יבול שיא
הרפת והחלב
זרעים לחקלאות מלון אבטיח דלועיים

אוריג'ין זרעים לחקלאות הציגה זני דלועיים חדשים ביום פתוח

3 דק' קריאה

שיתוף:

חודש יולי שנחשב חודש הקיץ הראשון של השנה, הוא תקופת הזמן השנתית של מטפחי זרעים לחקלאות בישראל. הקורונה חיבלה בשנת 2020 בתכניות החברות השונות ומנעה מהן להציג את עוצמתן המקצועית הייחודית. השנה, כך הכל מקווים, זו תהיה שנה שהמטפחים ישובו להציג את מה שהשיגו בעמל ויזע, קודם שהוציאו אל השווקים מוצרים מוגמרים.

אוריג'ין זרעים לחקלאות

חברת אוריג'ין זרעים לחקלאות הייתה הראשונה לחשוף את זני הדלועיים לשנת 2021. באתר החברה הקבוע בשדות מושב בני דרום, צמוד ל- 250 דונם של שטחי מחקר, 50 דונם מזה חממות, נפרש אוהל גדול ובתוכו הוצגו בסידורים אמנותיים האבטיחים, המלונים, הקישואים והדלעות שמאפיינים את החברה לשנה זו.

"בחרנו השנה מותג לא שיגרתי" אומר לי סמנכ"ל השיווק, המכירות והפיתוח העסקי של החברה, רון זיו. "טיפוח של חמישה זני מלון, פרי קיצי, שניתן להשיג אותם וליהנות מהם לאורך 365 ימי השנה".

לדבריו, אוריג'ין מקפידה להיות בשורה הראשונה של איכות זני מכלוא, בצורות שונות, בטעמים שונים, במרקם ייחודי.

"מה הפעולה הראשונה שאתה עושה במרכול, כשאתה מבקש לרכוש מלון"? שואל אותי רון זיו ועונה: "מקרב את הפרי אל אפך ומריח כדי לחוש את האיכות שבפרי, כדי שבעתיד תשוב לרכוש אותו שוב". באחד הזנים החדשים-הטריים שהוצגו השנה אין ריח. "כל מלון והייחודיות שלו. אנחנו לא מטפחים מוצרי "מי-טו", לא "גם אני". כל מלון והזיהוי הרצוי שלו.

נחשוף בפניכם קוראינו הנאמנים בכתב ובצילום את המלונים של השנה, פרי פיתוח וטיפוח בחברת "אוריג'ין זרעים":

1. "פונטו" – מכיל כמעט 20 אחוזי סוכר.

מלון מזן פונטו
מלון מזן פונטו

2. "ג'סטין" – כתום עסיסי. 

3. "רובי" – נאה מראה ולא מוכנים להודות שהוא נושא את שמו של נשיא המדינה היוצא.

4."מימו" – נראה חיצונית כמו אבטיח והוא מלון טעים.

מלון מזן מימו
מלון מזן מימו

5. "דליסיה" – צהוב עז חיצונית ומתוק עז בפנים.

מלון מזן דליסיה
מלון מזן דליסיה

שני הזנים האחרונים שהצגנו הם טיפוסים ספרדים, שייחודיותם – טעם ומרקם מעניינים במיוחד.

רון זיו מבקש להדגיש כי המלונים שנחשפים לראשונה נקטפים בחודש ספטמבר וראויים למאכל גם בחודש דצמבר שהוא חודש חורפי במיוחד, מה שמעניק לזנים הללו תנאי אקלים של שנה שלמה.

מוצר הדגל השנה של החברה

לפיכך מוצר הדגל השנה של החברה הוא מלון. אולם בצילומים שאתם רואים בעמודי הכתבה יש מגוון של אבטיחים, פרי טיפוח של מייסד החברה והמנכ"ל שלה פרופסור אייל ורדי, והסמנכ"ל שלו מציין בפנינו שאני רואים בתצוגה אבטיחים שמצטיינים בחיסכון בהשקיה ו"הרבה פחות ריסוסים בדרך להבשלה".

אבטיח מקסימה אורגין זרעים לחקלאות
אבטיח מקסימה אורג'ין זרעים לחקלאות

לשני זני אבטיחים חדשים שמוצגים כאן יש עדיין קוד מחקרי ועדיין לא ניתן להם שם מסחרי, לפני שיווק ארצי.

אבטיח אורגיין זרעים לחקלאות
אבטיח אורגי'ין זרעים

בשיחה עם האחראי על הנושא הפיתופתולוגי בחברה, שאינו חפץ לחשוף את שמו, נתוודענו לפעולה מעניינת ששותפים לה אנשי המקצוע ב"אוריג'ין".

פעולה שעיקרה מניעת חדירה של מחלות ומזיקים לחממות הגידול. סניטציה בחממות קרא לזה האיש וגילה את כל התורה: "אתה נכנס לחממה כשאתה עוטה על גופך חלוק. לכל חממה חלוק אחר ובצבע שונה – אדום, כחול, אפור ולבן.

החלוק עובר כביסה בתדירות גבוהה. אתה נועל נעליים מיוחדות לחווה עצמה ונעליים אחרות לשדה, שלא אעביר חס וחלילה גורם מסוכן מבחוץ פנימה או להיפך; ביקור אצל חקלאי ולהיפך.

ערדליים על הנעליים וסניטציה של הידיים קודם כניסתך לחממה. אתה עובד עם כפפות ותכשירים ידידותיים לסביבה. יש בהחלט שינוי תפיסה וחובה ראשונה במעלה לשמור על חממות ממחלות וממזיקים".

מה בכל זאת היה חסר לי באוהל חברת הזרעים. הקניינים ממדינות העולם. "אנחנו מייצאים לכארבעים מדינות, אבל בימים אלה קשה להיכנס לארץ והקניינים חוששים לבריאותם.

מה מטריד אותם? "קוביד 19". מאד רצינו שיבואו, שנראה אותם, שנוכל לדבר, להציג להם את הזנים, שימששו אותם". על השולחנות נשארו מיותמים דגלי מדינות הייצוא. השנה תצוגה ללא קנייני חוץ.

השנה התצוגה גם לא נפרשה על ימים. הכל ביום אחד, הכל בארבע שעות ומתקפלים. מעוללות מגפת הקורונה. בכל זאת היה מעניין לבוא, לפגוש במי שלא יכולנו לפגוש בשנת הקורונה שלא נעלמת לה ועולה חשש שהיא מרימה ראש שוב.

אוריג'ין זרעים לחקלאות | צילום: שמעון וילנאי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן