יבול שיא
הרפת והחלב
דעות

שתי תמונות, בסלון ובלשכה

2 דק' קריאה

שיתוף:

שתי תמונות, בסלון ובלשכה: מערכת הבחירות  הזו תיזכר לדראון עולם, בשל ההכשר שנתן הימין הישראלי לממשיכי דרכו של הרב כהנא – איתמר בן גביר, ברוך מרזל, בנצי גופשטיין. איילת שקד הפצירה בבן גביר שיצטרף אליה תמורת מקום בטוח בכנסת, רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ' דחפו לחיבור הזה,  בנימין נתניהו הציע לבן גביר תפקיד של סגן שר אם יצטרף לרשימת הימין, ודווח אפילו על הצעה לתפקיד סגן יו"ר הכנסת.  מי שהחזיק  לפני  25 שנה בסמל שהיה על הרכב של יצחק רבין  ואז אמר: "הגענו אל הרכב, נגיע גם אל האיש", הפך לפוליטיקאי מבוקש ומחוזר. ב-17 בספטמבר נדע אם ההימור שלו על ריצה עצמאית הצליח,  או הותיר אותו מחוץ לכנסת.

בסלון דירתו של איתמר בן גביר תלויה  תמונה של הרוצח ברוך גולדשטיין. בן גביר נשאל על התמונה ואמר:  "לא אוריד את התמונה של ברוך גולדשטיין. הוא רופא שהציל חיים". באולפן שישי השבוע, בו ישבו אמנון אברמוביץ' ועמית סגל, התייחס אברמוביץ'  לאפשרות שבלשכתו של סגן יו"ר הכנסת, איתמר בן גביר, יהיו תלויות זו לצד זו, תמונתו של  בנימין זאב הרצל ותמונתו של ברוך גולדשטיין, וביום האזכרה השנתי ליצחק רבין  יבקש בן גביר מהשב"ס לאפשר לו לארח  ביציע האורחים בכנסת את יגאל עמיר. עמית סגל ענה, שישנו  סגן יו"ר כנסת, אחמד טיבי, שבלשכתו תלויה תמונה של רוצח המונים– יאסר ערפאת. אם מזדעזעים מבן גביר ותמונת ברוך גולדשטיין אצלן בסלון, צריך להזדעזע גם מטיבי ותמונת  ערפאת התלויה אצלו.  סגל אמר גם, שחברי הכנסת הערבים מחרימים את הישיבה בכנסת  לזכר רבין, משום שהוא כבש את ירושלים.

שתי תמונות, בסלון ובלשכה

אחמד טיבי הגיב,  שההשוואה שערך סגל היא נלוזה ומגוחכת. "ערפאת הוא מנהיג העם הפלסטיני הנבחר, סמל לאומי ואבי האומה. גולדשטיין הוא רוצח שפל ונתעב, שירה במתפללים במסגד וטבח בהם.‏ זוכרים מה עשו מנהיגי הלח"י והאצ"ל? פוצצו שווקים, בתי מלון והתנקשו בדיפלומטים. פגעו בחפים מפשע. כל צד מביט אחרת על מנהיגיו וסמליו בהשוואה לאויב.  ‏ערפאת ז"ל זכה בפרס נובל לשלום יחד עם רבין ופרס (אגב, הטענה שח"כים ערבים מחרימים את האזכרה לרבין אינה נכונה).‏העברתי את תגובתי לאולפן שישי, אך נבצר מהם לשדרה כי לא הצליחו לקבל תגובה מ… בן גביר. יחי האיזון החדש ".

בהמשך  דבריו  הסתייג עמית סגל מברוך גולדשטיין, אבל בפועל הוא הצטרף למי שהאפשרות שבן גביר יהיה חבר בכנסת ישראל, לא נתפסת אצלם כבעיה מיוחדת. יש אחמד טיבי שאצלו תלויה תמונה של ערפאת, אז יהיה בן גביר שאצלו תלויה תמונה של ברוך גולדשטיין.

חה"כ אחמד טיבי  מזכיר בתגובתו את פיצוץ מלון המלך דוד בירושלים.  את הפעולה  תכנן והוציא לפועל, ביולי 1946,  עמיחי  פאגלין, "גידי",  קצין המבצעים של  האצ"ל. לוחמי האצ"ל מחופשים לעובדים ערבים, הגניבו לאגף הדרומי של המלון כדי חלב מלאים ב-350 ק"ג חומר נפץ. בפיצוץ האדיר נהרגו 91 איש  ו-100 נפצעו. בין ההרוגים –  28 בריטים נגדם כוון המבצע, 41 ערבים, 5 תיירים מאורחי המלון וגם 17 יהודים. הנהגת היישוב הגדירה את המקרה  אירוע טרור, ההגנה ניתקה בעקבותיו את יחסיה עם האצ"ל.

במוזיאון האצ"ל שמור לעמיחי פאגלין מקום של כבוד. רחובות על שמו אפשר למצוא בתל אביב, ירושלים ופתח תקווה. אגב ממשיכי דרכו של הרב כהנא –    . בספטמבר 1972 תכנן עמיחי פאגלין יחד עם הרב מאיר כהנא  ועוד שניים מאנשיו, להשתלט באמצעות נשק על שגרירות לוב ברומא, להרוג את עובדי  השגרירות ולהימלט, כנקמה על רצח אחד-עשר הספורטאים באולימפיאדת מינכן.  ארגז הנשק אותו ניסו להבריח במטוס "אל על" עורר חשד, תוכנו נבדק והמבצע נכשל.  פאגלין נשפט ונדון לשנת מאסר על תנאי. הוא טען שהתפתה ונתפס לחולשה חד-פעמית. חמש שנים לאחר מכן, בספטמבר 1977,  מינה אותו ראש הממשלה מנחם בגין ליועצו לענייני טרור. איך  כתב אחמד טיבי? כל צד מביט אחרת על מנהיגיו וסמליו בהשוואה לאויב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן