יבול שיא
הרפת והחלב
נטע אראלי בן אור קרדיט מירי שמעונוביץ

צעירים וצעירות משפיעים בקיבוצים – נטע אראלי בן אור, בן 38, מקיבוץ העוגן

2 דק' קריאה

שיתוף:

התפקיד שלי:

עובד במרחב החינוכי השלם. קבוצת אנשי חינוך שחברו יחד על מנת לשלב בבתי ספר בין החינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי, ולהכניס את עולם מיומנויות המאה ה-21, הקהילה ועוד.

איך הגעת לתפקיד?

דרך חברים שסיפרו לי על היוזמה, והיום אנחנו עובדים ביחד. התפקיד מבטא את הרצון שהיה קיים אצלי לייצר תחושת מסוגלות אצל בני ובנות הנוער בחינוך הפורמאלי, ולחבר בין שני העולמות. כתלמיד היה לי קשוח מאד לשבת כל היום בכיתה, לכן קל לי להזדהות עם מי שכמוני מתקשה בכיתה.

מה אתה במיוחד אוהב בעבודה?

דינמיות, אין יום הדומה לקודמו, את החיבור לתלמידים ולתלמידות, את התהליכים החינוכיים והמפגש עם אנשי חינוך מעולים המשקיעים את עצמם במערכת מאתגרת ולא תמיד מתגמלת. אני אוהב את שותפיי לעבודה, ולהיות חלק מצוות של אנשים עם אמונה גדולה בנוער ובמערכת החינוכית שלנו. בנוסף יש לנו גב משמעותי מהעירייה שאנחנו עובדים בה, ויוצרים חיבורים וקשר בין אנשי החינוך והנערי.ות.

בחינוך יש לא מעט תסכול. מה נותן סיפוק בחינוך?

הסיפוק שלי הוא יצירת שיתופי פעולה מוצלחים. דמיינו את המורה למתמטיקה אחרי שהיה עם התלמידים שלו בגלישת גלים, המסוגלות שהם ייפתחו שם – יכולה לסייע להם מאד גם בלימודי המתמטקיה – והחיבור בין שני הדברים , יכול לשנות עולמות.

מה השאיפה שלך להמשך?

להמשיך ולייצר חיבורים ושיתופי פעולה, ולחשוף את הרעיון לעוד ועוד אנשי חינוך בארץ ובעולם – והלוואי שנגיע למצב שבו יש בכל בית ספר מרחב שלם שמאפשר חיבור והקנייה של מיומנויות חיים וחיבורים בין אנשי החינוך לקואליציה אחת שלמה.

אתה גם חבר מליאת מועצה אזורית עמק חפר.

נכון, ובמסגרת זו יסדנו את "שולחן הקיבוצים", התארגנות משותפת עם הנהגות קיבוצי העמק, לקידום סוגיות מרכזיות והתמודדות עם אתגרים משותפים לקיבוצים ולמועצה. לתפקיד הזה הגעתי מתוך הבנת הצורך בחיזוק שיתופי הפעולה בין המועצה והקיבוצים ומתוך תחושת שליחות חזקה להעצים ולקדם מטרות משותפות.

בשנתיים האחרונות זכיתי להיות בצוות הובלת התוכנית למנהיגות במרחב האזורי מבית התנועה הקיבוצית והמועצה הציונית, בה נלמדו סוגיות מרכזיות בשלטון האזורי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן