יבול שיא
הרפת והחלב
טקס חילופי מסמכים

דוד (דדה) עינב בן וחבר קיבוץ בית אלפא, תיעד רגעים בחיי יצחק רבין, זיכרון מצולם

2 דק' קריאה

שיתוף:

רגעים בחיי יצחק רבין

דוד (דדה) עינב (71) נולד וגדל בקיבוץ בית אלפא וכבר כילד אהב לקרוא עיתונים. הוא עבד בכותנה, בפלחה ובמפעל התעשייתי של הקיבוץ, והצילום היה לו תחביב.

 בחגיגות ה-40 למדינת ישראל נערכה תחרות צילום תמונות המשקפות את הווי המדינה. 40 תמונות נבחרו ומתוכן שתי תמונות שצילם עינב.

בעקבות התערוכה הגיעו הצעות עבודה ועינב החל לשמש צלם עיתונות. הוא זכה בפרסים והוזמן לצלם ולתעד אירועים רבים. במהלך שנות עבודתו כצלם תיעד אירועים שונים בהם נכח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל 

 10 בנובמבר 1994 

טקס חילופי מסמכים
טקס חילופי מסמכים

בבית גבריאל שעל שפת הכנרת נערך טקס חילופי מסמכי האשרור בין ראש הממשלה יצחק רבין לחוסיין מלך ירדן, כהמשך לחתימת הסכם השלום בין ישראל לירדן.  

"נסעתי עם ידידי ורעי חבר קיבוצי ישראל זמיר, בנו של חתן פרס נובל לספרות יצחק בשביס זינגר, שהיה סגן עורך 'על המשמר' ומקים, מייסד ועורך של 'קו למושב' ו'הדף הירוק'.  על הדשא היו מאות צלמים מהארץ והעולם!"

קיץ 1994 

רבין מכבד בכנס תנועות הנוער שנערך בגני חוגה, בו הופיעו מירי אלוני וגידי גוב. 

מאי 1995 

רבין בביקור במועצה אזורית גלבוע
רבין בביקור במועצה אזורית גלבוע

דוד (דדה) עינב מצלם את רבין בביקור במועצה האזורית גלבוע בבית הספר "יד לחמישה" שבחבל התענך. 

צילום: ישראל פרץ 

אוגוסט 1995 

רבין ויואל פרנס
רבין ויואל פרנס

רבין מדליק סיגריה ליואל פרנס, המנהל האדמיניסטרטיבי של הגבעטרון, ולחברי הגבעטרון.  

"התמונה צולמה בקיבוץ גבע במסיבת סיום שרות לאלוף אורי שגיא, באוגוסט 1995, חודשיים לפני הרצח. לאירוע הגיע רבין עם מאבטח אחד בלבד". 

4 בנובמבר 1995 

עצרת השלום
עצרת השלום

הנאום האחרון בעצרת בכיכר מלכי ישראל.  

"הצטרפתי לחבורת הזמר 'האירוסים' מבית אלפא לנסיעתם לעצרת בכיכר מלכי ישראל. פניות רבות נעשו לאמנים בבקשה להופיע בעצרת ורבים סרבו, 'האירוסים' היו הראשונים להתנדב להופיע."

"כמו רבים אחרים עמדתי מתחת לבמה וצילמתי את הנואמים והזמרים. הנואמת הראשונה בעצרת הייתה לאה מרוז ז"ל מקיבוץ בית השיטה שבתה שירה נהרגה בהתפוצצות האוטובוס, קו 5, ב-19 באוקטובר 1994."

"בסיום נאומו אמר רבין 'תודה מיוחדת לכל אחד ואחד מהרבים שהגיעו לכאן' ואנחנו, חברי בית אלפא, צעדנו לרכבנו לשוב הביתה."

"רבין סיים את נאומו, חברי הכנסת עלו לשיר עם מירי אלוני ובזאת נסתיימה העצרת. עשר דקות לאחר מכן רבין נרצח. שמענו על הרצח בחדרה, בדרך הביתה. התמונות ההיסטוריות של הנאום האחרון של רבין והחיבוק האחרון עם שמעון פרס צולמו רבע שעה לפני הרצח". 

רגעים בחיי יצחק רבין | צילום: דוד (דדה) עינב, ישראל פרץ (מאי 95)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן