יבול שיא
הרפת והחלב
9d5e8702 2329 4c54 abdc c5b88cbc12b9 1

הפגנת חקלאים בכל הארץ – אלפי חקלאים מפגינים בצמתים במחאה על הרפורמה של האוצר

3 דק' קריאה

שיתוף:

אלפי חקלאים חסמו היום בבוקר שמונה צמתים מרכזיים ברחבי המדינה, במחאה על הרפורמה בחקלאות שיזמו שר האוצר, אביגדור ליברמן ושר החקלאות, עודד פורר.

החקלאים הגיעו לצמתים בהמוניהם עם טרקטורים, טנדרים ואוטובוסים צהובים של המודעות האזוריות וגרמו לשימושים קשים בתחבורה.

"לא ניתן לליברמן לפורר את החקלאות", "ערכים לא מייבאים מטורקיה, אז למה עגבניות כן?" וכרזות נוספות נתלו על רכבי החקלאים.

משטרת ישראל הכילה את ההפגנה בסבלנות ונתנה לחקלאים לחסום את הצמתים מפעם לפעם.

שי חג׳ג׳, יו״ר מרכז השלטון האזורי וראש המועצה האזורית מרחבים, אומר כי הרפורמה שגיבש האוצר מאיימת על ביטחון המזון של תושבי מדינת ישראל.

״רוב חברי הכנסת יודעים שהרפורמה הרסנית, ואני רוצה להאמין שהם ילכו עם האמת שלהם ולא יתנו יד לפגיעה אנושה בענף החקלאות. אנחנו משקיעים את התקציב הגדול ביותר בביטחון, אבל באותה שעה אנחנו עלולים לפגוע בביטחון אם נהיה תלויים במדינות אחרות ביבוא מזון טרי ואם נפקיד בידיהן את ההחלטה אם להפסיק את אספקת המזון."

"יוקר פירות והירקות מחייב טיפול, אולם מה שגורם לו הם פערי התיווך. פערי התיווך הגבוהים הם פשע! צריך להקים ועדת חקירה כדי לבדוק את הגורמים לפערי התיווך ואיך ניתן לצמצם אותם״.

הפגנת חקלאים
הפגנות חקלאים בכל הארץ
76f7de80 b435 4237 9b29 823ebcf092cd
הפגנות נגד רפורמת משרד החקלאות

ניר מאיר, מזכ"ל התנועה הקיבוצית: "חקלאי לא מוותר על יום עבודה בשדות ובמטעים אלא אם מדובר במקרה של חיים ומוות. הרפורמה החד צדדית של משרד החקלאות והאוצר היא גזר דין מוות לחקלאים ולחקלאות."

"וחקלאי ישראל יצאו היום לצעוק את צעקתם כדי שתישמע במשרדים האטומים בירושלים. אין ציונות בלי חקלאות ואין ביטחון בלי חקלאות. איפה שאנחנו לא נחרוש את השדה נאבד את הריבונות."

"אנחנו לא מוותרים על הריבונות ואנחנו נלחמים על עתיד החקלאות ואני פונה לעם ישראל, למרות אי הנעימות שנגרמת עקב ההפגנות, לתמוך בחקלאי ישראל, להבין שלא הם אחראים ליוקר המחיה אלא רשתות השיווק שעושות מיליארדים על גב החקלאים ועל גב הציבור ובהם יש לטפל לפני הכל".

64478444 23a6 4b07 9f4f 25456905f360
מפגינים מצפון ועד דרום

אבשלום (אבו) וילן, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל: "חקלאים בכל רחבי הארץ יצאו היום להפגין כדי לומר בקול רם וברור: מי שקובע את המחיר בסופר הוא לא החקלאי שמקבל שקלים בודדים על התוצרת – אלא רשתות השיווק שמוכרות במחיר של פי כמה וכמה וגורפות מיליארדי שקלים על גב הצרכנים ועל גב החקלאים."

"לחקלאים אין שום השפעה על מחירי הפירות והירקות, ושום השפעה על יוקר המחיה. מדובר בפחדם של שרי האוצר והחקלאות לתקוף את רשתות השיווק והקמעונאים, ולכן הם נטפלים דווקא לחקלאים, אלה שעובדים בשדה, בחמסין ובחורף. פערי התיווך הם של מאות אחוזים, אבל כנראה שעם בעלי רשתות השיווק הם מפחדים להתעסק."\

"הגענו לכאן, כמו גם לצמתים  בכל רחבי הארץ, כדי להוכיח שלא ניתן שיסגרו את החקלאות במדינת ישראל. לא נשתף פעולה עם רפורמה שתפגע במדינה, באזרחים, בחקלאים, בביטחון הפיזי והתזונתי של כולנו".

5146f9d9 653d 4aa8 86e9 bedf1e1466d5
המפגינים חוסמים כבישים

עמית יפרח, יו״ר התאחדות חקלאי ישראל ומזכ״ל תנועת המושבים: ״המאבק הוא על החקלאות הישראלית. האם שווה להרוס את מפעל ההתיישבות ולפגוע אנושות בחקלאי עוטף עזה מגדלי הירקות, מגדלי הביצים בגבול הצפון והפירות ברמת הגולן – וכל זה בשביל חקלאי ארדואן?"

"אני מציע לשר החקלאות הנכנס: קודם כל תעמיד את חקלאי ישראל עם נתוני פתיחה מתאימים הכוללים הפחתה במים וחסמים בעובדים הזרים ותשקיע בדור הצעיר וחדשנות .כשהבן רואה מה המדינה עושה לאבא, בוודאי שאין קיום לחקלאות ודור המשך. אנחנו בשבר ערכי, וכשהמדינה תתעורר כבר יהיה מאוחר, יישארו פה יבואנים ופקידים. חקלאות והתיישבות לא תהיה פה״.

סגירת כבישים הפגנת חקלאים
סגירת כבישים הפגנת חקלאים
הפגנת חקלאים בכל הארץ
הפגנת חקלאים בכל הארץ
מפגינים בצומת גילת
מפגינים בצומת גילת
מפגינים בצומת עין יהב
מפגינים בצומת עין יהב

צילומים: דני בלר, עמוס דה וינטר

עידכון 10:31

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן