יבול שיא
הרפת והחלב
shutterstock 1449056165

קשר טוב עם כלל המפלגות

2 דק' קריאה

שיתוף:

המחלקה הפוליטית בתנועה הקיבוצית עברה שינוי כדי שתהיה רלוונטית ותביא תועלת בזירה הפוליטית עבור הקיבוצים כולם. היא עובדת מצוין והשיגיה רבים. אז למה יש מי שיוצא נגדה?

מדי שבוע לערך, עולה שמי בעיתון זה בהקשר של מחוז הקיבוצים במפלגת העבודה. לצערי, באף אחד מן הפרסומים האלו, לא ניתנה לי זכות התגובה. על כן, אני רואה לנכון פעם אחת ולתמיד, להציג את עמדתי בעניין זה.  

מיום כניסתי לתנועה הקיבוצית לפני כחמש שנים הבנתי שהמחלקה הפוליטית בתנועה זקוקה לריענון ושדרוג מהשורש.  

בזמנו המחלקה כללה 1.5 משרות: משרה למפלגת העבודה וחצי משרה למרצ.  

מטה התנועה הקיבוצי פעל ללא תפקיד מרכזי של קשרי ממשל (מול ועדות הכנסת ומשרדי הממשלה) וללא אנשי קשר לשאר המפלגות. 

לאור המציאות הפוליטית והאתגרים שעמדו ועומדים בפני התנועה קיבלנו החלטה אסטרטגית לשנות את מבנה המחלקה כך שתהיה רלוונטית ותביא תועלת מרבית בזירה הפוליטית עבור הקיבוצים כולם.  

 ההחלטה התקבלה גם לאור תוצאות מערכות הבחירות האחרונות שהראו כי למעלה ממחצית מהקהל הקיבוצי כלל לא מצביע למפלגות העבודה ומרצ וכי הפיזור האלקטוראלי של הקהל הקיבוצי השתנה והתרחב. לפיכך הצענו לשנות את מבנה המחלקה, כך שיהיה פעיל שיעסוק בקשרי ממשל, ופעיל שיהיה אמון על "בניית המחנה" ויעבוד במקביל מול כלל מפלגות גוש המרכז-שמאל אליו רובנו המכריע משתייך, ואיש שטח שיעסוק בארגון פעילות פוליטית בשטח – כמו הפגנות הדגלים השחורים והחקלאות.  

לא ארחיב בתהליך הארוך שעברנו. אומר רק שבמהלכו גיבשנו הסכמות לפיהן יישמר הקשר הקרוב עם מחוזות הקיבוצים במפלגות העבודה ומרצ וכן תואמה עם יו"ר מחוז הקיבוצים,  גברי ברגיל, יציאתה לפנסיה של חניק מרשק לאחר כ-20 שנות פעילות מבורכת.  

ברגע האמת, נשארנו, ניר מאיר ואני, לבד מול תהליך הפרידה מחניק וללא הגיבוי שהובטח. 

לאחר בחירת ממלאי התפקידים החדשים הצענו לגברי כי רותם שניצקי מנצר סירני, פעילה מרכזית ואפקטיבית ביותר בתנועה, שהקימה את רשת הצעירים והייתה שותפה להקמת אגף צעירים ומעורבות בחברה ונתפסה בעינינו כמקובלת על כל הצדדים, כמי שתוביל את הקשר עם מחוז הקיבוצים ובכך נוכל לצרף אליו כוחות חדשים וצעירים.  

גם הצעה זו נענתה בשלילה. ללא בחירות אלא בהסכמות פנימיות במחוז, נבחרו ברוטציה מזכירים למחוז הקיבוצים.  

מחוז הקיבוצים רשאי כמובן לבחור לתפקידו את מי שיחפוץ. חוק מימון מפלגות קובע כי התנועה כלל אינה יכולה להעסיק פעילים של מפלגות בשכר, זאת הובהר לכולם במהלך תהליך קבלת ההחלטות. אך למה לקלקל סיפור טוב עם עובדות?   

 המחלקה הפוליטית המתחדשת עובדת בצורה מצוינת והביאה לנו הישגים יוצאי דופן בשנה האחרונה במאבקי הבניה, החקלאות, המיסוי, החינוך, ועוד ועוד.  

הקשר שלנו עם כלל המפלגות מעולם לא היה טוב והדוק יותר.  

לצערי, מחוז הקיבוצים לא התחדש בתקופה זו אך זו לא סוגיה שמונחת על שולחני, זו אחריותם של יו"ר המחוז ומזכיר המחוז.  

צר לי מאוד על השתלשלות העניינים ובעיקר על אי הדיוקים בפרסומים האחרונים. לא נכחתי בישיבת המזכירות בנושא כיוון שהייתי בחופשה מתוכננת מראש, אינני מתחמקת מהנושא כלל וכלל. אני עומדת מאחורי ההחלטה לרענן ולשדרג את המחלקה הפוליטית, גאה בהחלטה הזו שמניבה פירות רבים לכלל הקיבוצים והחברות והחברים בה. זו האחריות שלנו, בכך אנו עוסקים ואני בטוחה שרוב רובם של חברי וחברות הקיבוצים היו נוהגים כמונו. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן