יבול שיא
הרפת והחלב
עמיחי שיקלי רם שפע אלון שוסטר נירה שפק קיבוצניקים בחירות

קיבוצניקים בדרכם לכנסת ה-24

9 דק' קריאה

שיתוף:

אחד ייכנס בטוח –  (עמיחי שיקלי, חנתון, מקום 5 בימינה), אחד כמעט בטוח –  (רם שפע, גבעת חיים איחוד, מקום 6 בעבודה), ושניים אי"ה – (נירה שפק, כפר עזה, מקום 17 ביש עתיד,  אלון שוסטר, מפלסים, מקום 6 בכחול לבן). נכון לסקרים של סוף השבוע

 

קיבוצניקים בכנסת , שלושה חברי קיבוצים מסתמנים כבעלי סיכויים גבוליים לכהן בכנסת ה-24. שניים מהם, אלון שוסטר (מפלסים) ורם שפע (גבעת חיים איחוד) כיהנו בכנסת היוצאת מטעם כחול לבן. בבחירות הנוכחיות מוצב שפע במקום השישי במפלגת העבודה, שעל פי הסקר של קמיל פוקס בערוץ 13 זכתה לשמונה מנדטים לאחר הפריימריז, אך בסקר סוף השבוע של 13 קיבלה שבעה מנדטים ובסקר של מנו גבע לערוץ 12 רק שישה, ואילו שוסטר מוצב גם הוא במקום השישי בכחול לבן שעל פי הסקרים זוכה לארבעה מנדטים בלבד.

המועמדת השלישית היא נירה שפק (כפר עזה) שמדורגת במקום ה-17 ביש עתיד. יש עתיד קיבלה בסקר של פוקס לאחר הפריימריז בעבודה 16 מנדטים, אך עלתה ל-17 בסקרי סוף השבוע של שני הערוצים. מועמד נוסף, שיכהן בוודאות בכנסת הבאה, הוא עמיחי שיקלי (חנתון) המדורג במקום החמישי במפלגת ימינה, שעל פי סקרי סוף השבוע בשני הערוצים תגיע ל-11 מנדטים בכנסת הבאה.

 

במי יבחרו הקיבוצניקים

 

ההישג של רם שפע ראוי להערכה. הוא ניגש להתמודד בפריימריז של העבודה לאחר שהתפטר מהכנסת ומכחול לבן, וזכה להגיע למקום הרביעי בבחירות המוקדמות. בשל שיטת הריץ' רץ' בין גברים לנשים קודמה אפרת רייטן, ושפע עבר למקום החמישי בפריימריז והשישי ברשימה לכנסת הכוללת את היו"ר מרב מיכאלי.

למחוז הקיבוצים שוריין המקום ה-11, הלא ריאלי, כהבטחת ייצוג, ואם שפע היה נבחר בעשירייה השנייה הוא היה מקודם למקום הזה. העובדה שהוא נמנה עם המורדים בכחול לבן שהביאו לקיצה של הממשלה הנוכחית, הוסיפה לו נקודות אצל חברי העבודה. שפע זכה לתמיכת 8,218 מצביעים, ואילו גברי ברגיל שהתמודד גם הוא במחוז הקיבוצים הסתפק ב-2,658 קולות שהציבו אותו במקום ה-14 ברשימה וה-22 בדירוג הסופי.

"ראינו התחדשות מרגשת של המפלגה ואת הבוחרות והבוחרים שהביעו אמון מחודש במפלגת העבודה" אומר שפע,  "אני מאד שמח שהם נתנו גם בי אמון משמעותי. אני רוצה את עצמי כמייצג את ההתיישבות ואת התנועה הקיבוצית בכנסת, כמי שגדל בגבעת חיים איחוד והוא נצר למשפחה שורשית בקיבוץ, וכמייצג את תחום החינוך ואת הצעירים".

 

אם גדלת בתנועת העבודה איך זה שהגעת לפריימריז בעבודה אחרי סיבוב בכחול לבן?

"אני חושב שחלק גדול מאנשי ההתיישבות האמינו שהחלפת השלטון בבחירות לכנסת ה-20 היא הדבר החשוב, ורבים מהם האמינו שבני גנץ יכול להיות האלטרנטיבה לנתניהו. זאת הייתה גם ההחלטה שלי, אבל נשארתי בצד השמאלי בתוך כחול לבן.

הייתי שותף להחלטה הקשה והמייסרת להצטרף לקואליציה, שנתמכה על ידי רוב מצביעי המרכז-שמאל אחרי שלוש מערכות בחירות. לצערי התברר די מהר שזו לא שותפות אמת מצד הליכוד, ובכל צומת הלכתי עם הערכים שלי כולל מאבק נגד איסור הפגנות, דאגה למערכת החינוך ופיזור הכנסת בידיעה שאולי אשלם על זה מחירים אישיים כבדים".

הוא מודע לזה שהמאבק לאיחוד מפלגות המרכז-שמאל שניהלה התנועה הקיבוצית, עלול היה לדחוק אותו למקום השביעי ואולי השמיני אילו רון חולדאי ועופר שלח היו מצטרפים למקומות הקדמיים במפלגת העבודה.

"אני חושב שמטרת העל של כולם היא לא לאבד קולות" אומר שפע "וזו משימה יותר חשובה גם מהמיקום שלי ברשימה. עם זאת, אני חושב שהמנהיגות של מרב מיכאלי יוצרת מומנטום, ואני מאמין שמפלגת העבודה יכולה רק לגדול ולהגיע למספר דו-ספרתי של מנדטים".

הפריימריז לרשימת העבודה לכנסת הפיחו חיים במחוז הקיבוצים של מפלגת העבודה. מזכירת המחוז, חניק מרשק, המליצה להצביע בקדמת הרשימה עבור שני הקיבוצניקים, והתגייסה לפתור בעיות של חברי המחוז שהטלפון הנייד שלהם לא נרשם בטופסי המפלגה ולכן לא יכלו להצביע ממנו בהצבעה המקוונת. בסופו של דבר, הצביעו בפריימריז 2,490 מתוך 5,821 המתפקדים מהמחוז.

אלון שוסטר, שר החקלאות ופיתוח הכפר מטעם כחול לבן, לא התלבט בשאלת ההתמודדות לכנסת הבאה, והוא מאמין שהוא אכן יזכה לכהן בה מהמקום השישי בכחול לבן.

 

מה המסקנות שלך בעניין ההתנהלות של כחול לבן בראשות בני גנץ, שהביאה לצניחה מ-34 מנדטים לגבול אחוז החסימה?

"המסקנה שלי היא שקיבלנו את ההחלטה הנכונה כשהצטרפנו לקואליציה, לאור הנסיבות שהיו באותה תקופה. אני משווה את זה לאמא שהילדים שלה נמצאים בחדר נעול בבית שעולה בלהבות, והיא צריכה להחליט אם היא נכנסת להציל אותם ואולי לשלם על זה מחיר כבד.

היא נכנסת ומצילה אותם. אגב, אמא של גבי אשכנזי עברה את החוויה הקשה הזו. היא הצילה משריפה את גבי ואת אחותו, ואושפזה אחר כך במשך שנה וחצי בגלל הכוויות. קיבלנו החלטה נכונה לא להפקיר את מדינת ישראל עוד שנה בתוך מגפה שגובה אלפי קורבנות ומחיר כלכלי כבד, ולהשאיר את זה בידי הפירומן והתחמן נתניהו. להחלטה הזו היו שותפים 20 חברי סיעת כחול לבן, כשהיתר מעדיפים להישאר ביציע וללכת לאופוזיציה, ואחר כך השותף המרכזי שלנו לממשלה בגד בנו".

 

זה לא היה צפוי? הרי הזהירו אתכם שזה יקרה

"הציפיה שלנו שראש הממשלה יתעלה מעל עצמו לנוכח משבר כזה עמוק, הייתה סבירה. גילינו שהוא לא מתכוון לקיים את העיקרון המרכזי בהסכם, וזו הייתה העילה המרכזית להתפרקות הממשלה. אני מאמין שנהיה חלק מהממשלה הבאה בלי נתניהו, שכל אחד ממרכיביה נפגע מתישהו מאותו ביבי. יש עכשיו ניסיון לסלק מהדרך את בני גנץ ואת כחול לבן, וזה מבחינתי לא בא בחשבון. יש לנו הרבה הישגים גם בהדיפת היוזמה המסוכנת של הסיפוח החד-צדדי, גם בניהול רציונלי של משבר הקורונה, וגם בשמירה על הדמוקרטיה וסיכול החוק הצרפתי. אני מקווה שהמצביעים ייקחו את זה בחשבון".

 

קיבלתם מחצית הקולות של חברי התנועה הקיבוצית בבחירות הקודמות. כחבר קיבוץ שמכהן בתפקיד שר החקלאות, תוכל לשכנע חברי קיבוצים להמשיך להצביע עבורכם?

"אני לא יודע. אני יודע שההחלטה של כחול לבן למנות אותי לשר החקלאות ופיתוח הכפר הייתה החלטה נבונה. לא רק בגלל הייצוג לחברי הקיבוצים, אלא בגלל שהייתי שר מצוין שהחזיר את האור לחקלאים ולאנשי הכפר. אני משוכנע שגם בהמשך אם רק תהיה ההזדמנות, נרצה להמשיך את העבודה החשובה הזו. אני מקווה שנקבל את הכוח הפוליטי, כדי שאוכל להמשיך לתרום להתיישבות ולחקלאות".

 

 

התק"צ ויש עתיד

נירה שפק הייתה במשך שנים רבות תושבת ההרחבה הקהילתית בכפר עזה, ולפני כשנה התקבלה לחברות בקיבוץ. היא אל"מ במילואים ששירתה באזור הנגב המערבי, ולאחר השחרור יזמה פעילויות חברתיות ותרבותיות לתושבי האזור.

לפני כשנתיים התמודדה מול חבר קיבוצה אופיר ליבשטיין על ראשות המועצה האזורית שער הנגב, אך לא נבחרה לתפקיד. ב-2014 הצטרפה לשורות יש עתיד, ומאז ניהלה את פעילות המפלגה בנגב המערבי. בשבוע שעבר שובצה למקום ה-17 ברשימה לכנסת.

"אני מנהיגה מקומית ופעילה בכמה תחומים בעוטף עזה" היא מספרת "והשיבוץ שלי היה ביטוי לייצוג שבא מהשטח, וגם לייצוג של התנועה הקיבוצית שבה אני חברה ושל כלל ההתיישבות. ניר מאיר בירך אותי על הבחירה שלי".

 

לפי הסקר של קמיל פוקס לאחר הפריימריז בעבודה מפלגת העבודה מזנקת לשמונה מנדטים ואתם יורדים ל-16, ואז יכול להיות שרם שפע יהיה בכנסת ואת בחוץ

"אני לא מתעסקת בחישובים האלו, וגם לא מתחרה ברם שפע אותו אני מכירה באופן אישי. אני מאמינה בדרך של יש עתיד, ובטוחה שהמקום שלי ריאלי ושעוד ייכנסו הרבה אחריי.

אני חושבת שהתפקיד שלי כנציגת עוטף עזה והתנועה הקיבוצית, הוא לדאוג שיכירו ויבינו את הבעיות שלנו. המטרה שלי היא שכולם יבינו שהחקלאות היא ערך וצורך, והיא רוח החברה הישראלית. אני רואה במו עיניי, שקו המחרשה הוא קו הגבול. אני חיה את זה, ורוצה להפיץ את זה במסגרת תפקידי בכנסת".

סיפור היחסים בין התנועה הקיבוצית לבין יש עתיד בראשות יאיר לפיד, נראה בבחירות הנוכחיות כמו תחילתה של ידידות מופלאה בדרך לרומן לוהט.

בשבוע שעבר התייצב מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר לצד מזכ"ל תנועת המושבים עמית יפרח ויו"ר הארגונים הכלכליים של הקיבוצים יעקב בכר, באירוע השקה של "תוצרת חקלאית", החטיבה החקלאית של יש עתיד בראשות רם בן ברק ממושב נהלל, יו"ר הלובי החקלאי בכנסת היוצאת.

באירוע נכחו גם נירה שפק ויו"ר המפלגה יאיר לפיד. זמן קצר לאחר מכן הודיע בכר במסיבת עיתונאים על הצטרפותו ליש עתיד.

"ההצטרפות שלי ושל חברים נוספים ובהם ליאור שמחה מנצר סרני ואביתר דותן משמרת,  היא מתוך הערכה לרם בן ברק ומתוך האחריות שלנו על המרחב הכפרי" מבהיר בכר "לא הוצע לי להיות חבר כנסת מטעם יש עתיד, וגם לא ביקשתי להיות חבר כנסת. קיבלנו החלטה אסטרטגית שצריך 'לגייר' את המפלגה הזאת שהיו לנו איתה הרבה בעיות בעבר".

 

מה העמדה של ניר מאיר?

"הוא לא הודיע על הצטרפות, אבל הוא מאד פרגן למהלך. אני חושב שאנחנו צריכים להפסיק להתכתש בינינו בתנועה הקיבוצית, ולתת לאלף פרחים לפרוח גם בתחום הפוליטי. אפשר לחבור לכל מי שלא מצוי בניגוד מוחלט להשקפה שלנו, ולכל מי שלא שונא אותנו שנאה יתרה. אפשר להגיע להצטלבות של אינטרסים".

 

אז למה לא ביקשתם להשתבץ במקום ריאלי ברשימה לכנסת?

"באופן אישי זה לא עניין אותנו. כשאתה מתחיל לדבר על כיסאולוגיה אתה מאבד את הממד של האידיאולוגיה. הראייה שלנו היא רחבה וממלכתית, ובאה לשרת את הסקטור הקיבוצי שהוא כיום מוכה, נרדף ומושמץ. אנחנו סומכים על חברי הקיבוצים במפלגות המסורתיות והחדשות, וכולנו נהווה קואליציה אחת גדולה למען המרחב הכפרי והתנועה הקיבוצית".

 

בעבר חיים ילין גם חשב ככה. היום הוא אומר שלפיד השתמש בו וזרק אותו.

"אני מעדיף לא להתבטא בנושא האישי הזה".

 

הנציג של ימינה

עמיחי שיקלי, חבר קיבוץ חנתון, הוא מייסד המכינה הקדם-צבאית תבור בנוף הגליל ומראשיה, ראש המדרשה למנהיגות ציונית תבור ומ"פ ביחידת אגוז בעברו. בבחירות הקודמות לכנסת הוא כבר נכלל ברשימת הימין החדש, אך לא הוצב במקום מספיק גבוה. הפעם דורג במקום החמישי המכובד. "הקשר עם ימינה" הוא מספר, "נוצר על רקע הפעילות החינוכית-ציונית שלי, והפרופיל הציבורי שלי".

הוא חילוני, יליד ירושלים, שהגיע בילדותו עם הוריו למשך שלוש שנים לקיבוץ חנתון בראשית שנות ה-90 של המאה הקודמת, ולאחר שעזבו חזר לקיבוץ לפני חמש שנים כבעל משפחה משלו והתקבל לחברות.

לפני כן התגורר במושב בית שערים. בחנתון הוא חי כחילוני בהרמוניה מלאה עם חברים מהזרם הקונסרבטיבי, וכשהוא נשאל אם בחזון של ימינה יש שילוב כזה בין חילוניים לדתיים מכל הזרמים, הוא משיב שהוא לא בדק מה הגישה של המפלגה כלפי הקונסרבטיבים אבל המפלגה בהחלט מייצגת גם חילונים וגם דתיים.

 

אתה רואה עצמך כנציג חברי הקיבוצים בכנסת?

"אני לא רואה את עצמי כנציג הרשמי של התנועה הקיבוצית בכנסת, אבל כחבר קיבוץ כמובן שיש לי סנטימנט אוהד לקיבוצים".

 

אתה מתמצא בבעיות בחקלאות כמו מחירי המים ובבעיות של הקיבוצים מול רשות מקרקעי ישראל?

"אני מכיר את הבעיות האלו, אבל אלו לא נושאים שאני מעורה בהם. אני בהחלט ארצה ללמוד עליהם מנציגי התנועה הקיבוצית כשאהיה חבר כנסת, ואשמח לסייע בכל מה שאפשר".

מפלגת ימינה שזוכה גם לתמיכת הבית היהודי, היא בעצם מפלגת הבית של תנועת הקיבוץ הדתי אך לשיקלי לא ידוע אם מלבדו יש ברשימה לכנסת גם נציג מהקיבוץ הדתי. "אין לי קשר עם מזכ"ל הקיבוץ הדתי אמיתי פורת" הוא אומר "ולא יצרו איתי קשר אנשים מהקיבוץ הדתי".

 

מה עמדתך בנושא הישיבה בממשלה עם נתניהו? יש אנשי ימין שמתלבטים בין התמיכה בימינה לתמיכה בתקווה חדשה, ומפריע להם שנפתלי בנט לא אומר במפורש שלא יישב עם נתניהו כפי שגדעון סער אומר

"אני לא חושב שהשאלה כן ביבי, לא ביבי, היא השאלה הכי חשובה בבחירות האלו. אני חושב שהשאלה הכי חשובה היא מי בעצם המנהיג שיכול להביא את התוצאות הטובות ביותר ביציאה ממשבר הקורונה, ובחילוץ מדינת ישראל מהמשבר הכלכלי שאליו היא נכנסת.

לבנט יש את הכישורים העדיפים בחילוץ ממשברים באופן כללי, ובוודאי מהמשבר הזה של הקורונה שהוא מעורב בו עמוקות כבר מראשית הדרך, וזאת בשונה מגדעון סער.

זאת בעיניי השאלה החשובה ולא שאלת ביבי, מה עוד שהעניין הזה של חרמות מכניס אותנו ללופים אין-סופיים של מערכות בחירות. אם היינו ניגשים לעניין הרכבת הממשלה ללא חרמות ועם ראש פתוח, אפשר היה להרכיב קואליציות ציוניות יציבות".

 

איך אתה מתייחס לחיבור בין סמוטריץ לבן גביר?

"אני לא מתייחס לזה. אני רק מקווה שהחיבור הזה יוסיף קולות לימינה".

 

מרצ ממשיכה בלי קיבוצניקים

המפלגה היחידה בגוש המרכז-שמאל שבה אין שום סיכוי לשיבוצו של חבר קיבוץ ברשימה לכנסת ה-24 היא מרצ. בעשר השנים האחרונות מאז שחיים (ג'ומס) אורון פינה את מקומו בכנסת ובראשות המפלגה לזהבה גלאון, ב-2011, לא הצליח אף חבר קיבוץ להיבחר בפריימריז לכנסת.

אבשלום (אבו) וילן ניסה פעמיים ונכשל, ולאחר מכן התמודד יניב שגיא שהגיע למקום ה-11 הלא ריאלי. בצמרת המפלגה היו מודעים לבעיה ולפני מספר חודשים נעשה ניסיון על ידי יו"ר המפלגה, ניצן הורוביץ, להרכיב רשימה רעננה ומייצגת, שבה יהיו בשישייה הראשונה, ניצן הורוביץ, תמר זנדברג, יאיר גולן, ראידה רינאוו-זועבי, מהרטה ברוך-רון, ואייל רייז (כפר מסריק) שישתבץ כנציג התנועה הקיבוצית במקומו של יניב שגיא שהחליט לפרוש.

היוזמה הזו נתקלה בהתנגדות, ולא הובאה לאישור הוועידה שהתכנסה בינואר האחרון. העיקרון שהוסכם עליו הוא שהרשימה לכנסת ה-24 תישאר על פי תוצאות הפריימריז ב-2019, למעט הוספתם של יאיר גולן למקום השלישי  ושל ראידה רינאווי-זועבי במקום הרביעי במקום אילן גילאון שפרש.

כשתומכי ההתיישבות ביקשו מסיעת מרצ בכנסת ומהוועידה לקדם את איל רייז למקום העשירי, וזאת כמחווה להתיישבות ולתנועה הקיבוצית, שוב נתקלו בהתנגדות והעניין לא צלח.

אייל רייז, סגן ראש המועצה האזורית מטה אשר ובעבר מזכ"ל תנועת השומר הצעיר, מציין כי הוא מכבד את ההחלטה לפעול על פי תקנון המפלגה, אך מעלה את הצורך של המפלגה לשים דגש על הקשר עם ההתיישבות העובדת.

"בצמרת המפלגה הוסכם להקפיא את הרשימה" הוא אומר "וגם להכניס אליה את יאיר גולן ונציגה ערבית. ההסכמה הזאת הוצגה במסיבת עיתונאים עוד לפני הוועידה, ובעצם הודיעו לנו, צירי הוועידה, במסיבת העיתונאים מה אנחנו צריכים לבחור.

לצערי, לא הצליחו לייצר באותה מידה הסכמות, שיהיה נציג בכיר של התנועה הקיבוצית בעשירייה הראשונה. בתוך הוועידה עלו לבמה מספר אנשים שמחוברים להתיישבות, וביקשו מהיו"ר רן כהן להכניס לסיכום הצעה להציב אותי במקום העשירי כנציג ההתיישבות.  הייתה לכך התנגדות מצד גורמים במפלגה ולא התאפשר לניצן הורוביץ להביא את ההצעה הזאת בהסכמה להחלטת הוועידה".

 

לדעתך חברי הקיבוצים צריכים להצביע למרצ שמתייחסת אליהם כאל לקוח שבוי, או אולי דווקא למפלגת העבודה כדי להבטיח את כניסתו של רם שפע?

"אני חושב שבכל זאת צריך להצביע למרצ כמפלגה ערכית שאנחנו מזדהים איתה, אבל להתכנס בתוך המחנה ההתיישבותי ביום שאחרי הבחירות כדי שנוכל להיות חלק משמעותי ממרצ ולקבל ייצוג ראוי בחמישייה הראשונה".

יורי קנדל, רכז מרצ בתנועה הקיבוצית, מודע לקושי לשכנע חברי קיבוצים להצביע למרצ כשבמפלגת העבודה יש מועמד קיבוצניק במקום די ריאלי, ובכל זאת הוא אינו אומר נואש. "למרצ יש נבחרת מצוינת" הוא אומר "ולכן לא היינו מוכנים לקבל פליטי מפלגות, שישבו בממשלת נתניהו עם הקולות שלנו כדוגמת רם שפע.

מרצ יודעת לייצג את החקלאים ואת המרחב הכפרי, וחברי הסיעה באים ללמוד את הנושא הזה מאנשי התנועה הקיבוצית. יאיר גולן נפגש עם דגן לוין ראש אגף הכלכלה בתנועה הקיבוצית, וקיבל ממנו תדרוך מקיף על כל נושאי ההתמודדות של התנועה הקיבוצית. גם אבו וילן מתדרך את אנשי מרצ לפני הצבעה בוועדות. נקווה שבהמשך ייבחר בכל זאת חבר קיבוץ מטעם מרצ לכנסת".

חבר קיבוץ נוסף שבאופן ודאי לא ייבחר לכנסת ה-24, הוא משה (בוגי) יעלון שהודיע על פרישתו בשל כישלונו לגייס מצביעים למפלגת תלם שבראשותו.

יעלון הוא חבר קיבוץ גרופית שבערבה, בהסדר מיוחד שבו נשמר לו ולרעייתו בית בקיבוץ, למרות שהם מתגוררים במרכז הארץ כל זמן שעיסוקו המרכזי מחייב זאת. כעת, כשהוא משוחרר מהמחויבות הפוליטית, יוכל יעלון לתגבר את תורנויות החליבה ברפת גרופית כפי שעשה פעמים רבות בעבר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*תמונה ראשית: מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי ירקות כל יום אני נדהם מחדש מהרעיונות ההזויים של המשרד. הבעיה היא לא שינוי שם כזה או אחר, הבעיה היא מה עושים עם משרד שאיבד את דרכו
הנהלת האגודה אישרה את מינויו של טל יפת (44), מקיבוץ רגבים לתפקיד מנכ"ל "החקלאית".  טל נכנס לתפקידו באופן רשמי ב-17 במרץ. בתפקידו האחרון ניהל טל את הפעילות העסקית של המושב השיתופי מי עמי. בחזקתו
< 1 דק' קריאה
משרד החקלאות יגיש בימים הקרובים הצעת מחליטים לאישור הממשלה לגיבוש תכנית לאומית לביטחון מזון שתכלול גיבוש יעדים לאספקת המזון לכלל האוכלוסייה שר החקלאות, ח"כ אבי דיכטר: "מדובר במהלך חסר תקדים, אנחנו, במשרד החקלאות, מובילים תהליך
< 1 דק' קריאה
הגברת גליה: " אז הם נכנסו למקלטים, התעצבנו ממה שראו, פנו אליך בטענות ואז הנושא היה צף. כשנגמר הבלגן הביטחוני הנושא שוב נעלם מתחת לשטיח – אין לאנשים זמן, אין להם כוח, כן ביום
ב-7.10 יצאה יעל ופתחה את כל המקלטים במושב נהלל, בדקה מה מצבם והובילה לטיפול, שיהיו כשירים ומוכנים במידה ויהיה צורך לשהות בהם * יעל אלון שפירא היא ד"ר לרפואה סינית ונציגת "מעברים בעמק" בנהלל,
9 דק' קריאה
הזמרת שולה חן, ילידת נהלל, הופתעה לגלות שהשיר שלה "בוא הביתה" מופץ כמביע תחינה לשחרור החטופים מעזה * בראיון לעדינה בר-אל היא מעלה זיכרונות מילדותה ונעוריה בנהלל ומן השירות בלהקת הנח"ל ומספרת על הקריירה
9 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן