יבול שיא
הרפת והחלב
Screenshot 2023 02 21 121156

צעירים וצעירות משפיעים בקיבוצים – מתן מרום, בן 30, קיבוץ גבעת חיים מאוחד

2 דק' קריאה

שיתוף:

התפקיד שלי:

אני מנהל אזור במרחב צפון של החטיבה להתיישבות, ההסתדרות הציונית העולמית.

איך הגעת לתפקיד?

גדלתי מגיל הנעורים בתנועת הנוער ובנעורים בקיבוץ, התחברתי מאוד להובלת הפעילויות והפרויקטים הקיבוציים והמועצתיים. לאחר השירות הצבאי עברתי מספר תפקידים בעולם החברתי – ציבורי, ולימודי תואר ראשון ושני, וקורסי התמחות. שמעתי שנפתח מכרז לתפקיד מנהל האזור בחטיבה להתיישבות וניגשתי אליו. לאחר הריאיון, הבנתי שאני נכנס לתפקיד משמעותי, בו אוכל לגדול, לצמוח ובעיקר להשפיע בצורה רחבה על המרחב הכפרי בו גדלתי ובו אני חי כיום.

מה במיוחד אהוב עלייך בתפקידך?

אני אוהב את החיבור בין עבודת המטה לשטח, את האינטראקציה היומיומית עם המועצות האזוריות והמרחב הכפרי. מדובר בעבודה עם רשויות, יישובים וקיבוצים מגוונים בצביונם ובמיקומם הגיאוגרפי, ויש לנו את היכולת להיות משמעותיים עבורם ועבור בעלי התפקידים בישובים, וביחד ולחולל שינוי במרחב ההתיישבותי.

מה מרגש אותך בעבודה?

אני אוהב את העשייה, לקדם עבור ההתיישבות. בכל יום אני לומד תחומים נוספים וחדשים, והצלחה, גדולה כקטנה, מעוררת סיפוק בעיניי. במסגרת עבודתי אני עוסק בהסדרה ובנייה של מהלכים אסטרטגיים ברשויות, חיבור לעשייה בשטח וחשיבה תמידית מהו 'הדבר הבא' שיהיה חדשני ומקדם עבור

המרחב הכפרי. אני עובד עם מועצות אזוריות על תהליכים אסטרטגיים, צמיחה דמוגרפית, פיתוח תשתיות, יזמויות והקמת יישובים חדשים. חלק מרכזי בתפקיד זה לראות את התמונה הרחבה ולהוביל עם השותפים בחטיבה, במועצות ובגופים נוספים שפועלים במרחב. תקופה זו מתאפיינת בעיסוק נרחב בקיבוצים ובישובים בתהליכים של צמיחה יישובית, בהיבטים תשתיתיים, דמוגרפיים וקהילתיים, וחשוב לתת לבעלי התפקידים והמתנדבים בשטח ליווי, מעטפת וכלים לעשיה מקצועית ומדויקת.

מה השאיפות שלך?

להתמקצע, ולסייע מתוך תפקידי למרחב הכפרי לנווט בתוך השינויים האידאולוגיים, התרבותיים והדמוגרפיים המתחוללים בו, בכדי לצאת מהם איתנים וחזקים יותר.

יש סיפוק בעבודה מסוג זה?

אני רואה בתפקיד שליחות, ציונות ועושה אותה באהבה רבה לקידום המרחב הכפרי ההתיישבותי, ושמירה על צביונו וערכיו עבורנו, ועבור ילדינו.

תוכל לספר לנו משהו נוסף עליך?

אני מתנדב במד"א, בקבוצת ההצלה במועצה האזורית עמק חפר ובקיבוצי, במסגרתה אני נותן מענה רפואי ראשוני לתושבים שזקוקים לעזרה עד להגעת האמבולנס.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן