יבול שיא
הרפת והחלב
2 דבי ונגה מימין 1

שם מעבר לקשת

3 דק' קריאה

שיתוף:

חברי קיבוצים מלהב, אורים ועלומים מככבים במחזמר "הקוסם מארץ עוץ" של תיאטרון לוגון

אריק איזקסון (71) מעלומים, חבר הקיבוץ יותר מ-50 שנה, הוא האריה הפחדן שמבקש לו אומץ לב, דבי למדן שעלתה משיקגו לפני 50 שנה לקיבוץ אורים היא המכשפה הרעה מהמערב ויחד עם חברי קיבוצים ויישובים מהדרום הם מככבים בגרסה בימתית לפנטזיה "הקוסם מארץ עוץ".
בדרך הלבנים הצהובות

"הקוסם מארץ עוץ", ספר הילדים שכתב ליימן פרנק באום, זכה לגרסאות רבות שהמפורסמת בהן היא סרט פנטזיה מוזיקלי משנת 1939. דורותי היתומה מתגוררת בקנזס אצל דודתה, סופת טורנדו עוקרת את החווה ונושאת עימה את דורותי וכלבה טוטו הרחק אל ארץ מהאגדות. כשהיא נוחתת בארץ עוץ מבשרת לה המכשפה הטובה מהצפון כי ביתה מחץ את המכשפה המרשעת מהמזרח ובעקבות מותה שוחררו המנצ'קינים מעבדות. דורותי יוצאת למסע לעיר הברקת לאורך דרך הלבנים הצהובות לפגוש את הקוסם מארץ עוץ שרק הוא, כך נאמר לה, יוכל להחזירה לביתה. בדרך היא תפגוש דחליל עשוי קש שמשאלתו לקבל מוח, איש פח שמבקש לו לב ואריה פחדן שרוצה להיות אמיץ, שמצטרפים למסעה בתקווה שהקוסם ימלא את משאלותיהם. 


"יש כל כך הרבה רמות של פרשנות למחזמר", אומר הבמאי יעקב אמסלם, שביים את הגרסה הבימתית שמועלת החל מסוף חודש פברואר בתיאטרון לוגון, האופרה הקלה בנגב (LOGON – The Light Opera Group of the Negev), קבוצת תיאטרון דוברת אנגלית, שמעלה מחזות זמר ומיוזקלס בשפה האנגלית (לא לדאוג – יש כתוביות בעברית). הגרסה הבימתית של התיאטרון כוללת את השירים האהובים בהם Over the Rainbow והבימוי נאמן לסרט.

קבוצת לוגון נוסדה בשנת 1981 על ידי ד"ר אד שפיץ, רופא אלרגולוג ובעל קול טנור ייחודי שעלה לישראל מארצות הברית והתיישב בנגב. בעומר הוא פגש את דיוויד ולדמן, שהפך למנהל המוזיקלי
ומאז ועד היום נותר גרעין של חברים שחוזרים מידי שנה להופיע או לקחת חלק מאחורי הקלעים, אליהם מצטרפים שחקנים, זמרים ורקדנים חדשים.

1 אריק 1
אריק איזקסון בדמות האריה הפחדן. צילום: דבורה לבמן

האריה, המכשפה ולהקת השחקנים 

השנה ייקחו חלק בהפקה לא מעט קיבוצניקים וקיבוצניקיות מהדרום: 

אריק איזקסון (71) מעלומים. חבר הקיבוץ יותר מ-50 שנה וחבר בלוגון 20 שנה. אריק עבד בחקלאות בקיבוצו ובשנים האחרונות עוסק בתרגום. בשנה שעברה הופיע עם נכדתו בת ה-12 
והשנה מגלם את האריה הפחדן, שמתגלה כאמיץ מכולם.  

מי שתגלם את המכשפה הרעה מהמערב היא דבי למדן שעלתה משיקגו לפני 50 שנה לקיבוץ אורים, ולאורך השנים עסקה בתפקידי ניהול שונים. ללוגון הצטרפה בשנת 2000 כרקדנית ומאז היא משתתפת כמעט בכל ההפקות בריקוד, משחק ושירה.  

בלהקת השחקנים והרקדנים נמצא את לואיס הר (70) חבר אורים שרקד והשתתף בלהקות של ריקודי עמים עוד כשהיה בארגנטינה והופיע בפסטיבלים בינלאומיים. לואיס חבר בלוגון מעל 20 שנה ובאחת ההפקות הופיע עם בתו. מי שעוד משתתפת כחלק מהלהקה היא מיכל יחזקאל (60) בת אורים וחברת משק שעובדת עם קשישים ביישובי האזור. כשחזרה לקיבוץ לפני 14 שנה, הצטרפה ללוגון שם היא מרגישה חלק ממשפחה.  

מהחברים החדשים יותר בתיאטרון נוכל למצוא על הבמה את נגה קפלן אזולאי (33) שהגיעה לקיבוץ להב לאחרונה עם בעלה יהונתן אותו פגשה בטיול הגדול שאחרי הצבא וילדיהם הפעוטים. השנה הצטרפה נגה כרקדנית להפקה והיא תגלם מספר תפקידים ובהם שביל הלבנים הצהובות. 
אנני מולכו מלהב הוזמנה ללהקה בזכות קולה הערב על אף שהיא דוברת צרפתית וכיוון שהמחזה הוא באנגלית היא צריכה לעבוד חזק על המבטא. אנני מגלמת מורה מנצ׳קינית ותהיה חלק מהמקהלה. 

עוד קיבוצניק בחבורה הוא ליאון גלקוף שעלה ארצה מלונדון בגרעין של השומר הצעיר והשתלב בקיבוץ להב, שם שימש בתפקידים שונים, בהם מורה למתמטיקה ומרכז משק. ליאון יהיה חלק מהמקהלה וגם בתפקיד עוזר המכשפה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן