יבול שיא
הרפת והחלב
קרלה יעל ניימרקס

צעירים וצעירות משפיעים בקיבוצים  – קרלה יעל ניימרקס, בת 37 מקיבוץ אלומות

< 1 דק' קריאה

שיתוף:

התפקיד שלי 

מנהלת מחלקת צעירים ונוער של ה- WUPJ (האיגוד ליהדות הפרוגרסיבית העולמית) – מזכ״לית תנועת הנוער ״נצר״ עולמית ותנועת הצעירים ״תמר״ עולמית. ויועצת "שבילים" במערך ההדרכה של התנועה הקיבוצית.  

איך הגעת לתפקיד האידיאולוגי הזה? 

אחרי יותר מארבע שנות ניהול חינוך חברתי בקיבוץ שער הגולן, החלטתי להתקדם לתפקיד הבא. באותם ימים יזמנו פרויקט המחבר בין נשים ונערות, ״פורשות כנפיים״, עם מרכז הצעירים בעמק הירדן. ובמקביל דבי ברא"ס, ראש מחלקת החינוך הציעה לי להצטרף לנבחרת יועצי "שבילים", ושמחתי להצטרף ולתת כתף לקידום החינוך הקיבוצי ברחבי הארץ. 

בהמשך נתקלתי במודעה של We Kibbutz, שמחפשים מנהלת פרויקטים, וניסיתי את מזלי. בסופו של דבר הציעו לי תפקיד קצת שונה אך עם הרבה מקום להשפיע על הנוער והצעירים בעולם היהודי בתפוצות, שם יש לי ניסיון רב, כי הייתי שליחה של ״החלוץ למרחב״ והסוכנות היהודית בארגנטינה. 

מה אהוב עלייך במיוחד בתפקידייך? 

עולם החינוך הבלתי פורמלי, תנועות הנוער, הצעירים והתפוצות הוא מגרש אהוב עליי במיוחד, המאפשר למי שרוצה לפעול ולקדם חינוך יהודי פרוגרסיבי ליברלי, תוך קידום מנהיגות וחיזוק הקשר של הקהילות בחו״ל למדינת ישראל.  

איך זה לעבוד עם נוער יהודי מהתפוצות? 

כל פעם מתרגשת מחדש ממפגש עם צעירים בעלי מוטיבציה ענקית לשנות ולהשפיע, שרואים בחינוך דרך נכונה ליצור שינוי, ושואפים ליצור עולם יותר צודק עבור כולנו. הצעירים האלה מצליחים להרים מפעלים חינוכיים יהודיים בכל העולם. אותי זה מרגש.  

מה השאיפות שלך? 

להמשיך לקדם את התחום הזה לצד פיתוח מנהיגות של נוער וצעירים בארץ ובעולם. בימים אלה במיוחד יש חשיבות רבה להמשיך לחנך לסובלנות, צדק חברתי, שוויון פלורליזם וקבלת השונה. 

יש איזו אנקדוטה שתסכימי לשתף אותנו? 

"טבילת האש" שלי הייתה בוועידה העולמית של ״נצר״, תנועת הנוער. המפגש עם הצעירים, מנהיגי התנועה מסניפי קהילות ה-WUPJ, היה מדהים. התרגשתי לשמוע, לראות ולהבין כמה תשוקה מסירות, רצון לעשייה משמעותית ויותר מכל האמונה שדרך החינוך אפשר ליצור עולם טוב יותר עבור כולנו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן