יבול שיא
הרפת והחלב
Screenshot 2023 01 03 113134

רק 87 מדינות הצביעו נגדנו

3 דק' קריאה

שיתוף:

הממשלה החדשה, ימין על מלא, תדאג לכך שבהצבעות הבאות באו"ם יותר מדינות יתמכו בפלסטינים * ישונה שם מג"ב * לאור התקרית המחרידה בהפגנת החרדים בירושלים

לא נורא, נתגבר 

איזו קבלת פנים חורפית הכינה העצרת הכללית של האו"ם לממשלתו החדשה, השישית, של בנימין נתניהו, יום לאחר השבעתה – אישור ההצעה לבקש מבית הדין הבינלאומי בהאג חוות דעת בנוגע למשמעות המשפטית של הכיבוש הישראלי המתמשך.  

על פי הדיווח, גורמים בירושלים הביעו סיפוק מכך שהייתה הפעם ירידה במספר המדינות שתמכו בהצעה. רק 87 מדינות תמכו, 26 התנגדו, 53 נמנעו.  בנובמבר השנה אישר האו"ם החלטה שבית הדין בהאג ישפוט את הכיבוש הישראלי המתמשך, ואז זכתה ההחלטה בתמיכה של 98 מדינות. 11 יותר. אוקראינה בפעם הקודמת הצביעה נגדנו והפעם נעדרה מההצבעה. הישג.  

מישהו בממשלת הימין על מלא של נתניהו באמת מאמין, שהשרים סמוטריץ' ובן גביר יפעלו כפי שהם מצהירים לחיזוק וביסוס ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון, או במילים אחרות לסיפוח דה פקטו של הגדה המערבית, ובהצבעה הבאה שייזום אבו מאזן, התמונה תישאר דומה? שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן יישא עוד נאום מתקרבן, נתניהו יגיד שזו החלטה בזויה, ובזה הסיפור יסתיים?  סמוטריץ' ושות' יכשירו מאחזים בלתי חוקיים, יחדשו התיישבות במקומות שפונו כמו חומש או עמונה, יקימו מאחזים חדשים (אביתר), יזרימו מיליארדים להתנחלויות, יעבירו חוק שיקנה חסינות לחייל צה"ל, וזה יתקבל ללא תגובה הולמת של המדינות הידידות שעוד נותרו לנו, ביניהן ידידתנו הגדולה ארצות הברית? ישראל תבצע חיסול סופי של פתרון שתי המדינות וגם נצליח לשמור על יחסים תקינים עם ירדן ומצרים ואפילו לנרמל את היחסים עם ערב הסעודית? 

סמוטריץ' את בן גביר הבטיחו לבוחרים שלהם גדולות ונצורות בתחום ההתיישבות ביו"ש, משהו מההבטחות הללו הם יצטרכו להוציא אל הפועל, אחרת המחנה שלהם יבוא אתם חשבון. מה שהיה עד כה ביו"ש, גם בימי ממשלת נתניהו החמישית, לא יוכל להמשיך ולהיות. זה יגרום לכך שעוד ועוד מדינות יפנו נגדנו, ועוד גופים כלכליים גדולים יחליטו לנתק מגע. ב-BDS יברכו את ממשלת נתניהו על שהפכה את מלאכתם קלה. הרבה לא נוכל לעשות בעניין הזה, אבל תמיד נוכל לחדש כקדם את ימיו של הפזמון האלמותי: "העולם כולו נגדנו, לא נורא נתגבר. לא שמים בכלל עלינו, לא נורא נסתדר". בדבקות יתרה אפשר יהיה לבצע את הבית האחרון: "את השיר הזה לימדונו אבותינו הזקנים, ואותו נשיר גם אנו ואחרינו הבנים. וניני נינים ישירו פה בארץ ישראל, וכל מי שהוא נגדנו שילך לעזאזל!"  

אם השיר היה נכתב בימים אלה, הוא היה מסתיים בוודאי במקום ב-"שילך לעזאזל!", ב-"שיקפוץ לנו!" 

הצעה להחלפת שם 

כאשר מג"ב יעבור לפיקודו של איתמר בן גביר, מתבקש גם שינוי שמו של החייל. שינוי מינורי.  במקום מג"ב – מב"ג. ראשי תיבות – מיליציית בן גביר.  

כללי הוצאת והדלקת פחים במחאות  

האם ידעתם, שבין יתר הסגולות השמורות לחרדים במאה שערים, מופיעה גם הסגולה לשריפת פחי אשפה? הסגולה הזו מבטיחה ישועה לצעיר חרדי שישלים מכסה של שריפת 40 פחי אשפה במהלך מחאות למיניהן.   
על קיומה של הסגולה הזו ניתן ללמוד מכרוז שפורסם בחוצות מאה שערים, בעקבות פציעתה הקשה של אישה שנפגעה ממכולת אשפה שדורדרה על ידי מפגינים חרדים לפני כשלושה שבועות. המפגינים מחו נגד מעצרו של צעיר שחשוד בהצתת חנות למכירת טלפונים סלולריים שהחזיקה מכשירים לא כשרים. האישה, מירל דז'לובסקי, חרדית, אם לאחד עשר ילדים, אושפזה בשערי צדק ושם נאבקו על חייה, ולאחרונה נמסר שחל שיפור במצבה.  

לזכותם של החרדים ייאמר, שהם מיהרו להסיק מסקנות מהמקרה הטראגי הזה, ופרסמו כאמור כרוז ובו הנחיות חדשות כיצד יש להתנהל במחאות שבהן מתבצעת שריפת פחים. כותרת הכרוז היא "כללי הוצאת והדלקת המיסט'ן (פחים) במחאות". ההנחיות החדשות נדרשות לאור "התקרית המחרידה אשר אישה נפצעה באופן קשה מכך שנהגו במחאה שלא כפי התקנות". המסקנה המרכזית – מכיוון שנשים דעתן קלה והן אינן ערניות מספיק כדי להיזהר ממכולות אשפה המדורדרות בכיוון שלהן, על המפגינים להשגיח שאין נשים באזור הדרדור. או בנוסח המופיע בהנחיות: "חובה על הופכי הפחים לדאוג שלא ימצאו נשים כלל וכלל בקרבת מקום, עקב חוסר תשומת ליבם להיזהר".  

את הכרוז פרסם "איגוד הילדים הבוגרים במאה שערים", ויש בו עוד מספר הנחיות שנדרשות "לאור ריבוי העלילות לאחרונה כאילו דוחפים את הפחים לעבר עוברי אורח וכו', וכן עלילות מצד משטרת הרשע וניסיונות מעצרם באשמת 'דחיפת פחים'".  אי לכך, "חובה שיהיה במקום לפחות מבוגר אחד שישגיח על הסדר הטוב" ו"חובה לדאוג שכל המהלך יצולם מתחילתו ועד סופו ולאחר מכן להעביר את הצילום לעסקנים". בנוסף, כדי להקטין את רמת הסיכון שבדרדור הפחים, "ניתן להשיג אצל העסקנים חלקי ברזל מיוחדים, הן עבור האטת דרדור הפח, והן עבור עצירתו במקום המחאה". 

הפיסקה האחרונה בכרוז מתייחסת לסגולת שריפת הפחים בה פתחנו, והיא מנוסחת כך: "המדליק את הפח, לקיים את הסגולה 'שרפתי 40 פחים ונושעתי', ידליק בזהירות, ורק לאחר שהפכו את הפח, שלא יתגלגל". לא מצוין האם נקבעה מגבלת זמן למטלה הזו.  

בשבוע שעבר נעצר במאה שערים צעיר חשוד בדרדור פח האשפה שגרם לפציעתה הקשה של האישה. סיבה טובה לקיים הפגנת מחאה נוספת, הפעם נגד מעצרו של הצעיר הזה, ובהפגנה הזו כבר יישרפו פחים על פי ההנחיות החדשות – יהפכו את הפחים ורק אחרי זה ידליקו אותם, יוודאו שיש לפחות מבוגר אחד במקום ויצלמו את האירוע מתחילתו ועד סופו. אחרי הכל, משימה של שריפת 40 פחי אשפה איננה דבר של מה בכך. צריך לספק לצעירים הזדמנויות ביצוע.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן