יבול שיא
הרפת והחלב
קהילה שלמה מתגייסת

אריאל בורגן בן ה-9 מקיבוץ צאלים נאבק בסרטן. קהילה שלמה מתגייסת לעזור לו

2 דק' קריאה

שיתוף:

"אני במצב מלחמה, אבל לא המלחמה הרגילה שאנחנו רגילים אליה שבה אני מוצא מחסה בממ"ד" במילים אלה נפתחת הקריאה לעזרה של אריאל בורגן. " אני נמצא במלחמה על החיים שלי. כבר תשעה חודשים שאני נלחם בגבורה בגידול סרטני נדיר ואלים במוח".

משפחת בורגן, דור רביעי בקיבוץ צאלים שבעוטף עזה, נמצאת עתה בארצות הברית שם מקבל אריאל טיפול חדשני לסרטן. בשנה האחרונה נאבק אריאל בסרטן אלים במוחו ולאחר טיפולים אינטנסיביים בארץ נסעו אריאל ומשפחתו למיאמי לקבל טיפול חדשני ויקר. קהילת צאלים כולה התגייסה לעזור בגיוס הכספים ויצאה בקריאה לתרומות במדיות השונות וגם בפניות לקיבוצים.

קיבוץ צאלים, בו חיה משפחתו של אריאל, מגויס לעניין. קטיה גל, דודתו של אריאל, שיחד עם סבתו ורד מנהלת את הקמפיין, מספרת שאריאל חש בטוב "הוא חזק ונלחם". גילוי הסרטן התרחש תוך כדי מבצע "שומר החומות"

"אריאל הקיא במשך שבועיים והרופא אמר שזה וירוס שמסתובב. לאחר שבועיים הובא למיון ובבדיקת סי.טי התגלה הסרטן". בארץ עבר אריאל טיפולי קרינה שייצבו את מצבו, אך אפשרויות הטיפול בו מוצו. המשפחה קיבלה הודעה שאריאל נמצא מתאים לטיפול בפלורידה ותוך חמישה ימים נסעו לשם. "אמרנו להם שלא ידאגו לכסף, רק להחלמה של אריאל".

המשפחה מקבלת עזרה רבה מהקיבוץ ומהמועצה. שירי מור, מנהלת הקהילה וחברת צאלים, מספרת על ההתגייסות של הקיבוץ: "כל הקהילה נרתמת, מקטן עד גדול. נעשית פעילות בבית הספר, חיבור לאירועים ופעילות התרמה ב'דרום אדום'." התלמידים וצוות המורים של בתי הספר היסודיים והתיכונים של המועצה האזורית אשכול נרתמו לעזרה.

סבתו של אריאל, ורד, עבדה משך 30 שנה במפעליים האזוריים יח"מ שתרמו ברוחב לב, כמו גם משקי הנגב וארגונים קיבוציים נוספים. "אני נפעמת, יש הרתמות מרשימה", אומרת שירי, "יש רצון עז לסייע מיטבתה בדרום ועד סאסא בצפון, עשרות קיבוצים שתרמו אלפי ומאות אלפי שקלים. אנחנו בקשר עם התנועה הקיבוצית ומרגש לראות את ההתגייסות של התנועה, של הקיבוצים ושל עם ישראל". תוך שלושה שבועות גויסו 2.2 מיליון שקלים מתוך יעד של 2.5 מיליון שקלים למימון הטיפול.

מי שנרתם להשלמת היעד הוא הזמר תומר יוסף, שעבר לקיבוץ בזמן הקורונה, ולהקתו "בלקן ביט בוקס". ב- 11.3 (יום שישי הבא) תתקיים הופעה בצאלים שכל הכנסותיה – מכרטיסים, דוכני מזון והפעלות לילדים, יועברו לאריאל ולמשפחתו. "פנינו לתומר יוסף והוא מיד הסכים" אומרת קטיה, "קיבלנו אישור מיוחד לקיים מופע חד פעמי של 1,500 איש. המשטרה, מד"א, מכבי אש, כולם התגייסו בהתנדבות". 

"זה השלב לסגור את הפער ולהניח להורים לטפל באריאל בצורה נינוחה" מסכמת שירי, "אריאל צריך לחזור לשגרה ולחוות ילדות רגילה".  

לינק לתרומה: my.israelgives.org/he/campaign/SAVEARIELLIFE 

לינק להופעה: did.li/Bt2YH

ילדים למען ילד

קיבוצים רבים התגייסו לעזרה, בניהם גם ילדי הקיבוץ השכן רביבים, שהקריאה נגעה לליבם. הילדים יזמו מבצעים שונים לגיוס הכסף. ילדי כיתות ה'-ו' מכרו עוגות וחלות לחברי הקיבוץ וילדי הנעורים החליטו לתרום את הכספים שהם מקבלים מהפיקדון עבור פרויקט מחזור הבקבוקים שפועל בשנה האחרונה ובמקום להשתמש בכסף לפעילות כיפית עבורם, לתרום אותו עבור אריאל. אנה חזקיהו, מנהלת החינוך ברביבים מספרת: "זה היה יפה לראות את ההתגייסות. נאספו כ- 2,000 ש"ח מפיקדון הבקבוקים ועוד כ-1,000 ש"ח ממכירת החלות". 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן