את האירוע פתחה רותם שניצקי, מנהלת רשת הצעירים בתנועה הקיבוצית, שאמרה: "בערך חודשיים לאחר שהוקם אגף צעירים ומעורבות בחברה, חלמנו ושאפנו להגיע לאירוע שכזה שיפגיש צעירות וצעירים מכל רחבי הארץ ויפגיש לעשייה משותפת. והנה, העבודה המאתגרת והקשה בשנתיים האחרונות התנקזה לערב אחד עוצמתי, מעורר תקווה ושינוי!
צעירים וצעירות שבוחרים לקחת חלק בעיצוב הבית שלהם, ששינה את צורתו והתנהלותו כבר תקופה, ורוצים להשפיע על האופן שבו יתעצב. יש לפנינו עוד משימות רבות: חיבור של צעירות וצעירים רבים שלא מכירים את הנעשה, לא מספיק מחוברים ויכולים לקחת חלק, עלינו לרתום את הנהלות הקיבוצים ולשכנע אותם להשקיע בחיבור הצעירים, במחשבה ספציפית עליהם, בוועדות צעירים, בפיתוח קהילה שרואה את צרכיהם, עלינו לייצר שוב, באופן הנכון והמתאים לימים אלו, השפעה וחיבור של אנשים מהקהילות שלנו שמייצרים שינוי בעמדות מפתח בחברה הישראלית."

אחריה דיבר מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, שנבחר לקדנציה נוספת מוקדם יותר באותו שבוע: "כך נראה מימוש של חזון. יושבים איתנו כאן אנשים שהיו שותפים ברקימת החזון – אסיף, רותם ואלכס, ושותפים נוספים מהחבורה המקורית, שלקחו את הרעיון והלבישו עליו תוכנית עבודה שאותה הם ממשים בצורה כל כך מוצלחת. יושבת כאן החבורה שתהיה המנהיגות העתידית של התנועה הקיבוצית, בקיבוצים, בתנועה וביתר המסגרות, ועליכם תוטל המשימה להוביל את התנועה הקיבוצית אל העתיד. אני מסתכל עליכם ואני רואה שיש על מי לסמוך."

עפרי רביב, ראש אגף צעירים ומעורבות בחברה של התנועה: "אגף צעירים ומעורבות בחברה הוא פלטפורמה שעליה נבנית רשת צעירה של שיח ופעילות חברתית גם פנימה לתוך התנועה וגם להשפעה בחברה הישראלית."

גם אסיף איזק, לשעבר ראש אגף צעירים ומעורבות בחברה, וכיום ראש המועצה האזורית חוף הכרמל שבשטחה התקיימה פסגת הצעירים, בירך: "אני גאה שאנחנו מארחים אצלנו במועצה את "פסגת הצעירים" הראשונה של צעירי התנועה הקיבוצית. בתפקידי הקודם כראש אגף צעירים ומעורבות בחברה בתנועה הקיבוצית. חלמתי על אירוע כזה, וכעת זה קורה .יישר כוח לאגף הצעירים!"

בסיום חלק הברכות דיבר גם חגי מרזן, יו"ר קיבוץ עין כרמל, שבירך את הנוכחים וסיפר להם על פרויקט השיפוץ של חדר האוכל, שהיה "פיל לבן" בקיבוץ וכיום משמש את הקהילה למגוון של מטרות.

לאחר מכן הקשיבו הנוכחים לשלוש הרצאות TED מפיהם של צעירים משפיעים בקיבוצים. ראשון דיבר ח"כ רם שפע (כחול לבן) מגבעת חיים איחוד, על דרכו ועבודתו בכנסת עד כה, והיכולת של צעירים בקיבוצים להשפיע על קהילתם ועל החברה הישראלית. אחריו דיברה אורלי גבישי-סוטו מחניתה, המנהלת העסקית של הקיבוץ וחברת פורום יישובי הגדר בגליל המערבי, על מנהיגות נשית בזירה העסקית. שלישי דיבר דורון זקצר מקיבוץ חצור, פעיל חברתי שחלק עם הנוכחים את סיפורו האישי ואת פועלו למען החברה.

בהמשך הערב התקיימו מעגלי שיח ברוח מרחב פתוח, נושאים בוערים שאותם העלו משתתפי הפסגה וביניהם: משימתה של התנועה הקיבוצית בחברה הישראלית, מנהיגות צעירה בקיבוצים – איך מפתחים?, שינוי דרך עשייה חינוכית ועוד. חלק מהתוצרים יכנסו בכתיבת תכנית העבודה 2020 ואת חלקם המשתתפים יובילו בעצמם עם חיבורים שנוצרו בפסגה.

בסוף הערב זכו כולם להרצאה של פרופ' יורם יובל, מהפסיכיאטרים ומדעני המוח המוכרים בישראל, ששוחח על הפסיכולוגיה והסודות של מדעי ההצלחה – מעשייה אישית לעשייה חברתית ופוליטית.  פרופ' יובל הקים מאהל מחאה בסמוך למעון ראש הממשלה בירושלים, בו שהה שבועיים וחצי לאחר הגשת כתבי האישום נגד בנימין נתניהו, והביע דאגה עמוקה לדמוקרטיה וחשש ממערכת הבחירות הקרובה, אבל גם אמונה בכוחו של היחיד לקחת אחריות ולעשות מעשה בתקווה ליצירת שינוי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*תמונה ראשית: מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי ירקות כל יום אני נדהם מחדש מהרעיונות ההזויים של המשרד. הבעיה היא לא שינוי שם כזה או אחר, הבעיה היא מה עושים עם משרד שאיבד את דרכו
הנהלת האגודה אישרה את מינויו של טל יפת (44), מקיבוץ רגבים לתפקיד מנכ"ל "החקלאית".  טל נכנס לתפקידו באופן רשמי ב-17 במרץ. בתפקידו האחרון ניהל טל את הפעילות העסקית של המושב השיתופי מי עמי. בחזקתו
< 1 דק' קריאה
משרד החקלאות יגיש בימים הקרובים הצעת מחליטים לאישור הממשלה לגיבוש תכנית לאומית לביטחון מזון שתכלול גיבוש יעדים לאספקת המזון לכלל האוכלוסייה שר החקלאות, ח"כ אבי דיכטר: "מדובר במהלך חסר תקדים, אנחנו, במשרד החקלאות, מובילים תהליך
< 1 דק' קריאה
הגברת גליה: " אז הם נכנסו למקלטים, התעצבנו ממה שראו, פנו אליך בטענות ואז הנושא היה צף. כשנגמר הבלגן הביטחוני הנושא שוב נעלם מתחת לשטיח – אין לאנשים זמן, אין להם כוח, כן ביום
ב-7.10 יצאה יעל ופתחה את כל המקלטים במושב נהלל, בדקה מה מצבם והובילה לטיפול, שיהיו כשירים ומוכנים במידה ויהיה צורך לשהות בהם * יעל אלון שפירא היא ד"ר לרפואה סינית ונציגת "מעברים בעמק" בנהלל,
9 דק' קריאה
הזמרת שולה חן, ילידת נהלל, הופתעה לגלות שהשיר שלה "בוא הביתה" מופץ כמביע תחינה לשחרור החטופים מעזה * בראיון לעדינה בר-אל היא מעלה זיכרונות מילדותה ונעוריה בנהלל ומן השירות בלהקת הנח"ל ומספרת על הקריירה
9 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן