יבול שיא
הרפת והחלב
פלפל אדום

הדברת מחלות בפלפל בערבה

2 דק' קריאה

שיתוף:

נזקי צינה בפלפל (חטטי קר) ודרכים להפחתת הנזק

פרי ירוק בגודל מלא רגיש להתפתחות חטטים בערבה, כשהטמפרטורות יורדות מתחת ל4-5 מעלות, עד אמצע דצמבר בערך. נמצאו חומרים שניתן לרסס על הצמח ולמנוע או להפחית את הנזק לפרי:

טיפול שמשפיע 3-10 ימים מריסוס – ביופילם 0.03% או ביופילם 0.03% + אתנול 0.3%.

טיפול שמשפיע לתקופה ארוכה – ריסוס הגנה יחיד בין אמצע לסוף נובמבר עם החומר DPA המגן מפני חטטים – לחומר זה אין עדיין רישוי וניתן למצוא שאריות שלו על הפרי.

טיפולים בשדה להפחתת נזקים בפלפל בשלב האחסון, עם דגש על נזקי בוטריטיס

חלק גדול מתוצרת הפלפל בערבה מיועד ליצוא בהובלה ימית והפרי צריך לשמור על איכותו הגבוהה למשך 3 שבועות ויותר מיום הקטיף. נמצא שבאמצעות טיפולי פונגיצידים בשדה ניתן להפחית הנזקים הנגרמים עקב התפתחות מחלות בפרי בשלב האחסון וע"י כך לשפר את חיי המדף של הפרי.

החומרים המורשים לטיפול בבוטריטיס בפלפל – סוויץ' (נבדק בניסויים במו"פ) ושידו (לא נבדק במו"פ) – הם בעלי אפקט הדברה לטווח ארוך יחסית. יש לטפל ב- 3-6 ריסוסים בעונה, כתלות בתדירות הגשמים. בזנים רגישים מוצע לתגבר ריסוסים.

חוץ מבוטריטיס המופיע בעיקר במרכז החורף, יש עוד פגעי פלפל באחסון המופיעים יותר בשולי העונה, כמו ארוויניה וריזופוס.

שימוש בשילוב של זבל עוף עם חיטוי סולרי להדברת נמטודות בערבה –

 הודגמה יעילות השימוש בטיפול זה למניעת נזקי נמטודות בגידולים חד־ שנתיים בערבה וניתן הפרוטוקול כיצד ליישם נכון לקבלת תוצאה מיטבית.

חיטויי קרקע והצנעת שאריות גידול הפלפל

נסקרה עבודה שנערכה על חלקות קבועות במשך 7 שנים. באמצעותה ניתן לקבל החלטות כיצד להכין שטח גידול פלפל באופן מיטבי לעונה הבאה מבחינת מינימום סיכון לבעיות של פגעי קרקע, במגוון מצבים כמו שטח ללא עיבוד, שטח שבו הוצנעו שאריות גידול קודם, שטח בו הופיעו או לא הופיעו מפגעים בעונה קודמת וכו'.

גידול בשורה בודדת – יתרונות וחסרונות

 נסקרה עבודה בנושא שנערכת במו"פ מזה מספר שנים. המעבר לגידול בשורה בודדת לא הפחית יבולים ומאידך הפחית באופן משמעותי בתשומות, הפחתה במספר השתילים ובעיקר הפחתה רבה במספר שעות העבודה לדונם, פחות שורות להדלות, גובה הצמחים נמוך יותר וייעול הקטיף.

תדירות הקטיף והשפעתה על יבול פלפל

נמצא שקטיף שבועי הביא להגדלה משמעותית ביבול בהשוואה לקטיף דו שבועי. גם קטיף שבועי למשך פרק זמן מוגבל, עד לירידה בטמפרטורה בדצמבר, שבעקבותיה נפסקת או פוחתת החנטה ואיכותה, תרם לעליה ביבול.

כותב המאמר, הדברת מחלות בפלפל בערבה | שמעון פיבוניה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הבניין כולל 50 דירות ב-11 קומות ובתמהיל מגוון של דירות 3.5, 4, 5, 6 חדרים, דירות גן גדולות ופנטהאוזים חברת אביסרור משה ובניו פותחת לשיווק בניין נוסף בפרויקט היוקרה "אביסרור בשכונת פארק צפון" בשכונה
< 1 דק' קריאה
עד שלא שוחררו חטופים שאמרו למשפחה: "היינו עם כרמל", המשפחה לא ידעה מה עלה בגורלה * החטופים שחזרו, אף הרחיבו את הלב, כשסיפרו כי כרמל תרגלה איתם יוגה בשבי, עשתה להם דמיון מודרך ועזרה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן