יבול שיא
הרפת והחלב
Box of fruit shutterstock 348532334

בלעדי: מאסר בפועל לחקלאי בספרד

2 דק' קריאה

שיתוף:

בלעדי: מאסר בפועל לחקלאי בספרד שנמצא אשם בגידול לא חוקי של זן המנדרינה הישראלית "אורי".

בית משפט פלילי בעיר וולנסיה, ספרד, גזר שלושה חודשי מאסר ועוד יום בפועל על חקלאי מקומי שנמצא אשם בגידול לא חוקי של זן המנדרינה הישראלית "אורי". העיתון הספרדי FRESHPLAZA פרסם את החלטת בית המשפט וציין כי המגדל הספרדי הורשע בביצוע פשע כנגד מוצר מוגן כפי שהדבר רשום בסעיף 274.4 בחוק הספרדי.

התברר כי המגדל הספרדי הרכיב את הזן הישראלי "אורי" על 518 עצים על שטח של עשרה דונם, ללא הסכמה ורשות של בעל זכויות המטפחים של הזן ומתוך ידיעה כי הזן רשום ומוגן על פי החקיקה הספרדית וגם החקיקה של האיחוד האירופי ומתוך כוונה לשווק את הפרי בשווקים.

הנזק לבעלי הזכויות על הזן "אורי" הוערך בכ-60 אירו לעץ בנוסף למיסים מתאימים. הנאשם אמור להרוויח כ-31 אלף אירו ממכירת הזן הישראלי בשווקים המקומיים בספרד. הוא שילם לחברה שמשכה את התביעה האישית כנגד המגדל.

בית המשפט חייב את המגדל הספרדי לעקור את הפרדס של זן ה"אורי" וכן חויב המגדל לשלם הוצאות על הגידול הבלתי חוקי של הזן הישראלי המוגן.

מאסר בפועל לחקלאי בספרד

בעיתון הספרדי נכתב עוד כי הפסיקה בבית המשפט התקבלה לאחר מספר פעולות שנעשו על ידי TEO, גוף העוסק באכיפה ושמירת הזן המוגן מטעם ישראל ומטעם הזכיין לגידול הזן בספרד ובפורטוגל.

עוד נאמר בעיתון בספרד כי בשנים האחרונות הסתיימו 45 הליכים משפטיים בגין גידול בלתי חוקי של הזן "אורי" בספרד וברוב ההליכים הם הסתיימו בהסדרים מחוץ לכותלי בית המשפט ובהרשעות על גידול בלתי חוקי. בכל המקרים הסתיימה התביעה בעקירת המטע הבלתי חוקי, באיסור על גידול הזן ובתשלום פיצויים.

הפיקוח והאכיפה על מטעים בלתי חוקיים, בשילוב הצעדים המשפטיים שננקטים על ידי ה-TEO אפשרו לזן "אורי" להיות מוגן כראוי, תוך הפסקה כמעט מוחלטת של נטיעות בלתי חוקיות.

מאז שנת 2016 הגיש הTEO – 115 תביעות משפטיות, מהן 99 היו על גידול בלתי חוקי של הזן "אורי". היקף השטחים הבלתי חוקיים שנתבעו היו 1810 דונם שהם יותר מ-80 אלף עצים. יתר התביעות היו נגד משווקים. 85% מהתביעות נעשו בשל הפרות באזור וולנסיה (46 אלף עצים), 7.1% מהתביעות באזור אנדלוסיה (17 אלף עצים), 6.3% באזור מורסיה (14 אלף עצים) ו-1.2% באזור קטלוניה.

נדגיש לסיום שגוף האכיפה TEO הוקם בספרד ביוזמת מועצת הצמחים שנציגה הוא יושב ראש הגוף הזה במטרה להבטיח את הנטיעות העברייניות של הזן "אורי", זן ישראלי שטופח במימון מועצת הצמחים ונחשב לזן הקליף הטוב בעולם! התנהלות הגוף במרחבי ספרד הביאה להפסקה כמעט מוחלטת של הנטיעות העברייניות.

נציין שהזן "אורי" הוא למעשה המותג הבין לאומי של הזן "אור" שמשווק בחודשים אלה בישראל. קליף מתוק במיוחד וללא זרעים.

זמן שקיפות: מאיפה מגיעים הירקות שאנחנו צורכים?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*תמונה ראשית: מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי ירקות כל יום אני נדהם מחדש מהרעיונות ההזויים של המשרד. הבעיה היא לא שינוי שם כזה או אחר, הבעיה היא מה עושים עם משרד שאיבד את דרכו
הנהלת האגודה אישרה את מינויו של טל יפת (44), מקיבוץ רגבים לתפקיד מנכ"ל "החקלאית".  טל נכנס לתפקידו באופן רשמי ב-17 במרץ. בתפקידו האחרון ניהל טל את הפעילות העסקית של המושב השיתופי מי עמי. בחזקתו
< 1 דק' קריאה
משרד החקלאות יגיש בימים הקרובים הצעת מחליטים לאישור הממשלה לגיבוש תכנית לאומית לביטחון מזון שתכלול גיבוש יעדים לאספקת המזון לכלל האוכלוסייה שר החקלאות, ח"כ אבי דיכטר: "מדובר במהלך חסר תקדים, אנחנו, במשרד החקלאות, מובילים תהליך
< 1 דק' קריאה
הגברת גליה: " אז הם נכנסו למקלטים, התעצבנו ממה שראו, פנו אליך בטענות ואז הנושא היה צף. כשנגמר הבלגן הביטחוני הנושא שוב נעלם מתחת לשטיח – אין לאנשים זמן, אין להם כוח, כן ביום
ב-7.10 יצאה יעל ופתחה את כל המקלטים במושב נהלל, בדקה מה מצבם והובילה לטיפול, שיהיו כשירים ומוכנים במידה ויהיה צורך לשהות בהם * יעל אלון שפירא היא ד"ר לרפואה סינית ונציגת "מעברים בעמק" בנהלל,
9 דק' קריאה
הזמרת שולה חן, ילידת נהלל, הופתעה לגלות שהשיר שלה "בוא הביתה" מופץ כמביע תחינה לשחרור החטופים מעזה * בראיון לעדינה בר-אל היא מעלה זיכרונות מילדותה ונעוריה בנהלל ומן השירות בלהקת הנח"ל ומספרת על הקריירה
9 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן