יבול שיא
הרפת והחלב
ללי זינגר

ללי זינגר, קיבוץ כרמים, מנהלת קהילה בקיבוץ, קהילה מעורבת – חילוניים ודתיים

< 1 דק' קריאה

שיתוף:

יעל זלכה, יו"ר הנהלת הקהילה, קיבוץ כרמים

את ללי אני מכירה מזה שש שנים. הגענו ביחד לקיבוץ כרמים, כמשפחות נקלטות, בקיץ 2015. ללי בלטה מיד בנועם וברוגע שלה, וביכולות השיח שלה.

ביכולת להקשיב ולהיות פתוחה לדעות ולרעיונות של אחרים, כמו גם ביכולת להציג את זווית הראיה שלה בצורה בהירה.

בתקופה בה הגענו לקיבוץ, קהילת כרמים קלטה לתוכה מספר גדולה ומשמעותי של משפחות חדשות, למעשה, עם הגעתנו חזרה הקהילה שלנו להיות קהילה בבניה.

ללי השתלבה בעשיה בקיבוץ במהירות והפכה להיות שותפה לעיצוב (החוזר) של הקהילה המעורבת, חילונים ודתיים אלו לצד אלו תוך שהיא נעזרת בניסיון שצברה בליווי קהילות מעורבות וביכולות האנושיות הגבוהות שלה, בעיקר במסגרת פעילותה בוועדת ביח"ד, הוועדה העוסקת בחיים המשותפים של דתיים וחילונים בקיבוץ כרמים.

בנוסף, היא הקימה את עמותת מרק"ם, רשת הקהילות המעורבות, והקימה עסק פרטי להדרכת יוגה והוראתה.

בתקופה של משבר בהתנהלות הקהילה בכרמים גילינו את ללי היזמת, המנהיגה, כאשר כינסה את ראשי הוועדות של הקיבוץ לשיח מתמשך של מחשבות ופתרונות.

מעט אחר כך נכנס מנהל קהילה חדש לתפקיד. השלב הבא היה מתבקש, וכשנה לאחר מכן, ללי הפכה למנהלת הקהילה של קיבוץ כרמים.

כמנהלת קהילה ללי מפגינה מדי יום את יכולותיה האישיות והמקצועיות. ניהול הקהילה בכרמים הוא מורכב ומאתגר: קהילה חזקה ומגוונת, ערכים משותפים אבל גם חזון מורכב והרבה אינדיווידואליזם. הקורונה והמבצע בעזה הוסיפו חזית ניהולית שלמה.  

העיסוק רב השנים של ללי בקהילות המעורבות הוא משמעותי מאוד בעיניי. הקהילות המעורבות מהוות אי של שפיות בתוך חברה שסועה חברתית ופוליטית.

הן מראות שאפשר גם אחרת, שרב הדומה על הנבדל. השמירה והתמיכה בקהילות האלו מהווה הכרח ונותנת תקווה לחברה בישראל, וללי, כמנהיגה בקהילות האלו, עושה עבודה משמעותית מעין כמוה.

ערכים של חיבור ושל שלום באים לידי ביטוי גם בתחומי העיסוק האחרים שלה, וגם אל מול קבוצות אנשים מגוונות אחרות. אני בטוחה שגם בהמשך ללי תהווה דמות מרכזית, מובילה וערכית בקהילות בהן יש לה חלק. העשייה שלה מבוססת על ערכים ועל חזון, וניכר החיבור בין ערכי הקהילה לערכיה האישיים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן