יבול שיא
הרפת והחלב
גרעין ברק במולדת

גרעין צבר חדש הוכרז במושב מולדת: ציוניות במלוא הדרה

< 1 דק' קריאה

שיתוף:

השבוע מדווחים בגאווה בגלבוע, על סיום פרק קליטת גרעין צבר חדש במושב השיתופי מולדת. גרעין "ברק" מונה 20 חברי גרעין: 9 בנים ו-11 בנות.

גרעין צבר חדש הוכרז במושב מולדת, הגרעין מורכב מבני נוער שהגיעו מהחוף המערבי בארה"ב (לוס-אנג'לס), יחד עם חבר מתאילנד, בן לישראלים! במהלך נובמבר יתגייסו חברי הגרעין לצה"ל, שם ישמשו בתפקידים משמעותיים.

גרעין צבר חדש הוכרז במושב מולדת

עובד נור, ראש המועצה: "הצעירים המצוינים האלה מהווים דוגמה ומופת! במציאות צינית, זה מרומם את הנפש לפגוש את אלו שהמילה 'ציונות' שגורה בפיהם, ובמעשיהם משקפים נוער איכותי שעולה לישראל ומחזק את האוכלוסייה הערכית בארץ." מולדת, גבע ויזרעאל הם שלושת הישובים במועצה שלוקחים חלק במפעל ערכי זה.

"סיכויי ההשתקעות בישראל של עולים חדשים שמתגייסים לצה"ל כחלק מקבוצה – גדולים מהסיכויים של מי שמתגייסים לבד". מוסיף עובד נור.

מרגש מכל היבט

חברי הגרעין הגיעו למולדת במהלך אוגוסט, והקדישו את זמנם ללימוד השפה העברית וחיזוק הקשר עם הקהילה וקליטה מוצלחת במשפחות המאמצות. כן נטלו חלק בפעילויות קהילתיות עם ילדי הגנים והתגייסו לעבודה המסייעת לחקלאים.

פרויקט גרעין צבר מרגש מכל היבט, וכך ולא במפתיע, נוצר מצב בו מעיין להב, המדריכה החברתית של גרעין "ברק", היא בוגרת של גרעין צבר הקודם במולדת, אחת מ-3 בוגרי הגרעין הקודם שקשרו את גורלם במושב, לאחר שירותם הצבאי. בנוסף ללהב, מלווה את הצעירים הילה סלע, רכזת הגרעין.

"יש כאן תחושה של ברכה הדדית". מספרת סלע. "מה שזה עושה להם, יעדי חברי הגרעין. לנו כקהילה, עצם העיסוק בקליטתם, מעצים את תחושת היחד והלכידות החברתית. בורכנו בבני נוער שמוותרים על הנוחות והביטחון בארצות מוצאם, לטובת שירות צבאי וחיים במרחב הכפרי בישראל. יש יותר טוב מכך? פשוט בורכנו!"

תכנית "צבר" מתבצעת בשיתוף פעולה של התנועה הקיבוצית, תנועת הצופים הסוכנות היהודית ומשרד הקליטה, בהצלחה רבה במשך קרוב ל-30 שנים.

(צילום: אילן לורנצ'י)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן