יבול שיא
הרפת והחלב
מגדלת תמרים מעין יהב

נעמה נבון-אבני, מגדלת תמרים מעין יהב

2 דק' קריאה

שיתוף:

נעים מאוד, אני נעמה נבון-אבני, בת 41 ממושב עין יהב שבערבה. הורי, אורה ואמנון נבון, הקימו את המושב בסוף שנות ה-50, בנו משק חקלאי בעין יהב וגידלו פה את ארבעת ילדיהם. אני הבת הצעירה ביותר והיחידה שחזרה למשק.

בצעירותי אמרתי שאני לא חוזרת לגור כאן וגם כשלמדתי חקלאות המשכתי לומר שזה לא בכדי לחזור לערבה… לימים, לאחר טיול, לימודים ושאר עיסוקים, פגשתי את בן זוגי יהל והחלטנו לעבור לעין יהב.

קיבלנו את השטחים החקלאיים קצת אחרי המשבר הגדול בפלפל וחיפשנו גידול בטוח ופשוט יותר, נטיעות התמרים הפרטיות היו בשיא ואנחנו הצטרפנו לחגיגה.

כיום אנחנו מגדלים ב"משק אבני" 50 דונם תמר מג'הול. רוב התוצרת שלנו נשלחת לייצוא בכל העולם וחלק אנחנו מוכרים באופן ישיר ברחבי הארץ.

במכירות הישירות החלטנו להתמקד בפרי סופר עסיסי שנגדד מוקדם יותר משאר הפירות ולא נשאר להתייבש על העץ, הפרי גדול ומלא עסיס ולכן נשמר רק בהקפאה.

אנחנו אורזים את התמרים באריזות מיוחדות של "משק אבני" ואפילו שלושת ילדינו מופיעים על האריזה. קנינו קרון איתו אנחנו מטיילים ברחבי הארץ בין לקוחותינו הנאמנים.

בהכשרתי אני אגרונומית בהתמחות בהגנת הצומח, אחראית לכל תחום המזיקים והמחלות במטע, ואני שמחה לספר שזהו גידול שמצריך מעט מאוד שימוש בחומרי הדברה.

אני אוהבת להגיע למטע בבוקר ולראות שהכל בסדר, שההשקיה עובדת כמו שצריך, שאין יותר מדי עשבים ובכלל שאין דברים יוצאי דופן. אבל אני הכי אוהבת את הגדיד, לאכול את הפרי הראשון ישר מהעץ כשהוא סופר עסיסי ועדיין מעט צהבהב.

זה השיא בכל עונה, וגם כשהקופסאות הראשונות יוצאות מהמיון ואני יכולה לחזור ולספר ללקוחות שלנו שיש שוב תמרים במלאי. הדברים שאנשים לא יודעים על גידול תמרים זה שעץ התמר צריך המון מים כדי לתת פרי איכותי. ישנה תפיסה לגבי תמרים שזהו עץ מדברי שלא צריך הרבה מים כדי לגדול, זה נכון אם העץ צריך לשרוד בלבד אבל כדי לקבל עצים גדולים וחזקים ופרי איכותי ועסיסי צריך הרבה מים.

הקורונה השפיעה גם עלינו, בייצוא – שווקים נסגרו ואחרים הצטמצמו, וזה פגע בנו באופן ישיר מבחינת התמורה שקיבלנו על הפרי.

בשיווק הישיר אנחנו מוגבלים במכירות, לא מסתובבים בזמני הסגרים ואין ירידים בהם מכרנו בשנים קודמות. אבל אנחנו לא מוותרים, ובין סגר לסגר אנחנו מטיילים בארץ עם הקרון ומוכרים את התמרים שלנו למי שמכיר ואוהב פרי איכותי.

יש לנו כבר קהל קבוע של אנשים שטעמו והתאהבו ואנחנו עושים מאמצים להגיע אליהם ולספק את התמרים הנהדרים שלנו.

מגדלת תמרים מעין יהב | צילום: אלבום המשפחה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הבניין כולל 50 דירות ב-11 קומות ובתמהיל מגוון של דירות 3.5, 4, 5, 6 חדרים, דירות גן גדולות ופנטהאוזים חברת אביסרור משה ובניו פותחת לשיווק בניין נוסף בפרויקט היוקרה "אביסרור בשכונת פארק צפון" בשכונה
< 1 דק' קריאה
עד שלא שוחררו חטופים שאמרו למשפחה: "היינו עם כרמל", המשפחה לא ידעה מה עלה בגורלה * החטופים שחזרו, אף הרחיבו את הלב, כשסיפרו כי כרמל תרגלה איתם יוגה בשבי, עשתה להם דמיון מודרך ועזרה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן