יבול שיא
הרפת והחלב
טקס חילופי מנכל משרד החקלאות פיתוח הכפר

טקס חילופי מנכ"לים במשרד החקלאות ופיתוח הכפר

2 דק' קריאה

שיתוף:

בחצר מתחם משרד החקלאות ופיתוח הכפר בבית דגן  נערך טקס חילופי מנכ"לים במשרד. ד"ר נחום איצקוביץ סיים תקופת כהונה של שלושה עשר חודשים ובמקומו מכהנת עו"ד נעמה קאופמן-פס, שהייתה בתפקידה הקודם ממלאת מקום מנכ"ל משרד הכלכלה.

מן הטקס נעדרו ראשי התנועות החקלאיות וארגוני המגדלים שהחרימו את האירוע על רקע ההחלטות החדשות של שרי האוצר  והחקלאות לבטל מכסי מגן על פירות,ירקות וביצים ולאפשר יבוא חופשי של המוצרים  האלה.

לטקס באו מספר מצומצם של עובדי המשרד וכן שני סמנכ"לים, ראש מינהל המחקר החקלאי ומנהל השרותים להגנת הצומח ולביקורת.

שר החקלאות עודד פורר
שר החקלאות עודד פורר

שר  החקלאות עודד פורר שנפרד מהמנכ"ל  היוצא וקידם בברכה את המנכ"לית החדשה, אמר בתחילת דבריו כי "צר לי  שיושבי הראש של הארגונים  החקלאיים בחרו שלא להגיע לאירוע.:

"זה לא נכון, זה לא ראוי. הספינה יצאה לדרך ותגיע ליעדה והשאלה היא כיצד תיראה הדרך, או שהספינה תשוט בטלטלה והנוסעים בה אולי גם יקיאו, או  שהספינה תשוט בדרך יציבה אל יעדה. אני מודע לרעשי הרקע.

"לקחנו את זה בחשבון. הגיעה העת לניעור. נעמה (המנכ"לית) נכנסת לתפקיד בסערה. ניבחן בעשייה. לשנינו יש אתגר. משרד החקלאות יקבל  הרבה  אמצעים ליישם  ולבצע משימות.

בהמשך דבריו הדגיש השר פורר כי בכל מקרה הספינה תגיע אל היעד ואל הציבור תגיע תוצרת חקלאית זולה וזמינה לצרכן ושמירה על החקלאות הישראלית. "ככל  שראשי הארגונים רוצים לחזור לשולחן ולדון בצורה עניינית וללא חרמות,דלתי פתוחה".

המנכ"ל  היוצא  של משרד החקלאות ד"ר נחום  איצקוביץ ממושב אמץ בעמק חפר, שכיהן  בתפקידו 13 חודשים, ניצל את המעמד והעביר  ביקורת על  החלטת שרי האוצר והחקלאות בעניין ביטול מכסי המגן על תוצרת  טרייה.

"אני מודה  לעובדי המשרד  על שנה מרתקת. לא תמיד ראינו דברים עין  בעין "כך החל  את דבריו והמשיך: "אני מסכים שצריך רפורמות. השאלה היא אם הן נעשות בשיתוף פעולה. האם יוותרו חקלאים שיחרשו במחרשה. חובה לשאת בנטל אבל זה תלוי בך השר ובמנכ"לית  החדשה. בלי  לקבוע  אני פונה אליך השר למצוא דרך לשתף את הלקוחות, החקלאים, שבלעדיהם לא תהיה חקלאות בישראל".

חילופי מנכ"לים במשרד החקלאות

המנכ"לית החדשה במשרד החקלאות, השנייה בתולדות המשרד אחרי יעל שאלתיאלי שכיהנה בראשית שנות האלפיים, עו"ד נעמה  קאופמן פס, הייתה נרגשת מאד בעת שנשאה דברים.

"נפלה בידי זכות גדולה להתמנות למנכ"לית משרד שהוא מהחשובים ביותר למשק הישראלי. הגעתי למשרד שמורכב מהון אנושי מקצועי  ביותר. חדור תחושת שליחות למטרה עם הנהלה מצוינת שחקלאות ישראל בכל עת לנגד עיניו".

בהמשך התבטאה כך: "עידן  חדש לפנינו, של השקעות אדירות במיכון, בתהליכים, בפריון ובעידוד היצוא מתוך תפיסת עולם שמגיע לחקלאי הישראלי לעמוד בשורה הראשונה בעולם בזכות היתרונות שמדינת ישראל מעניקה לשאר  תחומי המשק".

עו"ד נעמה קאופמן-פס, בת 43,נשואה ואם לבן ושתי בנות. בעלה,חיים מכהן זה שלוש שנים  וחצי כשופט בבית משפט השלום בבאר שבע. המשפחה מתגוררת בירושלים. היא בעלת  שני תארים אקדמאיים במשפטים ואחד במינהל  עסקים, הייתה בעברה בין השאר מנהלת  סיכונים ראשית באוצר וגם עורכת דין במחלקה המשפטית במשרד האוצר.

מתוך דברי שר החקלאות ופיתוח הכפר, עודד פורר, בטקס: "צר לי שיושבי הראש של האירגונים החקלאים בחרו שלא להגיע לאירוע.

צילום: בועז אופנהיים, לע"מ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן