יבול שיא
הרפת והחלב
ניר מאיר

בחירתו של ניר מאיר לקדנציה נוספת כמזכ"ל התנועה הקיבוצית אושרה

2 דק' קריאה

שיתוף:

מועצת תנועה חגיגית שהתקיימה ביום שלישי השבוע באפעל, אישרה את בחירותו של ניר מאיר לקדנציה נוספת כמזכ"ל התנועה הקיבוצית. בבחירות שהתקיימו שבוע לפני כן, ב-17.12 זכה ניר מאיר ב-55.6% מהקולות, המתחרה השני על התפקיד, ליאור שמחה, זכה ב-44.3% מהקולות.

לאחר היוודע התוצאות פרסם מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר בעמוד הפייסבוק שלו: "תודה. תודה לכל חברות וחברי הקיבוצים שהגיעו היום ולקחו חלק בבחירות לראשות התנועה שלנו. החל ממחר, נחזור כולנו, חברות וחברי הקיבוצים מכל רחבי הארץ, שיתופיים ומתחדשים, לעבוד במשותף למען עתידה של התנועה הקיבוצית."

בבחירות נספרו 19,894 קולות כשרים, מתוך 60,407 בעלי זכות בחירה, שהם 32.9%, אחוז מצביעים נמוך למדי. בניר מאיר תמכו 11,084 מצביעים, בליאור שמחה 8,803 מצביעים. בקבוצת שילר, קיבוצו של ניר מאיר, הצביעו 87% עבורו ו-13% עבור שמחה. בנצר סירני, קיבוצו של שמחה, הצביעו 85% עבורו ו-15% עבור  מאיר.

בפוסט שפרסם ליאור שמחה מספר ימים לאחר הבחירות הוא טען שהיו ליקויים במערכת הבחירות וביום הבחירות עצמו אך הוא בוחר שלא לעסוק בהם. (גם ניר מאיר טען במהלך הבחירות כי התנהל נגדו קמפיין שלילי, שקרי ו"אנונימי"). ליאור שמחה הוסיף:  "החלטתי כי בשעה זו אחדות התנועה חשובה לי יותר מבחירות חוזרות וכניסה לסחרור. לנוכח המערכה הצפויה על דמותה של החברה הישראלית במרץ הקרוב,  עלינו לאחד את כל הכוחות כדי להתמודד על הצומת ההיסטורי שלפנינו ובעיקר על מנת לתמוך באלה העושים ימים כלילות בחברה הישראלית מטעמנו….אני מברך את ניר מאיר על בחירתו כמזכ"ל התנועה הקיבוצית ומודה מקרב לב לחברים שבחרו להצביע עבורי ויותר מכך הצביעו עבור תנועה רעיונית שפועלת, נראית ונשמעת אחרת, תנועה מובילה המשרטטת דרך ערכית ומהווה מגדלור רעיוני. הדבר היחיד שמעסיק אותי כרגע הוא לדאוג שקולו של מחנה השינוי יקבל ביטוי בהנהגת התנועה בשנים הבאות. אנחנו מדליקים היום נר קטן לכבוד חנוכה, נר שיהפוך ללפיד. לפיד המאיר את דרכנו לקראת הימים הבאים".

 פורום חברי הקיבוצים במרצ בפנייה לחברי  מפלגת העבודה בתק"צ: עשו כל שאפשר למען ריצה משותפת בבחירות הקרובות

ועידת מרצ התכנסה  ביום ראשון השבוע ועסקה בשאלה האם ייערכו  פריימריז במפלגה (הוחלט שלא). לפניה התקיים  מפגש של פורום חברי ההתיישבות במרצ, פורום לא רשמי הכולל  179 נציגי קיבוצים, צירים שנבחרו לוועידת המפלגה. בדרך כלל הפורום אינו מקבל החלטות אבל הפעם, לראשונה בתולדותיו,  קיבלו אנשי הפורום החלטה פה אחד, להוציא  מכתב בהול למחוז הקיבוצים של מפלגת העבודה (שבראשו עומד ניר מאיר),  שהתכנס ביום ג' השבוע, הקורא לחברים בהתיישבות העובדת שהם חברים במפלגת העבודה, לעשות ככל שביכולתם כדי להגיע לריצה ברשימה משותפת בבחירות הקרובות.

וזה נוסח המכתב שהועבר:

"פנייה לחברות וחברי מחוז הקיבוצים במפלגת העבודה
אנו,  נציגות ונציגי הקיבוצים בוועידת מרצ וחברות וחברי התנועה הקיבוצית המכהנים בהנהלת מרצ ומוסדותיה, קוראים לכם לפעול  במלוא הכוח לשם ריצה משותפת של גוש השמאל בבחירות הקרובות  ובראש ובראשונה של מפלגת העבודה ומרצ. זוהי שעת רצון בה נוכל  לפעול יחד כתנועה  קיבוצית מאוחדת ומשמעותית כדי שמפלגותינו שאינן כה רחוקות בעמדותיהן, תרוצנה יחד. כך נוכל למנוע  את הסיכון, שמפלגותינו  או אחת מהן לא תעבורנה את אחוז החסימה, מה שיגרום לנפילת כל גוש השמאל-מרכז  ולהמשך שלטון הימין וביבי כולנו חייבים למנוע אסון לאומי כזה!  בברכת חברים  חברות וחברי ועידת מרצ מטעם הקיבוצים"

 את המהלך יזמו ג'ומס ואבי עופר (מענית) שאומר ל"הזמן הירוק": "הייתה אחדות דעים שחייבים ללכת במסגרת הכי רחבה, שחייבים לשמור על המסגרת של המחנה הדמוקרטי, ושחייבים לעשות כל מאמץ לצרף את מפלגת העבודה, כאשר ידוע שעמיר פרץ מתנגד לחיבור הזה. גם בוועידה הייתה אחדות דעים כמעט מלאה בעניין זה, בודדים הביעו עמדה אחרת. אם עמיר פרץ ימשיך  בהתנגדות  שלו  זה סיכון נורא, ואנחנו קוראים לכל חבר קיבוץ  שיכול להשפיע בכיוון ההליכה המשותפת  שיעשה זאת. זה בנפשנו".

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן