יבול שיא
הרפת והחלב
Screenshot 2023 02 21 115008

צעירים וצעירות משפיעים בקיבוצים – מורן אלוני, מקיבוץ טירת צבי, בת 36

1 דק' קריאה

שיתוף:

התפקיד שלי: 

אני עובדת סוציאלית, ובתפקידי אני מפקחת מחוזית, אגף בכיר משפחות ילד ונוער בקהילה, במשרד הרווחה והביטחון החברתי (מחוז חיפה והצפון). 

איך הגעת לתפקיד? 

במהלך שנות עבודתי כעו"ס אני זוכרת כמה משמעותי היה תפקיד הפיקוח של משרד הרווחה. בראש סימנתי תפקיד זה כיעד (אחד מ…). לפני למעלה משנה חגגנו לבתנו בת מצווה, וממש בתהליך מקביל לגדילה ולהתבגרות שלה, הרגשתי שגם אני בגרתי ובשלתי מקצועית לתפקיד זה, ובשילוב כוח רצון עז וחריצות (אי אפשר בלעדיהן), יחד עם הזדמנות שנפתחה, נכנסתי לתפקיד. 

מה את אוהבת בתפקיד? 

העבודה כמפקחת מחוזית מאפשרת לי להיות בצמתים משמעותיים של קבלת החלטות. אני מפקחת על מחלקות רווחה באזור הצפון, בתפקיד שהוא שילוב של רגולציה ובקרה (פיקוח על עבודת המחלקה אשר נעשית בהתאם לתקנון עו"ס, למדיניות המשרד וליישום החלטות ממשלה) לתפקיד של גורם מקצועי מלווה ומייעץ, בפרט כאשר מדובר בסוגיות מורכבות במיוחד. 

אני אוהבת את הדינמיות, אני המון בשטח, בתוך מחלקות הרווחה. אין יום אחד שדומה לשני. אני מביאה לידי ביטוי חשיבה יצירתית, הסרת חסמים בדרך לפתח מענים טיפוליים נוספים ברשות, והכול במטרה לטייב טיפול בילדים ומשפחות.  

מה במיוחד מרגש אותך בעבודה שאת עושה? 

מרגש אותי מאוד לראות את הפיתוח של מחלקות ואגפי הרווחה ואת המענים הטיפוליים המוצעים, למשל מסגרות שהייה לילדים בסיכון, מסגרות טיפוליות בקהילה – מהגיל הרך ועד גיל ההתבגרות, ומענים טיפוליים לפרטים ולמשפחות. בתחום השירותים החברתיים אנו רגילים לדבר על היעדר תקציב,  תקינה וכוח אדם, אך יחד עם זאת יש עשייה אדירה והקצאת משאבים לפיתוח שירותים נוספים עבור אלו הזקוקים לכך.  

בדברייך מרגישים את תחושת הנחיצות.  

אני מרגישה נחוצה, הן בפן המקצועי של ליווי בפיתוח המסגרת הטיפולית והן בפן הרגולטורי של פיקוח ובקרה אחר יישום מודל העבודה של המשרד. 

מה השאיפה שלך הלאה? 

כולי תקווה להמשך מיצוב מחלקות הרווחה כבעלות מענים רחבים המיועדים לכלל התושבים, לא רק לפלח מסוים. אני רואה בתפקיד הזדמנות וזכות להיות לצד מקבלי ההחלטות ולהשפיע על חייהם של תושבים רבים.  

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן