יבול שיא
הרפת והחלב
Capture 9

פעילות עבריינית בעידוד רבנים

3 דק' קריאה

שיתוף:

לא רק פוליטיקאים עודדו את הפעילות הבלתי חוקית אותה יזמה תנועת נחלה * שרת הפנים נוזפת במשטרה * מי יהיו הח"כים של עוצמה יהודית בכנסת הבאה?

שמחו לשמוע על היוזמה החשובה

המבצע להקמת המאחזים החדשים ביהודה ושומרון אותו הפיקה תנועת נחלה ביום רביעי שעבר, היה מהלך בלתי חוקי. כל מי שנטל בו חלק ידע שכך, ראש הממשלה יאיר לפיד ושר הביטחון בני גנץ, הזהירו מראש שמדובר בפעילות בלתי חוקית. ובכל זאת, 42 רבנים מהציונות הדתית, בראשם חיים דרוקמן, דב ליאור, אריה שטרן וישראל אריאל, לא היססו לפרסם מכתב תמיכה ב"יום המאחזים" ואף הבטיחו לקחת בו חלק.  

"שמחנו לשמוע על היוזמה החשובה לעלות בכ"א תמוז למספר נקודות בקריאה להקמת יישובים חדשים בכל מרחבי יהודה ושומרון" כתבו הרבנים, "אנחנו נעשה מאמץ להתייצב באחת מהנקודות המיועדות להקמת יישוב, ואנחנו קוראים לציבור להצטרף אלינו לשטח ולקרוא לממשלה לחזור לנתיב הציוני המקורי ולהקים יישובים חדשים". חוקי מדינת ישראל חשובים, אבל יש דברים חשובים יותר.  

מכתבי תמיכה של רבני הציונות הדתית ביוזמות כאלה ואחרות, חלקן מפוקפקות ביותר, הפכו לריטואל קבוע. יוזמה סרוגה יוצאת לדרך, מכתב תמיכה של הרבנים יעזור, הרבנים המובילים נותנים את הסכמתם, ואחריהם כל השאר. תסמונת העדר ההולך אחרי רועיו.  

אחת הדוגמאות הבולטות לעניין זה, הוא מכתב התמיכה של עשרות רבנים בעמירם בן אוליאל, רוצחם של שלושת בני משפחת דוואבשה בכפר דומא. בן אוליאל, שנדון לשלושה מאסרי עולם, הגיש ערעור לבית המשפט העליון ורבני הציונות הדתית מיהרו להתגייס לעזרתו. 32 רבנים, ביניהם דרוקמן, ליאור, אריאל ואחרים, פרסמו בספטמבר 2020 מנשר תמיכה ברוצח, תחת הכותרת "ושפטתם צדק". במנשר נכתב, שהם מוטרדים מאוד מהאפשרות שאדם חף מפשע יישב בכלא עד שארית חייו. איך בן אוליאל חף מפשע? לשם כך המציאו תומכיו של הרוצח, כולל הרבנים, טענה שהוא הורשע אך ורק על סמך הודאה שהוצאה ממנו בעינויים. "אין עוררין על כך, וכך גם קבע בית המשפט", כתבו הרבנים, "שההודאה של עמירם, שהיא הראיה היחידה נגדו, הוצאה ממנו בעקבות הפעלת עינויים". אלא שבית המשפט קבע בדיוק ההפך. הוא קבע, שההודאות של בן אוליאל תואמות את הממצאים בזירה, "באופן שאינו מתיישב עם האפשרות שמדובר בהודאות שווא של מי שהינו חף מפשע". בפסק הדין נכתב גם, שבשחזור שעשה בן אוליאל בכפר דומא, הוא סיפק "פרטים מוכמנים, ששניים מהם אף לא היו בידיעת החוקרים בעת מסירתם: צבע הרכב שחנה בזירה ומאפייני החלון האחורי". 

החירות שנטלו לעצמם רבנים, בכירם וזוטרים, חלקם בוודאי מקבלים שכר ממדינת ישראל, להביע תמיכה גלויה בפעולות שהוגדרו בלתי חוקיות, ולהצטרף בעשרותיהם למסע ההסתה נגד מערכת המשפט, היא אחד הסממנים המובהקים לתהליכי הכרסום הקשים העוברים על הדמוקרטיה הישראלית. 

ממשלה הולכת וממשלה באה, ואין מצב שיקראו את הרבנים לסדר, שמישהו יאמר – עד כאן רבותינו, הרחקתם לכת הרבה מעבר למה שמותר לכם. אנחנו חזקים בעיקר נגד אנשי דת מוסלמים. 

שוב אלימות נגד מתנחלים

שרת הפנים איילת שקד, שמנהלת קמפיין פוליטי הישרדותי, לא החמיצה את ההזדמנות שנקרתה לה ב"יום המאחזים" להוכיח לקהל היעד שלה באיזה צד היא נמצאת. שקד שיבחה כמובן את משתתפי המהלך הבלתי חוקי וגינתה את המשטרה שפעלה נגדם. "בני הנוער הנהדרים שהתגייסו באמצע חופשת הקיץ כדי ליישב את הארץ הזו הם השראה אמיתית," כתבה שקד, "מסירותם משמשת ערובה לכך שהציונות תצלח כל אתגר או משבר, פנימי או חיצוני". ואילו על המשטרה כתבה השרה: "שוב אלימות (נגד) מתנחלים. כדאי שהמשטרה תשמור את האנרגיה שלה למיגור הפשע האמיתי במדינה". האמירה הייתה צריכה להיות הפוכה כמובן: כדאי, שבמקום לאלץ כוחות גדולים מאוד של משטרה וצבא להתמודד עם פעילויות בלתי חוקיות שלהם, יאפשרו המתנחלים למשטרה לפעול למיגור הפשע האמיתי, ולצבא להתרכז בשמירה על ביטחון המדינה. אין סיכוי ששקד תשמיע אי פעם אמירה כזאת.  

שר הביטחון גנץ גינה את דברי שקד. "צר לי מאוד שהיו נבחרי ציבור שבחרו לתמוך ואף לעודד הפרת חוק", כתב גנץ, "זה דבר חמור מאוד שראוי לגינוי". אל נבחרי הציבור שבחרו לעודד הפרת חוק, יכול היה גנץ לצרף גם את הרבנים.  

גיבור ישראל ברשימה של עוצמה יהודית?

ח"כ איתמר בן גביר מנהל עם בצלאל סמוטריץ' מו"מ קשוח על שיבוץ אנשים ממפלגת עוצמה יהודית, ברשימת הח"כים של הציונות הדתית בכנסת הבאה. בכנסת הזאת בן גביר הוא הנציג היחידי של עוצמה יהודית, בכנסת הבאה יהיו יותר. מגיע לו. הסקרים מראים, שכשהוא עומד בראש הרשימה ולא בצלאל סמוטריץ', הציונות הדתית מקבלת יותר מנדטים.  

אז מי יצטרפו לבן גביר כח"כים בכנסת הבאה? ברוך מרזל? בנצי גופשטיין? שניהם? אחרי פעילות ציבורית מבורכת רבת שנים, גם להם מגיע. ברוך מרזל בפנים, תמר זנדברג בחוץ, מה יותר מוחשי מזה כדי להדגים את השינוי העובר עלינו? 

ישנו שם נוסף שיכול לחזק משמעותית את עוצמה יהודית, אדם שבן גביר הצמיד לו את התואר "גיבור ישראל" – אלאור אזריה. בתחילת החודש התחתן אזריה עם בחירת לבו, ובינואר, כשהשניים התארסו, בירך אותו בן גביר: "מזל טוב לגיבור ישראל אלאור אזריה היקר, לרגל אירוסיו".  

שירות צבאי משמעותי איננו הצד החזק של אנשי עוצמה יהודית, אז הנה, יש להם הזדמנות לשבץ ברשימה לכנסת אדם עם שירות צבאי מפואר. לא יקפצו על המציאה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן