יבול שיא
הרפת והחלב
שדה נחמיה

שדה נחמיה בדרך להנפקה

2 דק' קריאה

שיתוף:

הקיבוץ מתכונן להנפקה של מפעל "חוליות" בבורסה בת"א לפי שווי של 900-800 מיליון שקל

קיבוץ נוסף בדרכו להנפקה בבורסה לניירות ערך בתל אביב. קיבוץ שדה נחמיה שבאצבע הגליל, והשותפה קרן טנא, מתכננים אקזיט של מאות מיליוני שקלים באמצעות הנפקה ראשונית למפעל "חוליות" המייצר צינורות פלסטיק קשיחים לתחום המים ופתרונות אחסון. המפעל, שהוקם על ידי חברי הקיבוץ ב-1947, רשם קפיצה של 41 אחוז בהכנסות ב-2021, כך על פי Ynet. בשל הזינוק האדיר בתחום הנדל"ן בארץ ובחו"ל, יש גידול בביקוש לצנרת ועלייה במכירות המפעל. במידה שמהלך ההנפקה יישא פרי, 200 חברי הקיבוץ, שנוסד בתחילת שנות ה-40, ייהנו מהכסף שייכנס. 

לחברה שמונה אתרי ייצור, ארבעה מהם בישראל, שניים באירופה, אחד בארה"ב ואחד נוסף בהודו. ממאי 2019 השלימה החברה ארבע רכישות בהיקף של מאות מיליוני שקלים: רכישת "חופית", שמתמחה בייצור מכלים פלסטיים, שוחות לביוב ותשתיות בתמורה ל-38 מיליון שקלים; רכישת 51 אחוז מחברת "ויסמן-פרידמן", שעוסקת בייצור ושיווק מוצרים בתחום החשמל והתשתיות בתמורה ל-21 מיליון שקלים ורכישת 70 אחוז מחברת "פגסוס", שעוסקת בתחום האחסון. 

על פי הפרסום ב-Ynet, החברה מקיימת משא ומתן מתקדם לרכישת 70 אחוז מחברה ישראלית בתחום מערכות המים בתמורה לכ-60 מיליון שקלים, ומשא ומתן מתקדם לרכישת 70 אחוז מחברה גרמנית בתחום של צנרת לאספקת מים וחימום תת-רצפתי בתמורה לכ-25 מיליון שקלים. 

המפעל יסדר אקזיט לחברי הקיבוץ  

ב-2021 רשמה החברה זינוק של 41 אחוז בהכנסות, שהסתכמו ב-430 מיליון שקלים. הרווח הגולמי צמח ב-45 אחוז לכ-2.14 מיליון שקלים. גם ב-2022 צפויה המשך צמיחה. החברה תקיים מדיניות דיבידנד בשיעור שלא יפחת מ-60 אחוז מהרווח הנקי. היקף הגיוס המשוער נע בין 200 ל-300 מיליון שקלים בהנפקה ראשונה בת"א, לפי שווי מוערך של 800 עד כ-900 מיליון שקלים, כאשר שליש מההנפקה מיועד לכיסי השותפים: הקיבוץ, קרן טנא ושני שלישים לקופת החברה. 

אילון בכרך (68) חבר קיבוץ ויושב ראש הקיבוץ מאשר שאלה סדרי הגודל המתוכננים להנפקה. בקיבוץ, שעבר הפרטה ב-2003, יש כ-1,200תושבים, אולם רק 200 חברי קיבוץ שותפים בנכסים היצרניים וייהנו מכספי ההנפקה המיועדים. "יש מיסוי כבד ומורכבות, כך שאני מניח שנחלק בין 40 ל-60 מיליון שקל". מודל החלוקה עוד לא סגור, אך ההנחה היא שכל חבר יקבל כ-300-200 אלף שקלים. ב-2018 נמכרו מחצית מאחזקות המפעל לטנא, "מהכסף שקיבלנו אז כיסינו את החוב לחברים בגין ותק ומאז עשינו יישור קו. נקלטו מאז גם חברים חדשים, רובם בנים". החלק העיקרי של מפעל "חוליות" וגם המטה נמצאים בשטחי הקיבוץ. כ-25 מחברי הקיבוץ עובדים במפעל ונמצאים גם בעמדות ניהול שונות. "להנהלת המפעל חשוב מאוד הקשר עם חברי הקיבוץ, אנחנו שותפים נאמנים". 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן