יבול שיא
הרפת והחלב
ימימין שחר בן מויאל חן מלמד נורית גל דורון סט. צילום דותן מאור 3

קצרות כלכליות

2 דק' קריאה

שיתוף:

קצרות כלכליות: הושק השדה הסולארי "מסילות" הפועל בטכנולוגיה ראשונה מסוגה בישראל

קצרות כלכליות: חברת משק אנרגיה שדות סולאריים, זרוע האנרגיה הסולארית של הקיבוצים, השיקה בסוף השבוע את השדה הסולארי "מסילות", השדה הסולארי, הממוקם בצמוד לקיבוץ מסילות, הינו הפרויקט הפוטו-וולטאי הראשון מסוגו בישראל – ומהבודדים בעולם, אשר נבנה בטכנולוגיה ייחודית המוזילה משמעותית את עלויות הקמת המתקן ובו זמנית מאפשרת להגדיל את כמות ייצור החשמל ליחידת שטח קרקע. זאת באמצעות פריסת הפאנלים הסולאריים על הקרקע "כשטיח" ובגובה נמוך מעל האדמה.

לצורך בניית הפרויקט שהחלה לפני כחצי שנה נחכרו כ-50 דונם של אדמות הקיבוץ למשך 20 השנים הבאות. ההשקעה הכספית היא למעלה מ-20 מיליון ₪. השדה יחובר בימים הקרובים לרשת החשמל הארצית ויספק כ-5 מגה-וואט חשמל..

שר החקלאות ופיתוח הכפר, אורי אריאל, ציין: "לתחום האנרגיות המתחדשות מסתמן אופק עתידי ארוך-טווח. בישראל ובעולם כולו עולה המודעות לחשיבות המעבר לאנרגיה מתחדשת, וכך גם כאן בחניכת השדה הסולארי במסילות. אני שמח להיות כאן בהשקת השדה הסולארי הראשון, ומברך על כניסתם של הארגונים האזוריים-צפוניים כמשקיעים באנרגיות מתחדשות".

חן מלמד, יו"ר משק אנרגיה שדות סולאריים: "שיתוף הפעולה האסטרטגי בין החברה למגזר הקיבוצי,  מוביל את מהפכת ייצור החשמל הנקי בישראל, תוך חיזוק עצמאותם האנרגטית של הקיבוצים. הצטרפותם של הארגונים הכלכליים הצפוניים לפעילות החברה, תסייע בפיתוח ענף האנרגיות המתחדשות ובהרחבת מטעפת השירותים שתעניק החברה לקיבוצים השונים".

יורם קרין – ראש המועצה האזורית עמק המעיינות: "עמק המעיינות מתפתח וצומח, ואפשר לראות את האנרגיות המתחדשות בכל רחבי העמק.  אנו מברכים את משק אנרגיות עם השקת השדה החדש ואת קיבוץ מסילות שמתמלא באנרגיות חדשות וצומח עם משפחות חדשות וצעירות שבונות בו את ביתן".

באירוע השתתפו עוד: נורית גל, סמנכ"לית חשמל ורגולציה ברשות החשמל; ניר מאיר, מזכ"ל התנועה הקיבוצית; דורון סט, יו"ר משקי הקיבוצים; שחר בן מויאל, מנכ"ל משק אנרגיה שדות סולאריים.

 

חברת ההייטק Tipalti עוברת לקיבוץ גליל-ים

חברת ההייטק Tipalti, שכרה מפעל ברזים ישן על שטח של 1,100 מ"ר בקיבוץ גליל-ים לטובת שינוי ייעודו למשרדי הייטק חדשים. החוזה נחתם לתקופה של חמש שנים עם אופציה להארכה לחמש שנים נוספות. בכל התהליך הושקעו 18 מיליון שקל, הסכום כולל את דמי השכירות לכל אורך תקופת החוזה, תכנון המשרדים, שיפוצם ועלויות המעבר.

הסיבה למעבר היא התרחבות מואצת של כוח האדם בחברה. לפני כן פעלה החברה מווילה בהרצליה פיתוח, שם הועסקו 60 מתוך  180 עובדיה. בשנה הקרובה תגייס החברה 40 עובדים נוספים למרכז הפיתוח בגליל-ים, ומגמת הצמיחה צפויה להימשך גם בשנים הקרובות.

Tipalti היא חברת פינטק (טכנולוגיה פיננסית),  המספקת פתרונות המקלים על ניהול ספקים ותשלומים. החברה מגלגלת בשנה עסקאות בהיקף של למעלה משבעה מיליארד דולר ומספקת שירות לשני מיליון עסקים ברחבי העולם, ביניהם: Amazon, Twitter, Airbus, GoDaddy וחברות גלובליות נוספות.

"בחרנו להקים את המשרדים בגליל-ים, כדי למצוא מקום שיאפשר לשמר את האווירה הביתית במקום העבודה למרות הצמיחה המהירה של החברה", אומר חן עמית, מנכ"ל Tipalti. "בשונה מהאווירה במגדלי המשרדים, המשרד בגליל ים משמש רק את עובדי החברה ומקנה להם תחושה אמיתית של ביתיות. המרחבים הקיימים בקיבוץ אפשרו לתכנן את המשרדים במפלס אחד שבו כולם, כולל המנכ"ל, יושבים בחלל פתוח. דבר המשקף גם את הפתיחות הקיימת בין דרגי החברה."

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן